Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
Pagina's: 1 ... 73 74 [75]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80  (gelezen 560926 keer)
3 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #1110 Gepost op: 23 November 2024, 20:38:39 »

Het is hier geen Waldijk...

Oké Jakop, haal de tank maar uit de mottenballen! Deze keer zijn het niet de jongens van FC Sydborg die lopen te zieken, maar de Arnhemse Meisjes!    Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #1111 Gepost op: 23 November 2024, 21:53:03 »

Heeft niks te maken met hooligans uit DK, maar meer met een Veenendaals stokertje….

Wat dat sein betreft….er zijn maar weinig die het niveau van onzichtbare details van Waldijk halen  Grin

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #1112 Gepost op: 23 November 2024, 22:44:40 »

Stokertje? Behalve mijn bijna 58 jaar oude allereerste Märklin-locje, valt er hier niets te stoken.

Om terug te komen op metaal 3D printen: dit is een voorbeeld.

En hier nog eentje. Misschien loont het als je met een aantal H0-modelspoorders er een project van maakt.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #1113 Gepost op: 23 November 2024, 23:16:10 »

Heeft niks te maken met hooligans uit DK, maar meer met een Veenendaals stokertje….

Wat dat sein betreft….er zijn maar weinig die het niveau van onzichtbare details van Waldijk halen  Grin

Ik focus me eerst op de wel zichtbare details. Als ik jouw niveau kan halen ben ik dik tevreden.

Interessante voorbeelden Gert.  Duim omhoog
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #1114 Gepost op: Vandaag om 13:26:51 »

Ik focus me eerst op de wel zichtbare details.

Duim omhoog

Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #1115 Gepost op: Vandaag om 17:51:07 »

Dit weekend niet heel veel tijd gehad maar wel verder gegaan met de WIDO met dit als voorlopig resultaat:

Nu nog de draadjes netjes langs de paal naar beneden geleiden en het geheel nog een keer schilderen. En als dat klaar is de 'glazen' kapjes monteren.  Die zijn van kieboom gemaakt van een bouwpakket. Ben erg benieuwd wat het effect is als ik ze heb aangesloten...

Dit is denk ik versie 5 inmiddels. Was versie 1 veel te groot zat ik daarna te klooien met de SMD ledjes. Uiteindelijk besloten om de lamphouders maar iets groter te maken dan in werkelijkheid. In een eerdere versie waren ze kleiner en lukte het om een SMD led er in te frotten totdat ik ze wilde bevestigen aan de mast. Toen braken de koperlakdraadjes af en kon ik overnieuw beginnen.

In de tussentijd is ook de 2e module gereed gekomen en ligt nu de derde module op de operatietafel. Het demonteren gaat overigens een stuk sneller dan monteren kwam ik achter. Deze derde module is gelukkig een stuk simpeler dan de tweede dus hoop die in de avonduurtjes snel gereed te hebben.

Grtz,
Niels
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #1116 Gepost op: Vandaag om 18:17:02 »

WIDO verhaal klink er bekend  Grin

Hij oogt nogal hoog…of is dat gezichtsverbeelding?

Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #1117 Gepost op: Vandaag om 20:18:21 »

Dat zou kunnen, ik heb geen maten kunnen vinden. Ik heb een foto en daar lijkt hij 3,5 keer de hoogte van een hoog dwergsein te hebben. Dat heb ik nu maar even aangehouden maar ik kan hem nog iets laten zakken natuurlijk.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #1118 Gepost op: Vandaag om 20:23:36 »

ChatGPT zegt: De exacte afmetingen van een Waarschuwingsinstallatie Dienstoverpaden (WIDO) kunnen variëren afhankelijk van het specifieke ontwerp en de locatie waar deze wordt geplaatst. Een WIDO-installatie bevat over het algemeen de volgende componenten:

Signalering: Vaak uitgevoerd in led-lampen of knipperlichten met een doorsnede van ongeveer 200-300 mm.
Behuizing: De kast waarin de elektronische onderdelen en de energievoorziening zijn geplaatst. Deze behuizing is meestal rechthoekig en meet ruwweg 0,5 meter breed, 1 meter hoog, en 0,3 meter diep.
Masten: Afhankelijk van de zichtbaarheid en montagehoogte, hebben de masten doorgaans een hoogte tussen 2 en 4 meter boven de grond.
Waarschuwingsborden: De afmetingen van de borden (zoals “Pas op! Dienstoverpad”) variëren, maar een gebruikelijke afmeting is 400 x 600 mm.
Wil je de specifieke maten voor een bepaald project of locatie weten, dan raad ik aan contact op te nemen met ProRail of een leverancier van dergelijke installaties. Zij kunnen technische tekeningen of richtlijnen verstrekken.

Voor wat het waard is... Maar contact opnemen met ProRail kan natuurlijk geen kwaad.

mvg,
Gert

niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #1119 Gepost op: Vandaag om 20:32:55 »

hm, hij is 5 cm hoog. Iets te groot dus. Nu ja, ik vind het prima zo.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #1120 Gepost op: Vandaag om 20:41:47 »

Op basis van deze foto had ik de hoogte bepaald

http://www.marcrpieters.nl/overweg.html#WaarschuwingsInstallatie%20bij%20DienstOverpaden%20(WIDO)

Het hek als maatstaf genomen (ca. 90 cm) zou deze ergens rond de 2,3-2,4 meter zijn ofwel zo’n 27 mm hoog.

Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Arnhem, jaren '80

« Antwoord #1121 Gepost op: Vandaag om 21:11:37 »

Hier lijken ze inderdaad een stuk kleiner.  Undecided

Ok, poging 6....
hubertus
Hero Member

« Antwoord #1122 Gepost op: Vandaag om 21:25:59 »

Staande op het perron in Utrecht, zaten de lampen voor mij nog iets boven ooghoogte.

Perrons in Utrecht waren volgens mij 84 cm boven bovenkant spoorstaaf.
In 1986 Zal ik mijn ogen ergens tussen de 150 en 160 cm hebben gehad, dus ik gok dat de lamp van de foto zo ergens tussen de 250 en 270 cm boven de spoorstaaf hing.

Ook hier, voor wat het waard is. Maar in tegenstelling tot CHatGPT geef ik wel aan waar ik het op baseer.

edit: deze is misschien ook wel aardig voor de vergelijking
« Laatste verandering: Vandaag om 21:29:55 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 73 74 [75]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Stationsomgeving Arnhem, jaren '80
« vorige volgende »
Ga naar: