Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Oelde Kükenhöhlerweg
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Oelde Kükenhöhlerweg  (gelezen 88 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Gepost op: 2 Februari 2025, 18:10:26 »

Ik ben met een nieuw diorama begonnen, een stukje industrielijn die de Hoest-Oelder Nordbahn aftakt en dan via een krappe boog op een viaduct afbuigd naar de noordelijker gelegen Machinenfabrik Geist GmbH.

De inspiratie voor dit lijntje komt van de lijn naar Loh - Hatzfeld in Wuppertal op bahnen-wuppertal staat ook een hele reeks foto's van die lijn. Specifiek het viaduct Schönebeckerstraße met dranke handel er onder in een oud tankstation pand heeft altijd mijn interesse, hier en hier nog 2 foto's.

Dit was en goed excuus om toch hele krappe boogviaducten te gebruiken. De spoordijk en landschap er omheen heb ik opgebouwd met foamboard met een mix van verf, tacky glue, tegellijm en papier er overheen.

Er komt een industrielok met 3 zwenkdakwagens op in huisstijl van de machine fabriek, maar daarover straks in mijn materieel topic.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Oelde Kükenhöhlerweg
« vorige volgende »
Ga naar: