Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Neu Verlar Mitte  (gelezen 74038 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 3 Augustus 2020, 22:46:02 »

Ik heb inmiddels een golvende achterwand voor het station.




Daarmee kon ik de verlichting gaan inmeten en uiteraard passen 2 stroken ledstrip er net niet in dus moet het bij eentje blijven. Met standaard papier er over straalt het licht aardig uit maar m'n moeder brengt morgen vloeipapier mee en als dat goed werkt gebruik ik dat.


Ondertussen heb ik een stuk papier van een laagje verdunde tacky glue en een laagje secondelijm voorzien om ook daarmee te gaan testen hoe het licht uitstraalt.


Vandaag heb ik ook nog 1 van mijn 2 plan V banken gedemonteerd want er komt morgen een 2 sits busbank en een losse en een klap stoel. De rugleuning van de plan V bank heb ik inmiddels al als rugleuning op het hoofdeind van m'n bed geschroefd om beter te kunnen zitten als ik wil lezen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 7 Augustus 2020, 17:04:50 »

Ik heb nodige proefjes gedaan om het licht van de leds zo mooi mogelijk uit te laten stralen en het resultaat is dat papier met iets van tacky glue of houtlijm aan de binnenkant het beste oogt van de materialen die ik heb.

Maar simpel een witte wand wil ik niet dus eerst een raster voor muurplaten er voor getekend en toen bedacht dat het wel mooi was die voor de achterwand met lichte kleuren te vullen. Daarna de stationsnaam er op getekend, eerst zwart, toen blauw en daarna rood en die vind ik het mooiste.


Toen moest het plafond ook nog, dus zelfde raster gebruikt maar bedacht dat donkere kleuren met licht puntjes waarschijnlijk wel een mooie sterrenhemel oplevert ook als alles licht kleuren er achter voorbij komen. Het moet tenslotte wel iets aparts worden.


En ja als het plafond een sterrenhemel is en dan is het misschien wel leuk dat het perron er uit ziet als of je naar het binnenste van de aarde kijkt dus ik ga eens kijken of ik daar wat voor kan vinden om dat te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #17 Gepost op: 11 Augustus 2020, 14:27:35 »

Ik heb vrijdag op zaterdag nacht de ledstrips op de delen van het station gelijmd. Daarbij 1 stomme fout gemaakt, in het dak aan de voor ipv achter zijde 3mm vrij gelaten om hem aan het andere deel te lijmen. Daardoor kom ik nu aan de achterkant die 3mm te kort voor een extra strook ledstrip. Beetje jammer maar niks aan te doen dus ik moet het ermee doen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 10 September 2020, 19:41:48 »

Ik ben me nu door het dode punt in de bouw heen aan het trekken. Het aansluiten deed ik eerst weer eens fout door niet goed opletten. Toen ik dat had opgelost bleek juist het stuk ledstrip met defect er in zat dus die moest ik er weer af halen en vervangen.


Toen het daarna allemaal werkte zag het er zo uit:








Daarna heb ik gister avond de delen in het diorama geklemd en in elkaar gelijmd. Daarna ook een vuurwerklat er achter gelijmd voor de stevigheid maar dat wilde niet helemaal aansluiten. Nu heb ik er constructie lijm in de naad en open ruimtes laten lopen zodat het die ruimtes kan vullen en alles goed met elkaar kan verbinden.


Morgen komt een bestelling foamboard van 5mm dik binnen waarmee ik de boel verder kan gaan opbouwen. Verder moet ik panelen gaan printen en over de leds heen gaan plakken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 15 September 2020, 11:49:46 »

Inmiddels heb ik het hele station bestikkerd en ja zoals te verwachten was is het niet zo strak als ik graag zou willen. Dat is het risico van nieuwe dingen proberen en deels geen egale ondergrond hebben. Hoe ik het anders/beter op had moeten lossen weet ik niet dat is iets voor een volgend vergelijkbaar project( als dat er zou komen).




Ondertussen ben ik ook met de (rol)trappen bezig.




De grootste uitdaging word nu met m'n trillende handen en slecht bereikbare ruimte het station aan te kleden. Hoe me dat gaat lukken weet ik nog niet. Dat zal een beetje volgens het schip in de fles idee moeten ofzo, vooral de poppetjes zal wel een probleem worden. Al kan ik het aantal ervan door het uit te beelden moment redelijk beperken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 16 September 2020, 14:18:30 »

Ik heb van een strook 4mm MDF en wat kunststof hoekjes een tijdelijk schapje gemaakt om het station op te zetten om hem aan te kunnen kleden. Zo kan ik zonder het risico te lopen er tegen aan te stoten waardoor dingen omvallen spul laten drogen en kan ik er redelijk op ooghoogte aan werken.




Het zit wel aardig boven in mijn blikveld als ik naar de pc kijk en dat werkt wel storen dus het blijft echt tijdelijk. Ik bewaar het denk ik hierna wel want dan kan ik hem altijd met 2 schroeven weer ophangen als ik het nodig heb.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #21 Gepost op: 18 September 2020, 14:22:32 »

Ik heb in het station de trappen en lift op hun plek gelijmd. Foto's heb ik daar nog niet van maar na opmeten blijkt het gebouw wat ik als stationsgebouw gepland had wel veel te klein. Een 2 gebouw bij bestellen word te duur dus moest ik op jacht naar iets anders. Bij het googlen kwam ik een sfeervol alternatief tegen U-Bahnhof Fehrbelliner Platz Berlin. Nou ben ik dit niet direct gaan nabouwen want dat past niet maar ik ben op basis van 2 oude Faller/Pola stations een nieuw gebouw gaan maken met elementen uit dit station en in.



Er moet nog veel aan gebeuren en de nodige details aangebracht worden en daarna moet het geschilderd worden. Ik wil er in dit geval ook verlichting in hebben. Ik denk dat ik de meeste gebouwen op dit diorama ga verlichten want 1 of 2 gebouwen licht effecten geven en verder niks ziet er ook raar uit. Alleen werkende straatverlichting komt er waarschijnlijk niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 22 September 2020, 12:15:56 »

Ik heb wat bankjes op het perron gelijmd:




Ik ben met prullenbakken bezig van styreen buis, maar voor een volgend diorama wil ik daar kralen voor kopen.


Ik heb gister avond 2 vertrekstaten van het station Neu Verlar Mitte gemaakt. Voor het diorama heb ik maar 1 richting nodig maar ik wilde ze toch allebei hebben.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 23 September 2020, 22:09:24 »

Vandaag wat prullenbakken geplaatst en een paar rode vierkante kralen als brandslangkasten.






Daarna ook nog wat halte informatie borden gemaakt. Ik heb ze net uitgeprint en de borden met plattegronden moeten zo snel mogelijk in het ondergrondse deel geplaatst worden.




Oohja ik ben ook nog begonnen het grote stationsgebouw te schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #24 Gepost op: 24 September 2020, 21:27:35 »

Ik heb de halte infoborden afgemaakt en een plek gezocht waar ik ze kwijt kon. Dat vond ik op de muren van de trappen wat de enige nog kale stukken muur waren en omdat daar geen verlichting achter zit.




Eindelijk heb ik ook weer foto's van het stationsgebouw gemaakt. De huidige kleur is de basis kleur voor het gebouw en de deuren moeten dan de 3 kleuren van de ondergrondse achterwand krijgen.







Dit is de zijde waar ik tegen aan ga kijken maarja een diorama blijft een uitsnede van iets groters en het vervuld hier toch alleen maar een bij rol.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 26 September 2020, 14:50:53 »

Ik heb bij het stationsgebouw de deuren en ramen geschilderd, maar boven 2 deuren mist toch nog een overkapping dus die ben ik nu ook aan het maken.








Welke kleur wash ik het gebouw ga geven weet ik nog niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #26 Gepost op: 27 September 2020, 22:33:39 »

Ik heb het perron nu af, proef gedraaid met de verlichting en de stekker van de verlichting vast gelijmd en daarna het perron vast gelijmd. Verder heb ik het grote stationsgebouw afgemaakt en ook daar in verlichting aangesloten.




















Nu kan ik me op wat afwerking en de inrichting bovengronds gaan richten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #27 Gepost op: 28 September 2020, 23:06:05 »

Hier een foto van het stationsgebouw zoals hij komt te staan.


Tijd voor het volgende grote bouwproject; een set gebouwen samen 42cm lang, 13cm diep en tot 20cm hoog.


Inspiratie vormen foto's van Weiße Stadt en Siemensstadt in Berlin. Ik ben begonnen de lege wanden uit te meten en uit te tekenen en dat koste 5 A4'tjes karton.






Ik moet hier uiteraard alle ramen en deuren nog op gaan tekenen maar dat komt vanzelf. Hoe het verder in z'n werk gaat is het zelfde als bij Bardüttingdorf Jammerhörnchen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #28 Gepost op: 29 September 2020, 14:23:31 »

Ik heb een begin gemaakt met het invullen van de eerste wand. Daarbij heb ik per verdieping 2cm hoogte en per woning 4,5cm breedte gerekend. De breedte komt ongeveer overeen met wat ik bij Bardüttingdorf Jammerhörnchen gebruikt heb. De hoogte is wat anders maar dat rekend makkelijker. Ik heb als 0 lijn de rand van gebouw 5 gebruikt, dat is voor de andere 3 vergelijkbare wanden van gebouw 1 en 2 misschien minder handig maar dat had ik niet aan gedacht en je moet ergens beginnen dus ik ga gewoon met dit systeem verder en zie wel waar het toe leid.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 30 September 2020, 14:42:14 »

Gister heb ik bij beide wanden de ramen afgetekend en uitgesneden en de raamkozijnen op maat gesneden en in gepuzzeld. Nadat die er allemaal ingelijmd waren heb ik nog transparant plastic er achter gelijmd.






Dan word het vandaag tijd voor de gordijnen, omdat ik niet genoeg meer had heb ik weer een set nieuwe geprint.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Verlar Mitte
« vorige volgende »
Ga naar: