Deze post heb ik eerst in het Duits geschreven en moet ik nu naar het nederlands vertalen.
2 weken terug heb ik 2 kleine vitrines gekocht waarvan ik er eentje nu voor dit mini diorama voor de broer van m'n huishoudelijke hulp ga gebruiken. Aangezien ik een zelfde UHR TU2 wagen moet zijn met coca cola reclame en ik op 12,7x7cm weinig ruimte heb heb ik weinig mogelijkheden voor een keuze van een locatie voor dit diorama. De TU2 wagens worden alleen nog op S31 versterkingsritten rond Soest en op de S30 ingezet.
De lijn van de S31 versterkingsritten rond Soest is door de 2 UHR en 2 WAE sporen 4 sporig dus dat gaat op zo'n kleine oppervlakte in ieder geval niet. Van de S30 heb ik nu al 2 diorama's gebouwd namelijk, Rünthe Hellweg en Bockum-Hövel. Waar zou dan een 3e diorama zich moeten bevinden en hoe krijg ik die interessant voor de toeschouwer? Nadat ik de hele lijn met google maps en openrailwaymap had bekeken heb ik voor het fictive deel in Rünthe gekozen.
Precies in de boog tussen Rünthe Mitte en Rünthe Hellweg. Nadat ik al aardig met de gebouwen op weg was heb ik ook voor een naam de juiste plek gezocht. Zoals ik de lijn ingetekend heb loopt die in het echt precies tussen de straat Im Hafer en de brandweerkazerne door. Dat is mooi want het gebouw aan de binnenkant van de boog leent zich prima voor een bijgebouw/aanbouw van een brandweerkazerne. Aan de buitenkant van de boog heb ik een woonhuis gepland en in aanbouw en in het echt staan daar ook woonhuizen. Het mag dan fictief zijn maar als in de buurt kan blijven of komen van hoe het er in het echt uit ziet bevalt me dat het besten.
Nu foto's:
Zo dat was nog best een uitdaging, meerdere keren begon ik automatisch weer in het Duits te typen
.
Groetjes Michiel