Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 68   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 481134 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #675 Gepost op: 12 Januari 2022, 21:57:12 »

@Eric: thnx!  Op zich vind ik de VS (waar ik naar toe ga) geen  straf, maar met de Covid was ik liever thuis gebleven.

@Hubertus: dat is een van de leukere dingen vind ik. Ik leer steeds meer van alle kleine en grotere verbouwingen op en rond het Stationsplein. Zo heeft het VVV gebouw eerst een uitbouw naar achteren gekregen en later inderdaad een op-topping en een nieuwe ingang.

Op deze foto zie je de situatie beg8n jaren ‘80. Foto: Geldersch archief



Op de foto zie je ook aan de linkerzijde het trappenhuis met de kleine raampjes.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #676 Gepost op: 12 Januari 2022, 22:19:15 »

Dankzij Norev kun je die nogal brutaal op de stoep geparkeerde Renault 16 in ieder geval nabootsen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #677 Gepost op: 13 Januari 2022, 11:16:59 »

Ik heb in de tijd best wat foto’s verzameld, van het gebied. Ik kan je verzekeren, in de jaren ‘80 was dat een populaire plek om je auto te parkeren. Ik heb weinig foto’s waar daar geen auto geparkeerd staat. Het was altijd een lekker rommelig gebied, leuk dus om na te maken.

Hoe anders en steriel is het daar tegenwoordig...  Undecided

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #678 Gepost op: 13 Januari 2022, 11:55:25 »

Ik vind het een fraai gebouw, typisch jaren '50: veel glas, dunne stalen kozijnen, strak, "zo maken ze ze tegenwoordig niet meer". Veel van die gebouwen zijn al gesloopt of moeten er binnenkort aan geloven. Echt jammer.

Overigens zie ik links op de foto nog een eerste generatie Suzuki Alto, met de motor achterin. In de rest van de wereld heette dat ding Cervo als ik het goed heb. Ik ben niet zo thuis in dit soort Japanners. Het dateert de foto in ieder geval na 1976.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #679 Gepost op: 13 Januari 2022, 12:19:31 »

Dat soort kleine, ietwat afgeplatte autootjes kreeg later de bijnaam 'rugzakjes'.   Cheesy

De stationsomgeving van Arnhem ken ik goed uit de jaren '80 en '90. Tegenwoordig kom ik er nog maar weinig.
Wel ben ik druk met jaren '80 auto's in H0 kopen. Brekina/PCX87 hebben zich nu echt op de jaren '80 gestort en komen met de ene na de andere automobile lekkernij!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #680 Gepost op: 13 Januari 2022, 12:23:03 »

@Eric: thnx!  Op zich vind ik de VS (waar ik naar toe ga) geen  straf, maar met de Covid was ik liever thuis gebleven.

Grtz,
Niels

Is net wat ik bedoelde.
Eric.
Gelogd
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #681 Gepost op: 13 Januari 2022, 16:20:12 »

Het is inderdaad de bouwstijl uit de wederopbouw die mij aanspreekt om na te bouwen. Helaas wordt deze bouwstijl momenteel in een hoog tempo gesloopt en komen er nietszeggende blokkendozen voor in de plaats.

De bouwstijl aangevuld met al die prachtige auto’s uit de jaren ‘80 maakt voor mij het beeld compleet. En PCX is echt goed bezig met het invullen van kenmerkende en missende modellen uit die periode,

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #682 Gepost op: 3 Februari 2022, 22:32:01 »

Hoewel ik mezelf op redelijke afstand van het thuisfront begeef houdt me dat niet tegen om aan mijn baan te werken. Via Marktplaats heb ik de afgelopen week een partij Rocorails kunnen bemachtigen. Het is van de 2,5 serie, de voorloper van Rocoline. Hiermee ga ik mijn schaduwstation leggen. Daarmee neem ik afscheid van mijn laatste messingrails die ik toch te storingsgevoelig vond. Meteen een mooie gelegenheid om de electra aan te sluiten op de wijze zoals ik dat nu heb geleerd.







Mooi in een klap meer dan 100 meter rails, 30 wissels incl aandrijving etc. Blij mee, kan niet wachten om naar huis te gaan....

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #683 Gepost op: 3 Februari 2022, 23:03:50 »

Kun je het thuisfront niet gewoon op afstand instrueren hoe ze het moeten leggen?  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #684 Gepost op: 4 Februari 2022, 01:34:25 »

Nou, liever niet.....  Cheesy

Als ik terug ben, pak ik een week vrij en dan ga ik er lekker mee aan de gang.

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #685 Gepost op: 29 Maart 2022, 20:04:33 »

Nieuwe bussen in Arnhem!



Eindeljk mooie achteruitstappers. Blij mee!


Nu de GVA weer een nieuwe bus heeft binnengekregen evenals de GSM en Centraal Nederland vond de burgemeester dat hij ook wel een nieuw mobiel nodig had. En zo arriveerde met een aantal weken vertraging, na een intensief werkbezoek waarbij de plaatselijke spoorwegen in een vergelijkbare stad zijn beoordeeld(door jaloerse collega's afgedaan met 'bloemetjes buiten zetten'), dan toch eindelijk de nieuwe aanwinst:



Die werd dus prompt geparkeerd op een pek waar dat niet mocht. Maar ja, je bent de burgemeester of niet he..

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #686 Gepost op: 29 Maart 2022, 20:08:35 »

Ha ha, nu hetzelfde tafereeltje nog in model! 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #687 Gepost op: 10 April 2022, 21:48:07 »

Hoi allemaal,

Inmiddels al weer een tijdje thuis en zowaar wen paar weekenden aan mijn baan geknutseld. Zoals al eerder gemeld was er een partij rails binnen gekomen tijdens mijn verblijf in de VS.

Tijd om het huidige schaduwstation maar eens te verwijderen.



Bij het weghalen bleek de blauwe plaat erg beschadigd, dus op naar de bouwmarkt. Ai, de blauwe platen zijn tegenwoordig groen.   Shocked

De messingrail was overigens niet het enige waarom ik het schaduwstation wilde aanpakken. Het verwijderbare deel bleek in praktijk niet zo verwijderbaar te zijn en de treinen ontspoorde bijna altijd wel eegens. Niet handig en zeker niet bedrijfszeker,

Inmiddels ben ik de module te lijf gegaan en gaat het allemaal een stuk soepeler. Voor de overgangen heb ik nu de modulestukjes van Modulebaan.nl gebruikt:



Inmiddels ligt het eeste deel van het schaduwstation ook weer:



Daarnaast vandaag onder de baan alles weggehaald zodat ik er fatsoenlijk bij kan om het aan te sluiten. Dat was wellicht nog het meeste werk....

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #688 Gepost op: 27 Mei 2022, 20:32:42 »

Hoi allemaal,

Hier weer een update vanuit Arnhem (- Zuid  Grin)!

Inmiddels ligt het grootste deel van het nieuwe schaduwstation weer. Hopelijk kan ik dit weekend de laatste rails leggen en dan ga ik verder met de helix.



Overigens zijn de rails gefixeerd met voorstrijkmiddel. Gouden tip van de Nproject.org website.  Duim omhoog

En het belangrijkste, naast dat het nikkel zilver is en recht ligt, is dat ik de bezetmelders nu overal meteen goed heb aangesloten:


Netjes alles geel gecodeerd en voorzien van kunststof isolaties. Nu nog alles aansluiten  :Smiley

Omdat alleen maar rails leggen ook saai is ben ik ook verder gegaan met het VVV gebouw. De muurplaten van Slaters zijn door de snijplotter gejaagd en gespoten. Het begint op een bouwpakket te lijken:



Op de begane grond zat een split level, dat komt in de tweede versie ook weer terug:



De toren met de wenteltrap in ruwe vorm (ik kwam er achter dat mijn potje Micro Kristal Klear zijn beste tijd gehad heeft, dus dat moet ik weer even wegkrbben):




En dan zijn er ook weer nieuwe bussen in Arnhem:



Een VAD en een Zuid Ooster. Allebei met het Leyland front, die had ik nog niet.

Op de planning staan nu nog een VAD en GTW versie. De laatste eigenlijk net te oud voor mijn baan, maar ik verzamel gewoon alles van de GTW wat er uit komt...

Het busstation krijgt langzaam aan een goede vulling, tijd om daar ook weer eens mee verder te gaan.

Nu ja, wordt vervolgd!

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Online Online

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #689 Gepost op: 5 Juni 2022, 17:05:23 »

Zo, het opstelterrein ligt weer. Genoeg opstellengte en het ligt allemaal naar tevredenheid:



Op het middenspoor mijn langste trein tot nu toe: een 1300 met 23 ertswagons met bestemming Duisburg.

Op het kortste spoor kan ik 8 bakken kwijt. Ik heb elk spoor in dries secties gedeeld waardoor er ook twee treinstellen achter elkaar kunne opstellen.

Blij mee  Duim omhoog

Nu nog aansluiten...



De  oude ringleiding is inmiddels verwijderd, de nieuwe ga ik later vandaag weer aanleggen. Niet meer met kroonsteentjes, maar de leiding gewoon uit een stuk. Wel zo bedrijfszeker,

Inmiddels is ook de helix ontmanteld en is alle messingrails verwijderd. Daar ligt inmiddels voor een deel al weer een versie nieuwe ondervloer.

Ik ga maar weer eens verder...

Graz
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 68   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: