Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 69   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 491597 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Antwoord #900 Gepost op: 5 November 2023, 21:36:28 »

Bouwpakketje van een auto? Van welk modelmerk?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8851


266*


WWW
« Antwoord #901 Gepost op: 5 November 2023, 21:37:39 »

Renault……  Undecided  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #902 Gepost op: 5 November 2023, 21:59:10 »

Yes, een Renault 14 van het merk Dilz.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Antwoord #903 Gepost op: 5 November 2023, 22:04:42 »

Floris? Verkoopt die dan bouwpakketjes?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #904 Gepost op: 5 November 2023, 22:52:03 »

Nee. Deze had hij voor eigen gebruik gemaakt en hij was zo vriendelijk dat ik er een van hem mocht hebben.

Wij hadden vroeger thuis een Renault 14 en een Alpen Kreuzer, en ik wilde dit tafereeltje na kunnen maken:



Overigens een goed raadplaatje want de dia is gemaakt in een bepaald land dat sommigen hier bestempelen als saai....

De foto is overigens genomen van de projectie op een bakstenenmuur, dus de kwaliteit is niet al te denderend....

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Antwoord #905 Gepost op: 5 November 2023, 23:16:18 »

Maakt niet uit, foto's van het kleine paradijsje tussen Noord- en Oostzee zijn altijd welkom.      Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Antwoord #906 Gepost op: 5 November 2023, 23:53:56 »

By the way, actuele beelden uit DK, waaruit blijkt dat de koninklijke familie zich daar niet te goed voelt voor een treinreis: https://www.youtube.com/watch?v=W4RhRTkEnK4

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #907 Gepost op: 14 November 2023, 19:19:18 »

Vandaag nieuwe energie. Letterlijk:



Twee Uhlenbrock boosters kwamen vandaag binnen die ik op advies van Daan en Huub heb aangeschaft. Maar eens uitvogelen hoe ik die ga aansluiten.

Daarnaast ben ik eens begonnen met een ander projectje. Hoewel ik me had voorgenomen om eerst andere projecten moest afmaken had ik een goede reden. Met dit project komt namelijk een ander project te vervallen.

Het project dat komt te vervallen is dit:


Dit is de keermuur die ik al een hele tijd geleden maakte in mijn vorige huis. Met de verhuizing was deze beschadigd en blijkt nu ook veel te kort. Verlenging en reparatie is het project (hm, eigenlijk twee...  Grin) dat komt te vervallen. In de plaats daarvan laat ik de lasersnijder het werk doen. Op 4 mm MDF maak ik nu nieuwe delen. Ik wilde eens testen of ik dit soort kleine onderdelen geplot kunnen worden. Oordeel zelf:





Inmiddels liggen er twee delen klaar en heb ik gisteren het ontwerp nog wat efficienter gemaakt in Nanocad
(Dit softwarepakket is overigens echt een aanrader). Nog een stuk of 7 te gaan maar dit gaat steeds sneller omdat de muur steeds lager wordt.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Antwoord #908 Gepost op: 14 November 2023, 19:46:57 »

Die keermuur was heel kenmerkend voor Arnhem.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8851


266*


WWW
« Antwoord #909 Gepost op: 14 November 2023, 22:01:11 »

Inmiddels liggen er twee delen klaar en heb ik gisteren het ontwerp nog wat efficienter gemaakt in Nanocad
(Dit softwarepakket is overigens echt een aanrader).

Leuk hè   Grin  en handig, ook voor andere dingen

Was die tekst ‘ARNHEM’ een bord of was het op de muur geschilderd?
In het laatste geval is een decal wel mooi. Die kan in de voegen zakken net als bijvoorbeeld ‘WALDIJK’ op de kopgevels van mijn station.
Ik druk binnenkort een vel af en Arnhem past er nog wel bij.

https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF8781.jpg
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #910 Gepost op: 14 November 2023, 22:12:10 »

Dat was er op geschilderd. In mijn eerste versie was het gewoon een etiket maar dat moet nu wel anders. Ik dacht eerst aan airbrushen, maar een decal is net zo makkelijk natuurlijk.. Ik ben ook* bezig met decals samen te stellen. Wellicht dit weekend maar eens afmaken. Waar laat jij ze afdrukken?

*zeg sinds 2003.....
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8851


266*


WWW
« Antwoord #911 Gepost op: 14 November 2023, 22:19:55 »

Doe ik zelf op een laserprinter op de zaak  Grin

Ik wil ze zo meenemen hoor. Moet ik de maat wel weten en hoeveel
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #912 Gepost op: 14 November 2023, 22:25:38 »

Dat is ook een optie natuurlijk. Je print dan op wit decalpapier denk ik? Ik heb hier een decalsheet in voorbereiding waarbij ik witte inkt nodig heb. Had al wel een adresje overigens maar goede ervaringen hoor ik graag.

Ik meet het op. Het is er overigens maar eentje. De kans dat ik het dit weekend af maak acht ik nu al een stuk kleiner....  Grin

Dank alvast.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8851


266*


WWW
« Antwoord #913 Gepost op: 14 November 2023, 22:44:55 »

Ja klopt, wit papier.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1502


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #914 Gepost op: 15 November 2023, 22:34:06 »

Even een vraag aan de heren technici: ik ben de boosters aan het aansluiten. Klopt het dat de draad waar de bezetmelders niet op aangesloten zitten doorgelust moet worden? M.a..w. dat één railstaaf aan allebei de boosters zit gekoppeld?

Zo begrijp ik het uit de beschrijving van Uhlenbrocjk tenminste: https://uhlenbrock.de/de_DE/service/download/handbook/de/Bes632x0_Auflg2.pdf

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 69   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: