Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 69   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 486360 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #960 Gepost op: 23 December 2023, 09:57:12 »

Nee, de keuze is op een merk gevallen waarvan ik nooit gedacht had daar ooit in te gaan rijden maar die me gisteren tijdens en proefrit behoorlijk heeft overtuigd: Skoda en dan de Ajakkes of zoiets.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8492


WWW
« Antwoord #961 Gepost op: 23 December 2023, 10:00:37 »

Ik snap de bedenkingen, we komen toch nog uit de tijd dat de Skoda (en Lada) werden geroemd om de aanwezigheid van achterruitverwarming.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #962 Gepost op: 23 December 2023, 10:01:43 »

En de tennisbal om de trekhaak voor de sportversie....
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8492


WWW
« Antwoord #963 Gepost op: 23 December 2023, 10:08:44 »

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7234


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #964 Gepost op: 23 December 2023, 12:43:12 »

Tja, Skoda's zijn tegenwoordig vrijwel niet meer te onderscheiden van VW's, qua bouwkwaliteit en performance e.d. Dat komt natuurlijk ook omdat het gewoon vermomde VW's zijn Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #965 Gepost op: 23 December 2023, 13:45:11 »

Ik denk dat ze op sommige punten VW zelfs voorbij zijn. Als je de Ajakkes vergelijkt met de ID4 is deze duidelijk beter. Dat heb ik gisteren gedaan namelijk...
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #966 Gepost op: 23 December 2023, 14:30:38 »

Behalve de kosten dan want 4% bijtelling is helaas afgelopen.  Undecided

Die batterij-auto’s moeten sowieso zwaarder belast worden want anders komen er veel te veel en dan krijgen we de aardolie nooit op!  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #967 Gepost op: 26 December 2023, 23:03:41 »

Voordat dit forum in een autoweekblad eindigt:

De afgelopen dagen weer rails gelegd. De verbinding richting Nijmegen is af:



En vanuit de andere zijde:



De wisselstraat gaat naar een enkelsporige diesellijn die eindigt zoals te zien op reactie #938 is te zien.

Maar de echte uitdaging lag aan de andere zijde. Daar moet redelijk geloofwaardig in relatief korte afstand van 10 naar vier sporen teruggegaan worden. Dat gaf redelijk wat hoofdbrekens en herleggen van wissels en rails. Maar uiteindelijk ben ik tevreden. Nu benieuwd hoe ellendig de overgangen liggen ten opzichte van de wissels, maar ik denk dat ik goed zit.







Morgen de rest maar leggen want ik wil eerder treinen rijden dan in Plettenburg.... Of dat gaat lukken is nog maar helemaal de vraag want ik moet alles onder te tafel nog gaan aansluiten en met mijn tempo duurt dat ook nog wel even voordat dat helemaal af is.

Ondertussen ook redelijk wat tekenwerk gedaan zodat ik de nieuwe lasercutter meteen aan het werk kan zetten met perron 2.

Tot zover weer!

Grtz,
Niels
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #968 Gepost op: 1 Januari 2024, 20:52:58 »

Helaas nog geen rijdende treinen in Arnhem, maar het moment nadert.

Vandaag begonnen met de laatste module aan te sluiten:



En natuurlijk zaten een aantal verstevigingsbalken aan de onderzijde in de weg die ik moet gaan verplaatsen.

Morgen hoop ik wat tijd te vinden om de elektra aan de andere zijde van de plank aan te sluiten en dan kan er gereden worden. Dan moet nog wel de oversteek en de andere zijde worden aangesloten maar dat is van latere zorg.

Ondertussen is perron 2 ook al geplot en ben ik al een heel eind met het tekenwerk van perron 1. Ik heb me helaas weer wat laten afleiden door ook al met het tekenwerk van enkele perron objecten te starten.  :Smiley



Wat ook nog op het programma staat is het testen van dit dwergsein dat ik van Daan heb gekregen. Eens kijken of het me gaat lukken om dat aangesloten te krijgen.



Van Huub ontving ik een mooi bestand waarop alle seinen van Arnhem staan ingetekend. Dat leerde me dat ik er een kleine 30 moet gaan plaatsen. Ben benieuwd of dat bij de perrons overal gaat passen want daar heb ik eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden.  Lips Sealed

We gaan het zien...

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #969 Gepost op: 1 Januari 2024, 21:00:14 »

Ben benieuwd of dat bij de perrons overal gaat passen want daar heb ik eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden.  Lips Sealed

Was jij professioneel niet iets van planning e.d…..  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #970 Gepost op: 1 Januari 2024, 22:08:12 »

Ik hou er van om werk en privé goed gescheiden te houden....  Grin
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8843


266*


WWW
« Antwoord #971 Gepost op: 1 Januari 2024, 22:13:40 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1639


HCC!m-IG


« Antwoord #972 Gepost op: 2 Januari 2024, 09:38:01 »

Ik zou het sein nog 180 draaien op de voet  Grin
Waarschijnlijk tijdens de koffie bij Plettenburg een keer verkeerd teruggestoken...
Kan verder geen kwaad  (middelste pennen zijn de gemeenschappelijke aansluiting) maar het seinbeeld zal niet kloppen.
Pijltje op print wijst tegen de rijrichting in, oftewel de richting dat het licht zal stralen
Gelogd

NI
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1496


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #973 Gepost op: 2 Januari 2024, 22:02:23 »

Vandaag het sein geïnstalleerd maar mijn plaatmateriaal is zoals al verwacht inderdaad te dik.

Het goede nieuws overigens is dat de seinen bij de perrons niet tussen het perron en de rail stonden maar aan het dak van de overkapping hingen. Geen problemen dus op dat gebied.  Duim omhoog Wist ik natuurlijk en had ik al rekening mee gehouden als planoloog zijnde.  :Smiley

Inmiddels is overigens een start gemaakt met het aansluiten van de elektra van de laatste module. Eerst maar eens een oud probleempje opgelost. Want hoewel de plaat voor de seinen te dik is, voor de wisselmotoren is hij juist te dun. Dus dit maar eens gemaakt op de lasercutter:



En dat past dan precies op de wisselmotor:



Nu nog een aantal balkjes verplaatsen zodat de wisselmotoren nog geplaatst kunnen worden ook....   :Smiley

Grtz,
Niels
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1967


« Antwoord #974 Gepost op: 3 Januari 2024, 10:14:06 »

Welke wisselmotoren gebruik je?
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 69   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: