Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 69   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 486222 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16827


302 *


« Antwoord #945 Gepost op: 19 December 2023, 15:38:47 »

Oeps, zes inderdaad. Heb het even aangepast.

Ja, modelspoorwinkeliers zijn bijzonder blij met dit boek. Wordt zelfs door Duitse winkels besteld.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #946 Gepost op: 19 December 2023, 17:29:23 »

Dat was het leuke van die internationale treinen. In Emmerich bleef wat te lang is voor de modelbaan achter  Grin Wink
Zelfde verhaal met bv. de Erasmus en de Frans Hals tweede helft jaren 80.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #947 Gepost op: 19 December 2023, 18:30:17 »

Alweer een goede reden om geen Duitse baan te maken....  Grin
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16827


302 *


« Antwoord #948 Gepost op: 19 December 2023, 18:44:19 »

Durf je dat ook in Plettenburg te zeggen? Of knijp je 'm voor de tank die daar rondrijdt?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #949 Gepost op: 19 December 2023, 18:47:28 »

Plettenburg ligt in onderdelen verspreid weet ik uit ervaring.... Van de tank was geen spoor te bekennen overigens.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16827


302 *


« Antwoord #950 Gepost op: 19 December 2023, 18:51:46 »

Die was natuurlijk verdekt opgesteld.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8490


WWW
« Antwoord #951 Gepost op: 19 December 2023, 19:27:30 »

Hoezo? Niels is toch geen Deens voetbaltuig?

Ik ken de betreffende bijbel niet, maar volgens mij wisselde de samenstelling medio 1992, toen nog het moment dat het dienstregelingsjaar wisselde.
Het panoramarijtuig zat er dacht ik pas vanaf de dienstregeling 1992/1993 in.
In die dienstregeling kon de lengte in elk geval ook acht rijtuigen zijn, zie mijn eerdere foto.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #952 Gepost op: 19 December 2023, 19:42:19 »

Wat Huub eigenlijk wil zeggen is dat je dat boek ook niet kunt vertrouwen.... Grin

Volgens Malaspina is het panoramarijtuig inzetbaar vanaf 1992, maar dat kan dus inderdaad goed pas bij de nieuwe dienstregeling het geval zijn. Er staat een zonnetje bij waaruit ik concludeer dat deze in de zomer al reden.

Ik hou op zich wel van lekkere lange treinen en kan wellicht nog een tweetal BPM en een APM van iemand overnemen. Ik twijfel nog even want het geld vliegt er wel een beetje snel uit de laatste tijd.

Zojuist een nieuwe lasercutter gekocht om maar iets te noemen: https://www.atomstack.eu/products/atomstack-x30-pro-160w-6-core-laser-engraving-and-cutting-machine (sorry, weer vergeten hoe je de link achter de tekst moet zetten..). Een collega wilde er ook eentje kopen maar niet te veel geld uitgeven dus heb de mijne doorverkocht. Deze kan 8 mm MDF snijden en dat is best handig ben ik proefondervindelijk achter gekomen. Maar belangrijker: door het hogere vermogen gaat het graveren veel sneller.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16827


302 *


« Antwoord #953 Gepost op: 19 December 2023, 19:54:25 »

De burgemeester van Plettenburg is altijd welkom om vrijblijvend het eerste deel van Malaspina's bijbel eens in te komen kijken*.

Tweede deel gaat ergens in het voorjaar van 2024 verschijnen. De auteur heeft juist vandaag de laatste pagina's samengesteld en nu zitten we (Frank vooral, die niet alleen taalkundig corrigeert, maar ook al zijn kennis over treinsamenstellingen inbrengt) in het proces van nakijken en weer corrigeren. Ooit worden er voor deze 'bijbels' hoge liefhebbersprijzen betaald, vermoed ik. Nooit eerder bestond er zo'n uitvoerig naslagwerk boordevol treinsamenstellingen.

mvg,
Gert


* mits hij niet bang is voor het Nederdeense tuig in La-tourbe-et-Vallée.    Wink
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16827


302 *


« Antwoord #954 Gepost op: 19 December 2023, 20:05:07 »

@Niels: betekenis zonnetje je goed gegokt, maar alle symbolen staan op pagina 302 verklaard, dus gokken is niet nodig.

De samenstelling van de Berner Oberland 1994/95, 1999, 2002/03 en 2004 staan er ook in.
En voor de liefhebbers: Rembrandt, Erasmus, Piet Mondriaan, Frans Hals, Hieronymus Bosch, Bonifacius, Jan Pieter Sweelinck, Johannes Vermeer, Benjamin Britten, Admiraal de Ruijter en Étoile du Nord ook.

In totaal maar liefst 890 treinsamenstellingen. Nadat je dit boek in huis hebt gehaald, kun je je werkelijk failliet kopen aan rijtuigen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #955 Gepost op: 22 December 2023, 21:59:15 »

Sneller dan gedacht heb ik hem compleet. Of zelfs meer dan compleet:





En dan ligt er nog een BPM rijtuig onder de Kerstboom....

Nu lekker vakantie en de komende dagen maar eens lekker verder freubelen. Daar wilde ik vandaag al aan beginnen maar het uitzoeken van een nieuwe auto koste meer tijd dan gedacht (al die opties leiden te veel tot keuzestersssssss).

Maar goed, Inmiddels ligt aan de andere zijde bijna al het spoor:



Morgen de laatste stukken op maat maken en dan verder met de laatste module.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16827


302 *


« Antwoord #956 Gepost op: 22 December 2023, 22:21:37 »

Daar wilde ik vandaag al aan beginnen maar het uitzoeken van een nieuwe auto koste meer tijd dan gedacht (al die opties leiden te veel tot keuzestersssssss).


Hopelijk nu wel in één keer de juiste kleurstelling.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #957 Gepost op: 22 December 2023, 22:25:39 »

Dat is nog een discussiepuntje.... Maar zo lelijk als mijn huidige auto zit gelukkig niet in het programma. Het wordt in alle opzichten beter dan nu. Behalve de kosten dan want 4% bijtelling is helaas afgelopen.  Undecided
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #958 Gepost op: 23 December 2023, 00:26:19 »

Dat is òòk een dure hobby - als je een keertje overslaat kun je meer treintjes kopen.
Geintje. Succes met uitzoeken! Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8490


WWW
« Antwoord #959 Gepost op: 23 December 2023, 09:42:20 »

Maar zo lelijk als mijn huidige auto zit gelukkig niet in het programma.

Geen Tesla's in het programma?  Huh? Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 69   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: