Zoals al aangekondigd in mijn materieel topic een nieuw klein diorama "Stadtlohn Bf." Borkener Kreisbahn versie. Stadtlohn heeft ook een station gehad en het stationsgebouw staat er nog en staat op de monumenten lijst. Stadtlohn lag aan het noordelijke WLE net en daar splitste de lijn uit Ahaus zich richting Vreden en Borken.
In mijn wereld vallen alle opgeheven/niet meer bestaande lijnen rond Ahaus onder mijn Borkener Kreisbahn. Ik ben dan ook niet van plan iets van het nog bestaande stationsgebouw van Stadtlohn te gebruiken omdat het niet in de sfeer past die ik neer wil zetten. Het diorama is 28x17cm want daar had ik nog een plekje voor. Ik gebruik ongeveer de lay-out van het echte station van Stadtlohn maar heb hier en daar wat aanpassingen gedaan om genoeg perron sporen te creëren en ruimte voor een werkplaats( die buiten dit diorama valt) te maken.
En dan gebruik je oude standaard perrons en krijg je dit. De overkapping is breder als het perron, laag en komt zo tegen het dan van je trein aan
...................
( ik mis die ontploffende smiley), daarom heb ik nog wel eens een hekel aan modelspoor fabrikanten
Het motto is dus weer als je het goed wil doen moet je het zelf doen. Dus zo die overkappingen even slopen en nieuwe maken die wel passen.
Dit diorama is er zo eentje die als ik een beetje door werk in een weekend toch wel af zou moeten kunnen zijn dus eens kijken hoever ik kom vandaag en morgen.
Groetjes Michiel