Het plan voor dit diorama stamt al uit 2010 net als mijn Ohstein Eickhoffer Eisenbahn. De reden om dit toen niet te bouwen is dat ik toen een bouwpakket van een brug kreeg waardoor ik een
ander punt aan de OEE lijn gebouwd heb.
Het plan voor Altengeseke bestaande uit in eerste instantie een spoorlijn met 1 perronspoor en een werkplaats die tussen en onder de omliggende bebouwing heeft me echter nooit los gelaten. Inmiddels is mijn wereld veranderd en heb ik op dit station ook een kruisende WAE lijn gepland. Nu wilde ik een diorama in een kist bouwen die dan bij m'n ouders in één van de gemeenschappelijke ruimtes van hun flat komt te staan. Dit thema kwam toen heel snel boven drijven en dit was de uitgelezen kans om dit diorama als nog te bouwen dus het besluit stond vrij snel vast en het liet me gelijk ook niet meer los.
Zoals gezegd kruisen in Altengeseke de fictieve WAE lijn Opmünden-Mellrich Alexanderplatz en de OEE lijn Ohstein hbf-Eickhoff elkaar en het is het punt waar het OEE materieel onderhouden word.
Eerst ben ik begonnen de kist te spuiten en van verlichting te voorzien en in de voormalige deksel van de kist te kijken wat er kon. Hierna ben ik de rails voor nivo 0 op kartonnen platen gaan lijmen. Daarna met karton en XPS schuim het perron op nivo 0 en de landhoofden voor nivo 1 gaan bouwen. Hierna heb ik de eerste basis voor de brug gemaakt en nu is die al zover dat ik met schilderen ben begonnen. Alle rails is ook geschilderd en op nivo 0 ligt het ballast deels al.
Even m'n oude bankpas een nieuwe tijdelijke bestemming gegeven.Dit diorama bouw ik nu in hoog tempo af als het kan. Waar ik wel op moet letten ik dat ik op tijd begin met het voorbereiden van de demo's voor de volgende 2 beurzen want ik draai er nog 2 voor de kerst.
Groetjes Michiel