Gister ben ik met het volgende diorama begonnen, deze is voor vrienden van mij. In eerste instantie had ik iets met een enkelsporige halte aan een WAE lijn in gedachte. Een inspiratie trip afgelopen naar de voormalige spoorlijn Iserlohn-Menden(Sauerland) leverde op dat het idee dat ik had niks ging worden. Maandag avond was ik met een andere vriend van mij in gesprek over dit diorama en toen kwamen we op iets industrieels uit. Daar zag ik gelijk mogelijkheden in en als heel snel had ik een richting/sfeer waar ik heen wil en dat ben ik nu aan het bouwen. Ik ben eerst maar eens begonnen om van een plastic munt die ik nog had liggen een draaischijfje te bouwen waar een industrielocje op past.
DSC31579DSC31577Verder heb ik wat gebouwen opgezocht waar ik dacht wat mee te kunnen en ben een beetje daarmee gaan schuiven tot ik deels wist wat ik er op wil hebben. Sommige gebouwen passen zonder grote verbouwing. 2 andere gebouwtjes, oude pola werkplaatsen heb ik gedemonteerd om er een grotere loods van te bouwen. Een klein gebouwtje dat ik in het begin van de bouw van Atteln-Husen al deel van een stations gebouw had gedacht word nu locloods en moet daarvoor nog een iets grotere deur krijgen.
DSC31582DSC31583Het diorama moest ook nog een plekje in mijn wereld krijgen. Ik vond in Westerwiehe nog wel een goede plek aan de verbindingslijn van Greuping Am Teich naar het Chempark. Google Earth leverde een straat naam op, waar het ongeveer zou moeten ligt de straat Am Eichenkamp dus nu heet dit diorama Westerwiehe Am Eichenkamp.
plattegrond Mühlenheide-Delbrück versie 1Rheda-Wiedenbrück versie 27-06-2009Dit is wel weer zo'n diorama wat stap voor stap moet groeien en niet direct helemaal te plannen is wat gebouwen en aankleding betreft. Het is ook een diorama om lekker met te prutsen en waar ik leuk materieel voor kan bouwen.
Word vervolgd, groetjes Michiel