Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Staburg Tinglefferstraße
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Staburg Tinglefferstraße  (gelezen 11731 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 23 Juni 2020, 14:41:34 »




Deze week ontstond het idee voor een vertrekkende voormalig begeleider en buurtcirkelcoach een diorama te bouwen. Tenslotte zal ik de enige zijn waarvan hij zoiets kan krijgen dus dan maar even iets leuks bouwen.

Ik had nog 1 vitrinekistje en daarmee stonden de maten snel vast. Ik ben even gaan kijken naar materieel en ik had nog een NDS 2700 motorwagen die van een andere diorama af komt en in een boog staat. Hiermee dwing ik mezelf de spoorlijn gelijk in een passende boog te leggen en leg ik het thema ook vast. Die motorwagens heb ik in mijn wereld alleen nog op Nienburg-Staburg-Diepholz rijden, dus moest ik opzoek naar een enkelsporige krappe boog op dat traject.

De boog ten zuiden van Staburg Hbf net na de flyover leek me wel mooi, op de rand van de stad maar in het groen, dat bied leuke mogelijkheden. Een kruisende buslijn bied de mogelijkheid daar een doorgaande weg met viaduct te leggen maar er komt geen bus op omdat ik geen zin heb die te moeten bouwen.


Voor de naam heb ik even geshopt tussen mijn voorraad leuke straatnamen die ik eerder al op onlinestreet had verzameld en daar deze uitgekozen.

Ik ben gister avond aardig voortvarend gaan bouwen en het was 2.00u voor ik het in de gaten had maar daardoor staat de basis nu al.



Ik ga zo eens kijken wat er aan gebouwen op moet en ik zit richting een vervallen seinhuis en wat volkstuinen te denken en evt. een huis ergens al dan niet in halve uitvoering.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 15:36:25 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 23 Juni 2020, 16:50:26 »

Ik heb inmiddels wat gebouwtjes uitgezocht en schuim in model gesneden en de foto's hieronder geven vast een indruk van wat het gaat worden.






Als de gebouwen zijn geschilderd en het landschap kleur krijgt gaat het er minder erg uitzien als nu.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 23 Juni 2020, 21:32:52 »

Inmiddels heb ik de rails geschilderd en nat op nat het ballastbed en spoordijk aangekleed, nu moet ik wachten tot het droog is maar met dank aan het weer is dat morgen middag wel droog.




Hier viel de bak met zand nog om dus de vloer is bijna een strand geworden een aantal plekken heb ik even met de föhn schoon moeten blazen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 24 Juni 2020, 23:01:08 »

Vanavond heb ik wat gebouwen geschilderd en verouderd, af is het nog niet maar de richting is zichtbaar.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juni 2020, 21:08:24 »

Ik ben tussendoor nog lekker aan het prutsen geweest. Begin van de avond stond de zon even goed om foto's met zonlicht te maken:




Daarna weer verder gegaan en nog wat andere dingen gedaan:






Rond de spoordijk wil ik nog veel met struiken doen en op het terrein bij het lage gebouw komen diverse weg voertuigen in verschillende staten van ontbinding.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juni 2020, 21:23:44 »

Het weer was weer m'n beste vriend vandaag, alles droogd lekker snel en rond/boven de 30 graden doet mijn lichaam het het beste. De temperatuur viel hier met 30 graden eigenlijk mee ik had iets meer verwacht. Dus lekker een uurtje of 2 zitten prutsen, wat grond bij gekleurd met verdunde verf. De klei op dat vlak was lekker gaan barsten wat ook precies de bedoeling was. De weg heb ik met een mal en een lakstift van belijning voorzien en daarna was het tijd om veel struiken aan te brengen. Die zijn nu dus al half droog, wel zijn ze iets glimmender als ik graag had gezien maar ach het zal.








Het komt nu bij dit diorama vooral aan op de verdere aankleding en daar heb ik veel spul voor klaar liggen waar ik zo maar eens mee aan de gang ga.

Ik ben vandaag ook nog veel foto's aan het herposten geweest in mijn materieel topic. Waar ik daar inmiddels tegen aanloop is dat als mappen richting de 1500 afbeeldingen gaan de site bij het toevoegen van bestanden vast loopt dus voor 2 mappen heb ik maar vast een 2e aangemaakt. Inmiddels staan er zo'n 13000 foto's en tekeningen op m'n site dus dan zijn mappen van rond de 1500 afbeelden(locs/treinstellen en rijtuigen) ook niet zo vreemd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juni 2020, 20:29:01 »

Het schiet lekker op met het diorama, een hoop decoratie kan en zit er nu op dus nu begint het achte wat te worden en komt het leven er in.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 2 Juli 2020, 11:20:03 »

Het diorama is in principe af al zijn er 2 kleine plekjes die me niet bevallen maar dat is met 2 struikjes binnen 5min opgelost.











Let op het seinbordje naast het spoor.

















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 11 Augustus 2020, 16:17:22 »

Ik heb net de vertrekkende buurtcirkelcoach waar ik dit diorama voor gebouwd heb nog op bezoek gehad omdat ik zijn officiële afscheid had gemist. Hij heeft toen wel al het diorama gekregen en hadden er toen per sms al contact over maar nu konden we het er wat uitgebreider over hebben.

Hij liet vandaag weten dat dit diorama voor hem een van de mooiste cadeaus was die hij ooit gekregen heeft omdat de tijd en aandacht die door mij maar ook door andere aan besteed is voor hem heel veel betekend. Daarnaast vind hij het ook erg mooi. Het heeft voorden ook duidelijk meer waarde als "gekochte" dingen.

Dat is hele fijne feedback om terug te krijgen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Staburg Tinglefferstraße
« vorige volgende »
Ga naar: