De wagens uit het vorige bericht heb ik toen ook meteen besteld en in week 49 werden ze uitgeleverd door Roco aan de winkels.
Vanmorgen ben ik naar Vlaardingen getogen om ze, samen met wat andere bestellingen, op te halen.
4 stuks? hoor ik jullie denken en nee, het zijn er maar 3 in set 76132. De rechter is de Roco 47412 die ik al had en ik wilde vergelijken qua kleur en opschriften.
Nu had ik al foto's op internet gezien waarop te zien was waar ik al voor vreesde.
Roco had bij aankondiging foto's getoond van de oude 47412 of de zeldzame set van 2 wagens (45936) -waar ik na jaren zoeken onderhand aan twijfel of die ooit wel is verschenen- met de Nederlandse opschriften 'Depot: Beverwijk' en het landennummer 84 NL. Dat is ook de versie die ik nodig heb voor de kalktrein begin deze eeuw. Inmiddels staan bij Roco de juiste
foto's.
Bron MTEModeltreinexpress heeft die oude Roco foto's nog steeds op de site staan bij dit artikelnummer.
Bij de pijl het opschrift Depot: Beverwijk. Het landennummer is verder niet te lezen door de lage resolutie.
Het is dus gewoon 88 B en geen Beverwijkse opschriften
één van de wagens van set 47132Roco 47412Ik heb de set er niet om laten staan. De wagens zullen, net als de andere wagens in de kalktrein, nog worden vervuild en wat zal je er uiteindelijk van zien? Bar weinig denk ik.
Toch vind ik het wel jammer want men suggereerde begin dit jaar NL versies uit te brengen door die foto's te tonen.
Anyway....de kalktrein in 2001 is weer 3 wagens langer en bestaat uit deze 4 Belgische Falns, 5 grijze Fals-z, 3 bollenwagens en tot slot 3 Talns