Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Voortzetting Blausee-Mitholz op de nieuwe locatie
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Voortzetting Blausee-Mitholz op de nieuwe locatie  (gelezen 27375 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Blausee-Mitholz
Hero Member

« Antwoord #60 Gepost op: 26 Maart 2020, 14:02:24 »

Nog even een aanvulling op het onderwerk Autoverlad knopjestrein

Vandaag nog eens in digitaal archief gespit en vond nog de volgende foto ……

Ik zei dus al alles kan wat tractie betreft zelfs Re 465 in dubbeltractie zo blijkt  Cool
Ik weet wel zeker dat deze dubbeltractie als losse lokken onderweg zijn van Brig naar depot Spiez en onderweg te Kandersteg deze twee Autoverlad wagons meegenomen hebben naar Spiez. (datum 13 juni 2007)

Verder heb ik nog een keer de baanlay-out geprint maar nu zonder treinen er in zodat je alle bloknummers kunt zien.

Naar deze lay-out zal ik nog dikwijls verwijzen.

De knopjestreinen zijn als vaste route in Koploper geschreven. Hier onder de route van de Autoverlad Zug

In het gele blok is de route beschreven welke de Autoverlad rijd en met de lay-outs is die te volgen.
Dit is de meest simpele en eenvoudige route van alle knopjes treinen, de Autoverlad rijd een gewoon rondje.
Bij anders knopjes treinen zal ik meer in details ingaan.

Mvg, Johan

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Blausee-Mitholz
Hero Member

« Antwoord #61 Gepost op: 31 Maart 2020, 22:34:47 »

Vandaag materieel gewisseld op de modelbaan. Voor de kleiaardetrein is een keteltrein in de plaats gekomen.
zie video van deze nieuwe samenstelling:
https://www.youtube.com/watch?v=Gbi6jdHONhQ&feature=youtu.be
De Multi tractie worden door 1 decoder aangestuurd.

Mvg, Johan

hubertus
Hero Member

« Antwoord #62 Gepost op: 1 April 2020, 08:50:06 »

Mooi om te zien.  Duim omhoog
Jakop de Bruin
Hero Member

227*

« Antwoord #63 Gepost op: 1 April 2020, 09:34:10 »

Zeker! Die blauw knipperende lamp op de seinbrug zal wel wit zijn neem ik aan?

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

« Antwoord #64 Gepost op: 1 April 2020, 11:10:38 »

Nee, paars.
Zijn seinen speciaal voor het Huckepack-verkeer.
Bij de uitbouw van het traject voor trailers met een hoekhoogte van 4 meter, zijn niet overal beide sporen aangepast.
Deze treinen moeten derhalve soms van spoor wisselen, dat wordt met deze seinen geregeld.
Hier wat info erover.
Jakop de Bruin
Hero Member

227*

« Antwoord #65 Gepost op: 1 April 2020, 12:14:18 »

Interessant!
Ik dacht dat de camera ons qua kleur fopte

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Blausee-Mitholz
Hero Member

« Antwoord #66 Gepost op: 1 April 2020, 16:08:25 »

Kijk de vraag van Jakop wordt door een kenner beantwoord, dank Hubertus  Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog

De Rola (rollende landstrasse) is een vaste trein op mijn modelbaan, gewoon om dat ik hem erg mooi vindt.
Het is een zware trein zeker op de helling dus staat er altijd een goede stevige tractie voor, echt een treintje voor HAG en/of Marklin lokken. Roco zal ik er niet voor zetten.
Af en toe wordt er van tractie gewisseld zo ook vandaag is dat het geval.

Eerst de tractie welke iets meer dan een jaar de Rola gereden heeft.

In 2005 werd groot onderhoud gepleegd aan de Simplon pas, bij tijd en wijle werd deze tijdelijk geheel afgesloten.
Om de automobilist toch reis mogelijkheid te geven stelde de SBB/BLS tijdelijk de Autoverlad van Brig - Iselle tijdelijk weer in dienst. Daar werden setjes van de BLS Autoverlad voor gebruikt.
Echter er was veel Cargo aanbod en de BLS kon geen tractie missen. Zo werd een Autoverlad setje geruild met een SBB re 460 machine welke in de Rola werd ingezet.
Dus tijdelijk kon men de combinatie fotograferen welke op de foto te zien in dubbeltractie met BLS Re 465 + SBB Re 460.

Zo heeft mijn Rola ruim een jaar op de modelbaan gereden. Re 465 014 is van HAG en de SBB Re 460 is van Marklin.
Beide door 1 decoder aangestuurd welke zich in de Re 465 014 bevind. De Marklin lok is voorzien van een 3-polig anker omdat HAG niet anders kent dan 3-polig ankers. De samenwerking tussen beide motoren is prima.

Van oorsprong heb in de Rola tractie bedacht met Re 465 014 met de BLS Re 4/4 181.
Echter de BLS Re 4/4 181 was uitgeleend aan de kleiaarde trein en fungeerde als tussenlok.
Welnu de oorspronkelijke tractie zoals bedoeld voor de Rola is in ere hersteld.

Rola weer voorzien van tractie Re 465 014 + Re 4/4 181, beide van HAG

Zie ook een videootje van de combinatie:
https://www.youtube.com/watch?v=sUSLk5QYX8U&feature=youtu.be

En dan nog een foto van het voorbeeld.

Tevens heb ik de HAG lokken van groot onderhoud voorzien. De motoren los gehaald, gereinigd en ge-olied en weer gemonteerd. De wielen zijn van nieuwe slipbandjes voorzien en zo kunnen de lokken er weer een poos tegen aan.

Motor was meer dan 4 jaar niet los geweest en deze lokken rijden toch heel erg veel.
Ik vind de mate van vervuiling heel erg meevallen. De spleten russen de lamellen waren zelfs nog geheel schoon.

Ook de vervuiling in de koolborstelhouder viel erg mee. Voordeel van kogellagers voor het anker is dat het niet gesmeerd wordt en dus het koolstofslijpel droog blijft. Het wordt geen vette bende.

Al met al de Rola kan er weer tegen.

Wat mij wel verontrust is dat ik boze telefoontjes krijg van met name Nederlandse transporteurs. Ze vragen waar hun auto blijft, ik meld altijd dat de trein onderweg is ………… (maar komt nooit verder dan Blausee-Mitholz maar dat vertel ik er maar niet bij  Cheesy Cheesy Cheesy )

Mvg, Johan

1200blauw
Full Member

« Antwoord #67 Gepost op: Vandaag om 08:26:40 »

Altijd leuk die realistische treinsamenstellingen, zeker met een fraaie (zelfgemaakte!) foto van het grote voorbeeld erbij Duim omhoog
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Voortzetting Blausee-Mitholz op de nieuwe locatie
« vorige volgende »
Ga naar: