Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Neu Verlar Mitte  (gelezen 74350 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #45 Gepost op: 18 November 2020, 20:20:47 »

Dank voor je advies. Net als jij doe ik de dingen ook in een door mij gekozen volgorde. Het plan van mijn baan is nu redelijk concreet. Ik heb in mijn hoofd globaal een idee voor een scenery. Deze zal voornamelijk landelijk zijn met een minimum aan gebouwen. Aangezien dit soort zaken bij echt even moeten rijpen, heb ik mij vooralsnog eerst op het automatiseringsproces gestort. Ik probeer twee softwarepakketten uit, te weten iTrain en Rocrail. Dit proces ga ik eerst maar eens doorlopen in de beperkte tijd, wat ik heb. Ik heb daarnaast een veeleisende baan, die mij ook dwingt om soms echt even helemaal niets te doen. Maar als ik tijd en zin heb, ben ik wat bezig met de hobby.
Ik ben gelukkig wel in het bezit van een portie geduld en ik heb als belangrijkste stelregel in mijn leven, dat een hobby iets is waar je mee bezig bent en dat niet moet en zeker niet af hoeft.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #46 Gepost op: 2 April 2022, 13:08:44 »

Het is alweer 1,5 jaar geleden dat ik hier voor het laatst aan gebouwd heb maaar ik ga weer verder.

Ik heb gister weer eens een paneel van dit diorama erbij gepakt en de eerste gebouwen vast gelijmd. De paarse had wel wat elastieken nodig om op z'n plek te blijven. Nu moet ik gebouw 5 schilderen en plaatsen en dan het kwart ronde gebouw 6 gaan bouwen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #47 Gepost op: 4 April 2022, 10:54:23 »

Gister heb ik gebouw 5 licht geel geschilderd. Daarvoor heb ik een licht terra/ huid kleur als grond laag gebruikt. Dat werkte redelijk maar de kleur was nog wat te grijs, als het meer richting vel roze/rood/roest had gezeten had het geel nog wat beter gedekt.






Nadat ik ook het grijs had geschilder heb ik hem vast gelijmd en nog wat andere dingen aan het complex gedaan die daarna lang moesten drogen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #48 Gepost op: 5 April 2022, 13:32:10 »

Gister heb ik ook gebouw 6 het winkelpand gemaakt. Deze staat nu in de primer en word een boekenwinkel. De vraag was welke kleuren het moest hebben. Aansluitend op de rest word de hoofdkleur donkergrijs met oranje accenten.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 5 April 2022, 13:36:19 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #49 Gepost op: 5 April 2022, 22:49:26 »

Hier zit nu ook het oranje op.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #50 Gepost op: 7 April 2022, 15:02:54 »

Ik heb gister het flat complex grotendeels van balkons en de basis voor voetpaden voorzien. Ik kwam een balkon te kort, die heb ik inmiddels bij gemaakt en zit er nu ook aan. Verder heb ik platen foamboard op maat gesneden voor de rest van het diorama.








Nu kan ik ook verder gaan nadenken hoe ik het diorama wil inrichten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #51 Gepost op: 8 April 2022, 12:15:36 »

Ik ben met allerlei dekoratie voor het diorama en vooral de balkons bezig:



Tv schotels

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #52 Gepost op: 9 April 2022, 18:40:14 »

Het meeste spul zit er nu op, maar er moet nog wel het een en andere geschilderd worden want alle velle kleuren van de banken vind ik wat minder en de tv schotels moeten een laagje verf hebben.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #53 Gepost op: 10 April 2022, 23:45:37 »

Ik kan jullie nu blij maken met nieuwe foto's want:.....De was is opgehangen, het oude bankstel op straat gedumpt, aircokasten geplaatst en nog veel meer.










Ik neem van de week s'avonds m'n camera even mee voor wat inspiratie foto's voor dit diorama. De standaard die ik nu gezet heb moet en word nog beter. Ik kan de voertuigen helaas niet verlichten maar alle gebouwen wel dus dat ga ik ook doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #54 Gepost op: 12 April 2022, 11:59:41 »

Gister avond 3 foto rondje bij Hotel Haarhuis bij Arnhem Centraal gemaakt en hier onder een selectie foto's.
































Nu uit zoeken hoe ik tot een model kom met de zelfde sfeer en even veel of meer karakter.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #55 Gepost op: 12 April 2022, 23:10:43 »

Vandaag de daken van de flats een wash gegeven en auto's geplaatst. De wegen kan ik pas een wash geven als alles aan elkaar zit anders krijg je kleur verschil.




Ik heb een bouwpakket gevonden waar ik er 2 van heb en nu eentje gebruik voor het hotel. De onderste strook heb ik los gesneden en die komt wat verder naar voren als de verdiepingen erboven. Dit bied ruimte om leds voor de verlichting te plaatsen. Het kwekerij gedeelte voor het restaurant( met de roze verlichting) plaats ik boven in dit gebouw omdat dat het mooiste past. Verder detail bepaal ik tijdens de bouw.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #56 Gepost op: 13 April 2022, 19:04:18 »

Gister avond heb ik een basis gebouwd waar de verlichting en bovendeel van het gebouw op staan. Na het plaatsen van de leds heb ik ze aangesloten en het licht geeft nu al een mooi effect maar moet nog wat ingekapseld en gericht worden als dat kan. Ik heb net al het plastic voor de ramen er in gelijmd.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #57 Gepost op: 14 April 2022, 00:25:20 »

Vanavond met Bjorn een aantal manieren bekeken om tot roze verlichting in dunne stroken te komen. Die dunne stroken zullen via gleuven in een strookje karton vormgegeven moeten worden.

De RGB ledstrip boven m´n beeldschermen heb ik op roze licht gezet en gekeken hoe dat opgebouwd was. Zowel de rode als blauwe led branden even sterk en daarmee was het iets meer naar het paars als gewenst.


Daarna de analoge RGB ledstrip gepakt die ik kan gebruiken en daar blauw en rood samen getest. Wel wat roze maar eigenlijk te wit omdat de blauwe tel fel was. Met Bjorn overlegd en op zijn advies een specifieke weerstand tussen de voedingsdraad en de blauwe leds gezet. Daarmee brand de blauwe led heel beperkt en de rode vol. Samen geeft dat de gewenste licht kleur.








Na testen word de weerstand nauwelijks warm en heb ik de strip aan de voedingsrail in het gebouw gesoldeerd.

Nu moet er een bakje omheen bekleed met aluminiumfolie aan de binnenkant om het licht te weerkaatsen. Het bakje wil ik vullen met smeltlijm om het licht ook meer te verdelen. Daar moet dat iets overheen wat alleen op de juiste plekken het ligt door laat en ramen met beplanting nabootst.

Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #58 Gepost op: 16 April 2022, 00:00:54 »

Stap voor stap komt alle verlichting er in:






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #59 Gepost op: 16 April 2022, 11:33:21 »

Gister avond nog een bakje gemaakt voor het roze licht. Uiteraard vergeten de binnenkant zilver te schilderen en de binnenkant vol gegoten met smeltlijm. De licht op brengst is iets minder als gehoopt( minder als het lijkt op de foto) maar ik denk wel voldoende.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Verlar Mitte
« vorige volgende »
Ga naar: