Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omlaag
Print
Auteur Topic: Div. mini diorama's  (gelezen 136020 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #165 Gepost op: 13 April 2024, 11:02:50 »

Gister heb ik de aankleding van dit diorama afrond. Voorafgaand was ik met stapels brandhout bezig. Die zijn gemaakt van foamboard en platte kabel ingestrooid met kurk strooisel en daarna geschilderd.

Nu moet er een vooral matte wash over bijna alles want op veel plekken vooral rotsen enzo is glans van lijm te zien.

Met de kast en basis voor de achtergrond ben ik ook bezig.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #166 Gepost op: 14 April 2024, 03:18:03 »

Ik heb de afgelopen uren het diorama van matte vernis voorzien en de verlichting in de kast gebouwd en dat is blauw licht wat een zomer avond zou moeten voor gaan stellen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #167 Gepost op: 22 April 2024, 17:33:28 »

De afgelopen dagen ben ik met het schilderen van de achtergrond en kast bezig geweest. Vandaag ging het diorama er definitief in en heb ik de kieren aan de voorkant met smeltlijm en boven op met struiken gevuld.

De lijmen waarmee de struiken vast zitten moeten nu nog drogen of uitdampen. Dan kan over 2 dagen de ruit er op, die kan ik wel vandaag al aftekenen en snijden.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #168 Gepost op: 24 April 2024, 20:26:52 »

Ook deze is nu af, dit diorama kon wel gelijk vast een straat opschuiven scheeld mij weer ruimte nu kan ik wat puin gaan ruimen hier.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #169 Gepost op: 25 September 2024, 20:15:18 »

Een nieuw dioramatje, weer voor iemand( de balie assistente van m'n tandarts) die met pensioen gaat. Het thema is roze want daar is ze fan van is mij al eerder verteld. Daar kan je heel veel kanten mee uit. Ik laat dat sterk terug komen in 2 bussen die op het diorama komen. In subtiele vorm zal het ook in 1 of meer gebouwen terug komen. Iets met water leek me ook wel wat.

Ik ben een week of 6 terug al begonnen maar ik had toen de inspiratie niet, kwam niet in de flow en had te veel andere dingen in m'n hoofd. Ik wist dat dit wat inspiratie betreft na m'n vakantie veel makkelijker zou gaan dus daarom heb ik het tot nu laten rusten. Het betekend wel dat ik nu even door moet werken.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #170 Gepost op: 27 September 2024, 10:57:46 »

Gister ben ik nooit echt wakker geworden, de informatie verwerking in m'n hoofd kwam niet verder als 30% van normaal halverwege de avond. Ik heb nog wel het nodige geprutst zolang ik maar niet na hoefde te denken. Ik heb eind van de avond nog geprobeerd foto's te posten maar dat werd niks dus maar tot nu uitgesteld.

Bouwmateriaal ligt zoals wel vaker gewoon op straat, vorige week vrijdag vond ik wat schone droge bierviltjes in Oeventrop dus die mee genomen en nu gebruikt.

Gister dit huis opgehoogd met lego en daarmee een ruime voet gegeven die nog net past en waardoor hij niet meer omvalt.

Ik heb er nog dakkapellen opgemaakt maar met m'n camera nog geen foto's van gemaakt.

Nu zien dat ik straks de werkruimte in m'n hoofd krijg om hier alle overige wanden aan te maken.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #171 Gepost op: 27 September 2024, 22:37:30 »

Vandaag de gebouwen verder afgebouwd en aangekleed, eentje moet nog een stukje hek hebben daarna kunnen ze gespoten worden.

Dit word het laatste gebouw:

Ik heb ook de 2 bussen gegrond:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #172 Gepost op: 29 September 2024, 15:18:51 »

Vandaag heb ik het laatste gebouw erbij gemaakt en ik alle gebouwen nu in grond kleuren gespoten.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #173 Gepost op: 30 September 2024, 17:46:43 »

Het moet niet te roze worden dus dat beperk ik tot een gebouw en eentje licht oranje. Verder kan het altijd nog in de details en de bussen worden roze dus dat lijkt me voldoende.

Het eerste roze was me te roze, tegen het NDS roze aan dus even verder gemengd tot een lichtere kleur.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #174 Gepost op: 1 Oktober 2024, 13:12:02 »

Ik heb gister avond in stappen het vakwerk huis van vakwerk voorzien. De raamkozijnen heb ik met een cocktailprikker gedaan het vakwerk zelf met een fijn penseel.

Daarna was ik er even klaar mee, vlak voor ik naar bed ging heb ik dan toch nog het groene huis donker paarse raamkozijnen en sierlijsten gegeven.

Voor de ramen wil ik een oude techniek uitproberen die ik nog niet geprobeerd heb. In het filmpje hier van Goobertown Hobbies is dat te zien.

Daarvoor heb ik een passende geel/oranje/oker kleurige half transparante verf gemengd. Half transparant is mijn keus om het en glassend te krijgen en de kleur en dekking naar behoefte op te kunnen bouwen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #175 Gepost op: 1 Oktober 2024, 22:18:39 »

Ik ben vandaag heel goed opgeschoten en ben met de ramen begonnen.

Hier zijn de ramen nog nat, nu begint het op te drogen ook dan lijken de ramen licht te geven. Hier en daar moet wel een 2e laagje op maar het is wel een mooi effect. Het is alleen afwachten hoe het zich verhoud met donkere blauw/grijze ramen wat de rest word.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #176 Gepost op: 2 Oktober 2024, 22:43:21 »

Vandaag de gebouwen afgemaakt en ze halverwege de avond geplaatst. Daarna ben ik begonnen met de ondergrond te schilderen. Ook de bussen heb ik tussen door afgeschilderd, grotendeels met de posca stiften.

Nu zien hoe snel de rest gaat gaan het zou mooi zijn als de verdere aankleding in 2 dagen af is dan kan ik me daarna op de achtergrond en verlichting richten.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #177 Gepost op: 9 Oktober 2024, 13:27:44 »

Na een zware voedselvergiftiging afgelopen weekend ben ik nog steeds erg warrig in m'n hoofd en rest werkt ook nog lang niet zoals het hoord. Daardoor lukte iets posten tot nu toe niet en ook nu kost het mega veel moeite maar hier wat foto's van het diorama.

De kist kost veel tijd en ook het groen kost veel droog tijd en tijd heb ik niet want het moet wel binnen een week af.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #178 Gepost op: 12 Oktober 2024, 20:15:25 »

En ja toen begon het een beetje op te schieten:

En toen ging ik wat na meten en bleek ik dagen met het verkeerde kistje bezig te zijn geweest Angry. Gelukkig zit er aan het goede kistje minder werk en daar zit nu de verlichting in en die ben ik nu aan het schilderen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #179 Gepost op: 15 Oktober 2024, 20:58:37 »

Het diorama is eindelijk af:

Alleen het ruitje moet er nog in maar die licht klaar.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Div. mini diorama's
« vorige volgende »
Ga naar: