Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Hahlen-Menslage  (gelezen 2462 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #15 Gepost op: 19 November 2023, 12:49:58 »

Ik heb net m'n werkplanning voor dit diorama gemaakt die denk compleet is.

Het doel is puur om overzicht te hebben in de juiste volgorde te werken en zo niks te vergeten en geen onhandige fouten te maken.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #16 Gepost op: 21 November 2023, 23:58:26 »

Ik ben druk bezig met het diorama maar vooral op de pc. Gister heb ik de nodige opschriften voor gebouwen bij elkaar gezocht en wat logo's aangepast. Vandaag wilde ik de vertrekstaat maken maar dan moet je eerst weten wanneer een trein rijd. Dat werd dus eerste de materieelomloop maken en daarbij heb ik de 2 andere EEB lijnen ook maar gelijk gedaan. Daarna kon ik de vertrekstaat maken aan de hand van de tijden uit de omloop.

Dan moeten er kaart automaten komen, daarvoor het oude model in de UHR uitvoering gepakt en die aan gaan passen. Dan is de vraag moeten er logo's van een verkehrsverbund op? Dus dat werd weer een uur zoeken op internet en daarna pas tekenen.

Een stationsnaambord was daarna wel snel gemaakt:

Gister avond heb ik ook nog wat aan de bestrating geschilderd en daarna stootjukken half aangekleed en 2 sporen begroent. Dat leverde uiteraard wel weer vlekken op de bestrating op maar daar komt nog wel een laag verf op.

Aan de verblijfswagen word ook af en toe nog geschilderd.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #17 Gepost op: 26 November 2023, 13:05:42 »

Gister heb ik eindelijk alles geprint en kon ik de gebouwen gaan bestikkeren, en reisinfoborden gaan maken.

Vandaag staat het maken van de kaartautomaten op de planning. Alleen mijn nek zit gewoon bijna lachwekkend Huh? Grin vast dus eens zien hoe ver die mij laat komen vandaag Undecided. Als het niks word ga ik gewoon een vriend van mij op de bus vervelen Cool, staan in een bewegend voertuig helpt vaak wel Duim omhoog.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #18 Gepost op: 27 November 2023, 12:56:51 »

Gister heb ik uiteindelijk niet veel kunnen doen maar ik ben wel de hele dag thuis gebleven. Ik heb de kaartautomaten wel af gekregen en 2e helft van de avond had ik wat meer bewegingsvrijheid en kon ik stap voor stap wat meer gaan doen. Ik heb de verblijfswagen afgeschilderd en ik ben nu nog met 3 bankjes bezig.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Hahlen-Menslage
« vorige volgende »
Ga naar: