Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 74   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 560039 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 10 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #420 Gepost op: 31 December 2017, 12:31:21 »

Doelstelling is dat eind volgend jaar rond gereden kan worden. Ben eens benieuwd of me dat gaat lukken....
Als je eenmaal bezig bent, kan het snel gaan hoor.
Zou zo maar kunnen dat je morgen denkt dat het misschien wel aan het eind van het jaar rond kan rijden. Ben je toch een jaar ingelopen...  Wink Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #421 Gepost op: 6 Januari 2018, 19:41:16 »

En een dikke joepie! Na een dikke drie jaar is er weer een trein gearriveerd In Arnhem! Althans, de DE I kroop op eigen kracht het schaduwstation uit en maakte gebruik van de eerste meters nieuwe rails. Het jaar inhalen ga ik niet in halen Hubertus, maar ik maak gelukkig weer vorderingen!



Morgen ga ik de onderplaten leggen in het station en de wisselstraat uitrichten. Ik heb inmiddels rails voor de achterste drie sporen dus kan lekker vooruit.

Grtz,
Niels
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #422 Gepost op: 6 Januari 2018, 21:01:41 »

Goed bezig Niels!! Duim omhoog

Wanneer hou je een rijdag? Cheesy
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8894


268*


WWW
« Antwoord #423 Gepost op: 6 Januari 2018, 21:21:52 »

 Duim omhoog  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17383


315*


« Antwoord #424 Gepost op: 6 Januari 2018, 22:42:18 »

Gefeliciteerd Niels. Ik ben blij om te zien dat het nu weer lekker gaat.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 148


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #425 Gepost op: 7 Januari 2018, 08:42:56 »

Hallo Niels.

Na het doorlezen van de 29 bladzijde ben ik er ook bij.
Ben benieuwd naar de vorderingen van Arnhem.

Veel plezier met de verder bouw. Smiley

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #426 Gepost op: 9 Januari 2018, 22:06:54 »

Leuk een nieuwe volger! Duim omhoog Welkom Edward!

Na de euforie van afgelopen weekend, gisteren een kleine teleurstelling. De 1200 met een sleep plan E en W kon de helling niet op. Gelukkig kan de helling makkelijk nagesteld worden en de helling een meter worden verlengd. Dan komt de helling onde de drie procent, moet genoeg zijn!

Wordt vervolgd...

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8894


268*


WWW
« Antwoord #427 Gepost op: 10 Januari 2018, 06:07:02 »

Lijkt me wel Niels.
Bij mij alle hellingen tussen 2.7 en 3 procent, maar je moet bogen in hellingen niet onderschatten.
Die geven meer weerstand dan je denkt. Ik heb er geen ruimte (meer) voor, maar zou in de bogen wel naar < 2,5 % willen. In jouw iets minder krappe souterrain zou ik daar wel naar streven.
« Laatste verandering: 10 Januari 2018, 13:05:55 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17383


315*


« Antwoord #428 Gepost op: 10 Januari 2018, 11:52:28 »

Gelukkig kan de helling makkelijk nagesteld worden en de helling een meter worden verlengd.

Kun je, als je daar toch mee bezig bent, eens een paar close-up foto's van dat systeem maken?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #429 Gepost op: 10 Januari 2018, 14:25:27 »

Apaet draadje over de spiraal en ophanging mag wel.

Makkelijker weervinden aangezien ik er ook nog 1 moet bouwen.
Gelogd

mvg,
 Sander
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #430 Gepost op: 14 Januari 2018, 12:08:45 »

Een apart draadje is prima, ik zal wat foto’s maken. Inmiddels heb ik besloten dat mijn spiraal een extra winding gaat krijgen. Het gaat allemaal net/net niet in deze situatie. Ik wil voorkomen dat ik zometeen niet met alles omhoog kan rijden. Daar ga ik spijt van krijgen.

Met de extra winding komt het maximale stijgingspercentage op 2 procent te liggen, wel zo veilig. Betekent wel dat mijn euforie even te voorbarig was....

Vanmiddag maar eens beginnen met het zaagwerk.

Grtz,
Niels
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #431 Gepost op: 14 Januari 2018, 14:58:04 »

Voorbarige euforie weegt niet op tegen spijt en frustratie!

Succes Niels!! Komt goed!!
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #432 Gepost op: 14 Januari 2018, 16:59:32 »

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker naar die 2% gaan.
Maar is die 1200 een Roco? Dan verbaast het me wel dat die moeite heeft.
Bij mij zijn de hellingen in de orde van 3% en zelfs meer in bogen, maar geen enkele loc die zeven rijtuigen niet omhoog trekt, deels zelfs zonder slipbandjes (al dan niet bewust  Grin ).

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #433 Gepost op: 21 Januari 2018, 18:12:41 »

Het is inderdaad een 1200 van Roco. De rijtuigen er achter hebben wel binnenverlichting waarbij er aardige rolweerstand in aanwezig is. Ik kan voor 2% gaan, en dat doe ik nu dan ook. Inmiddels maak ik mooie vorderingen in de weinige tijd die ik momenteel heb. De extra winding is gezaagd en ligt al op zijn plek. Nu nog de montage van de hoogtestellers en dan kan de rails er op.

En ja, het komt zeker goed.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #434 Gepost op: 24 Februari 2018, 20:18:12 »

Terwijl jullie je allemaal arm aan het kopen waren op Rails, ben ik verder gegaan met mijn baan. Stand van zaken vanmorgen;



Stand vanmiddag:


Zoek de tien verschillen Grin

In ieder geval zijn de hellingen nu goed en max 2,5 %. Ook heb ik rails voorberied, die hoop ik morgen te kunnen plaatsen.

En helaas, tijdens een onoplettemd moment donderde een doos van de tafel met dit als trieste resultaat:



Er is denk ik weinig meer aan te doen, maar eens op zoek gaan naar een vervangende kap. Maar blijft zonde...

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 74   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: