Deze trein, zeer populair onder modelspoorders, is hier nog niet onderwerp van gesprek geweest.
Interlaken - Amsterdam met Zwitsers EC-90 materieel en een restauratie van de DB.
Nu ben ik al een tijdje, zonder haast, bezig rijtuigen te verzamelen voor deze trein.
De basis, voor waar ik naartoe wil, is dit staatje van Railmagazine:
Bron: https://railmagazine.nl/wp-content/uploads/EC-105-tabel.pdfDit geeft wel aan dat er 8 rijtuigen van- en naar Amsterdam reden, maar veel fotomateriaal geeft veelal 6 rijtuigen aan wat ook voor mijn baan een mooie lengte is.
De rijtuigen 177 en 184 vallen dus in model af.
Afgelopen weekend viel mij op Ebay een 1
e klasse rijtuig op die een stuk goedkoper werd aangeboden.
Slechts €31,50 (+ verzendkosten) i.p.v. de €55 tot €80 wat de rest moest opbrengen.
Na bestudering van de foto's leek er mij niks mis met het rijtuig behalve een missende buffer welke de verkoper ook vermelde in zijn advertentie.
Geen krassen of enige andere schade en van een missend buffertje wordt werkplaatschef Bever niet warm....
Gisteren rolde het rijtuig daadwerkelijk binnen en werd onmiddelijk in behandeling genomen.
Op de pin waar de buffers opgeschoven zitten werd een buisje styreen geschoven nadat de binnenmaat was opgeruimd naar 1,8 mm.
Daarop werd een op maat gesneden en gevijlde bufferschaal gelijmd.

Vooraanzicht:

Door naar spuiterij...

Weer een klus geklaard!
Voor het beeld; de volgende rijtuigen zijn inmiddels is Waldijk

Roco 44771

Roco 44768

Lima 309459
En omdat de andere kant heel anders is