Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 69   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 485200 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #975 Gepost op: 3 Januari 2024, 10:44:12 »

Ik gebruik Roco’s. Had ik eerder de oplossing van Huub gezien, had ik dat gedaan. Maar heb nu nog een hele partij Roco’s liggen dus ga die monteren.

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1590


Benoemd snoodaard


« Antwoord #976 Gepost op: 5 Januari 2024, 11:49:24 »

Ik kwam zoekend naar iets anders een leuk plaatje van de Berner Oberland in Arnhem tegen:


https://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=368.msg2614#msg2614

Wellicht vind je meer foto's in het draadje die je interesseren, geen idee. Hoofdmoot is Twente, jaren '90-'00.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #977 Gepost op: 5 Januari 2024, 13:27:01 »

Dank voor de tip!!!
Gelogd

mvg,
 Sander
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #978 Gepost op: 5 Januari 2024, 14:38:25 »

Mooie foto,  Duim omhoog

Ik merk dat ik langzamerhand ook steeds meer interesse krijg in de jaren ‘90 (qua materieel, qua muzieksmaak was ik al een tijdje zover  Cool), dus er zitten wel weer mooie inspiratieplaten tussen.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1590


Benoemd snoodaard


« Antwoord #979 Gepost op: 5 Januari 2024, 16:42:40 »

Graag gedaan heren. Duim omhoog

@Niels: Je kunt de aandacht natuurlijk verleggen. Het wordt pas ingewikkeld als je in de tijd voorbij de renovatie van station Arnhem komt, want dan mag je al je fraaie gebouwen opnieuw gaan maken...
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #980 Gepost op: 15 Januari 2024, 21:28:12 »

Dan heb ik nog even wat respijt....  Grin

Ondertussen zijn de twee draadjes ook bijna aangesloten...  Alleen de stroomvoorziening voor de wisseldecoders en de relaisprinten moet nog worden gedaan. Dat probeer ik deze week op een avond nog te doen. Had ik dit weekend draad gekocht voor de bezetmelders, kwam ik er achter dat ik ook nog draad nodig had voor de stroomvoorziening. Nu ja, van de week nog maar een keer een ritje naar de elektronicawinkel...



Tegelijk is ook perron 2 bijna gereed en is perron 1 in de maak. Met 100 dingen tegelijk bezig en er dreigen zowaar ook dingen af te komen.  Shocked

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8488


WWW
« Antwoord #981 Gepost op: 26 Januari 2024, 16:08:47 »

Op Drehscheibe vandaag een mooie bijdrage over de Erasmus.

Daarbij een heel interessante foto uit Arnhem, in de periode dat de seinen werden vervangen. Oude en nieuwe dwergsein staan achter elkaar.
En ook daar waren ze met wisselmotoren bezig.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #982 Gepost op: 5 Februari 2024, 20:24:23 »

Mooie foto's, lekker sfeertje!  Duim omhoog

Hier helaas even geen voortgang. Hoewel de elektra allemaal is aangesloten rijdt het allemaal nog voor geen meter. De komende tijd maar eens uitvogelen hoe dat kan. Om het simpel te houden ben ik bezig met een opstelling waarbij ik elke module als zelfstandige baan ga benaderen. Kijken of alles zelfstandig wel werkt. Zo ja, dan weet ik dat het aan de verbindingen ligt. En zo nee, dan ga ik weer verder graven in waar het fout gaat of ga ik weer een beroep doen op een bepaald duo.

Ondertussen heb ik bewezen dat ik geen ezel ben want heb voor de tweede keer een bezetmelder verkeerd aangesloten die vervolgens stuk ging.  :Smiley Gelukkig ken ik mezelf al een beetje en had ik al wat reserve IC's besteld zodat ik hem makkelijk kan repareren. Het kalf is verdronken, maar ik heb er voor gezorgd dat het me niet nog een keer overkomt door de laatste RJ 45 aansluiting te verwijderen.

Gelukkig is er ook wat goed nieuws, want het airbrushen begin ik nu goed onder de knie te krijgen waardoor ik best trots ben op het behaalde resultaat. Dus laat maar komen die buffel!  Wink

Ook het tekenen van het laseren gaat goed en ik kwam erachter dat ze hier vlak over de grens 2,5 mm MDF verkopen bij de bouwmarkt (grote plaat 2,4 4  1,22 cm voor 15 euro). Dus daar ga ik deze week ook even shoppen. Ze hebben zelfs rood installatiedraad dus dat scheelt me weer een ritje naar de OBI.

Foto's? Nee, nu ff niet. Niks te laten zien wat de moeite waard is.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #983 Gepost op: 11 Februari 2024, 23:37:20 »

Vandaag maar eens diep ademgehaald en begonnen met de elektra nalopen. En ja hoor, een paar kleine fouten gemaakt waardoor ide storingen ontstonden. Nu één voor één de modules nalopen en dan kijken of het allemaal werkt. De eerste module werkt inmiddels naar behoren. Hopelijk blijft dat het geval als hij weer op zijn plek ligt en aan de andere modules vast zit.

Inmiddels zit ik ook goed in het MDF, een plaat 2,5 mm van 2,44 bij 1,22 m bij de Hubo in België gehaald voor 15 euro. Zo wordt het nog betaalbaar ook.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #984 Gepost op: 12 Februari 2024, 07:12:34 »

Dat heeft een bouwmarkt in Nederland niet eens in het assortiment…
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #985 Gepost op: 18 Maart 2024, 22:29:35 »

Gisteren gezellig op Ontrax geweest en wat spullen ingekocht zodat ik de laatste modules kan gaan afmaken.

En zie eens wat ze zowaar bij LDT in de gaten hebben gekregen:



Als deze gemonteerd zijn, zijn alle wissels aangesloten en hebben ze zelfs een adres. Ook alle bezetmeldingen werken inmiddels naar behoren , Het moet niet gekker worden. Ben ik er dan? Nee, natuurlijk niet want de seinen moeten ook nog worden geplaatst.

Van Huub heb ik al een zeer bruikbare tekening gehad zodat ik weet waar wat geplaatst moet worden. Ik schrok alleen van de aantallen en dat loopt met seindecoders redelijk in de papieren. Maar gelukkig is Huub daar weer die me gaat helpen om te zien hoe het met Arduibo kan worden geregeld (eerste gouden tip van Huub: bel Daan  Grin)

Ondertussen ben ik ook bezig met de lasersnijder. De perrons zijn grotendeels uit de snijder en worden nu gemonteerd. Gisteren van Huib Maaskant nog een paar goede tips gekregen, daar ga ik komend weekend eens mee aan de gang.

Als de platen weer op de plek liggen post ik weer wat foto’s.

Grtz,
Niels
Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1633


HCC!m-IG


« Antwoord #986 Gepost op: 19 Maart 2024, 14:41:05 »

Misschien dat er naast Arduino nog een andere optie is. We hebben bij de HCC!m een decoder met NL seinbeeld op basis van OpenDecoder gemaakt.
Kom ik nog even op terug.
Gelogd

NI
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1495


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #987 Gepost op: 19 Maart 2024, 16:19:10 »

Die tip van Huub is goud waard.  Grin

Ik ben geïnteresseerd.  Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #988 Gepost op: 19 Maart 2024, 18:33:34 »

Ander alternatief (ook arduino) is de DCCNext met ArSigDec software er op.
Functioneert in Waldijk prima  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1633


HCC!m-IG


« Antwoord #989 Gepost op: 19 Maart 2024, 18:56:35 »

DCCNext is ook een goeie, er zijn dus genoeg wegen naar Rome Arnhem voor de seinen  Grin
Gelogd

NI
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 69   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: