Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: EC 104 / EC 105 Berner Oberland  (gelezen 40 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

290*

« Gepost op: Vandaag om 18:07:52 »

Deze trein, zeer populair onder modelspoorders, is hier nog niet onderwerp van gesprek geweest.
Interlaken - Amsterdam met Zwitsers EC-90 materieel en een restauratie van de DB.
Nu ben ik al een tijdje, zonder haast, bezig rijtuigen te verzamelen voor deze trein.
De basis, voor waar ik naartoe wil, is dit staatje van Railmagazine:

Bron: https://railmagazine.nl/wp-content/uploads/EC-105-tabel.pdf

Dit geeft wel aan dat er 8 rijtuigen van- en naar Amsterdam reden, maar veel fotomateriaal geeft veelal 6 rijtuigen aan wat ook voor mijn baan een mooie lengte is.
De rijtuigen 177 en 184 vallen dus in model af.

Afgelopen weekend viel mij op Ebay een 1e klasse rijtuig op die een stuk goedkoper werd aangeboden.
Slechts €31,50 (+ verzendkosten) i.p.v. de €55 tot €80 wat de rest moest opbrengen.
Na bestudering van de foto's leek er mij niks mis met het rijtuig behalve een missende buffer welke de verkoper ook vermelde in zijn advertentie.
Geen krassen of enige andere schade en van een missend buffertje wordt werkplaatschef Bever niet warm....

Gisteren rolde het rijtuig daadwerkelijk binnen en werd onmiddelijk in behandeling genomen.
Op de pin waar de buffers opgeschoven zitten werd een buisje styreen geschoven nadat de binnenmaat was opgeruimd naar 1,8 mm.
Daarop werd een op maat gesneden en gevijlde bufferschaal gelijmd.

Vooraanzicht:

Door naar spuiterij...

Weer een klus geklaard!

Voor het beeld; de volgende rijtuigen zijn inmiddels is Waldijk

Roco 44771

Roco 44768

Lima 309459

En omdat de andere kant heel anders is

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

346*

« Antwoord #1 Gepost op: Vandaag om 18:23:17 »

Fraaie trein. Ik heb er één keer mee gereisd: Arnhem - Keulen vv.
Heb 'm in model ook zesdelig. Bij mij alleen geen Preserianen in het panorama-rijtuig.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™, 'Meesterkaper' bij Raadplaatje.
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Schaal: H0
Systeem: Digitaal

« Antwoord #2 Gepost op: Vandaag om 21:59:22 »

Fraai stammetje Jakop Duim omhoog

mvg,
 Sander
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinsamenstellingenTopic: EC 104 / EC 105 Berner Oberland
« vorige volgende »
Ga naar: