Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 886478 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1125 Gepost op: 28 Oktober 2023, 19:41:01 »

Donderdag nog wat nieuw spul gekocht, ik ging voor een kleine onderlosser maar dat werd wat meer.


Ondertussen weer aardig aan het schilderen geweest.




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1126 Gepost op: 29 Oktober 2023, 23:08:51 »

Alles wat geel moet zijn is nu geel en een deel van de locs begint hun 2e kleur te krijgen.




Begin van de middag wilde het niet door de tremor en nu was het door hoofdpijn bijna niet te doen dus nu eerst zien daar weer vanaf te komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1127 Gepost op: 4 November 2023, 05:16:39 »

Gister ochtend heb ik hout gekocht voor mijn 3e en 4e treinen vitrinekast en daarna nummer 3 gelijk gebouwd. Die was na een uurtje of 8 werken af en ik heb hem net opgehangen. Alle lijm moet nu goed uitdampen voor ik het deur er in zet. De vitrinekast zelf is ook op/van een kast deurtje gemaakt.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1128 Gepost op: 6 November 2023, 21:59:08 »

Ik heb dit weekend op SGZ in Sittard vooral het lego materieel afgemaakt. 2 goederenwagens zijn bijna af en 6 bakken voor treinstellen zijn roze gegrond en blijven ingepakt voor een volgende demo in 2024.




















Mijn demo eindigde heel abrupt tussen 15.00u en 15.30u met een zware tremoraanval. Bjorn moest uiteindelijk het penseel met verf uit m'n hand komen halen voor het op de grond viel. Na een tijd flink schokkend en trillend in de stoel hangen en vervolgens minuten vechten om op m'n benen te komen en tijden schudden heel langzaam rond waggelen( proberen te lopen was de beste manier de controlle over m'n spieren langzaam terug te krijgen) kwam ik naar mate de alkohol van het zware bier( dat m'n pa uitvoorzorg mee had gebracht) dat ik naar binnen moest gieten begon te werken langzaam weer op de been en na een uur kon ik weer enigszins redelijk functioneren. Opruimen ging daarna weer maar demoën was afgelopen voor het weekend.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1129 Gepost op: 9 November 2023, 15:51:37 »

Ik heb een slechte week wat tremor betreft, ik had maandag eigenlijk m'n rollator nodig gehad om van en naar de fysio te komen maar dat merkte ik pas toen ik niet meer terug kon om hem te pakken.

Gister kon ik weer wat doen en ben ik begonnen met wat goederenwagen en een rijtuig om te schilderen.











Gister avond een begin gemaakt met het kleinere vitrinekastje.

Vandaag is m'n lichaam weer een onvoorspelbaar zooitje. Ik zit nu al aan het bier om de boel werkzaam te krijgen en te houden en ik hoop dat ik vandaag een beetje functioneel en dus bezig kan blijven.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1130 Gepost op: 11 November 2023, 00:48:31 »

Voorlopig kloot ik een beetje door, ik heb nu 5 goederenwagens omgeschilderd en 3 daarvan ook bestikkerd. Ik ben niet helemaal tevreden over m'n washes en pinwashes dus dat moet een volgende keer anders en beter maar ik heb nu wel een leuk treintje.








Ondertussen ook wat aan de kleinere vitrinekast geprutst. Die was op de klok aangepast die er boven op de zelfde deur moest zitten. Nu viel het geheel straks tijdens het snijden van het plexiglas ruitje en uiteraard ving de klok de klap op. Klok stuk al was dat niet het vervelendste want de vloer lag uiteraard vol met glas. Zondag dan maar een andere klok kopen zonder glas. De plexiglasruit zit er nu ook in al moet ik nog wel wat schuimtape voor de geleiding plakken.


Met m'n lichaam heb ik waarschijnlijk het lek gevonden, weer eens een magnesium te kort waardoor de tremor erger word en uiteindelijk alle spieren meer en meer verkrampen en dat laatste komt als laatste en is het enige herkenbare signaal. Het voordeel is wel dat ik een magnesium te kort in 48uur op kan lossen al. Daar ben ik sinds vanmorgen mee bezig en ik voel het verschil al. Nu moet ik m'n lichaam wel de rust en hersteltijd geven die het nodig heeft uiteraard maar dat komt wel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1131 Gepost op: 11 November 2023, 21:07:46 »

Vandaag de kleine 4e treinen vitrinekast voor 3/4 van rails voorzien en het ruitje wat te breed bleek 8mm versmalt. Nu moet de lijm even 2 dagen goed uitdampen zodat de ruit niet wit uitslaat.


De kast die als zonwering moet dienen bleek zo'n 50cm breed te moeten worden en daarmee net zo groot als de 3e. Dus was het zoeken naar zo licht mogelijk materiaal voor de achterwand. 2 bijna even grote en even dikke plaatjes multiplex bleken een totaal ander gewicht te hebben. De ene was 2x zo zwaar als de andere dus heb uiteraard de lichtste gebruikt. Met het hout wat ik nog had kwam ik precies uit alleen heb ik geen plexiglas genoeg en moet ik 2 tochtstrips hebben als rails voor het plexiglas.


Ben blij met dat grove werk vandaag want voor schilderen heb ik nog te veel tremor( dus wel half op bier gewerkt) maar het gaat de goede kant uit.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1132 Gepost op: 13 November 2023, 01:08:32 »

Woon je in Arnhem en moet je met het OV naar IKEA dan ga je uiteraard naar Haarlem. Je kan met 3 bussen gaan kloten om bij de IKEA in Duiven te komen of je kan lekker relaxt met de trein naar Haarlem rijden waar de trein 4xU voor de IKEA stopt. Bijkomend voordeel van het voordeel ik kan gelijk m'n meditatie kilometers maken en Bjorn vervelen wat goed is gelukt. Daarnaast zelfs nog vrienden gemaakt :shock: , een stuk of 8 kauwen waarmee ik m'n suikerwafels deelde Grin  Duim omhoog Daarna even daar naar de Action en o.a. nieuwe lampen van 2500lümen gekocht, nu verlicht ik naast m'n werkplek ook de overburen Grin

Hopelijk krijg ik wat betere foto's nu Wink

Na het nodige bieren, eten en Bjorn vervelen ben ik nu weer thuis Cool

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16834


303 *


« Antwoord #1133 Gepost op: 13 November 2023, 10:05:21 »

Slim van IKEA, die vestiging vlakbij station Spaarnwoude. Maar een treinkaartje daarnaartoe lijkt me toch ook niet helemaal gratis?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1134 Gepost op: 13 November 2023, 12:31:17 »

Zowel trein als bus heb ik al betaald, het is alleen zo plannen dat ik reis op de dagen of in de regio waar/wanneer m'n abonnementen geldig zijn. Voor de trein heb ik "weekend vrij" en voor de bus "dal vrij oost".

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1135 Gepost op: 13 November 2023, 22:05:16 »

Ik was toch niet helemaal blij met de lichtkleur van de nieuwe led-peer, het was mij veel te koud wit. Nu heb ik een grotendeels transparant verfje gemengd en daar de peer 2 dunne laagjes van geven. Dat leverd een betere lichtkleur op bij ik schat 3/4 van de licht opbrengst.




Vandaag de nieuwe klok op de kastdeur boven de vitrinekast bevestigd en de deur terug gehangen en de vitrinekast met treinen en trams gevuld.




De 3e kast heb ik van rails voorzien en de rest van de spullen komt 22-11.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1136 Gepost op: 27 November 2023, 14:11:24 »

Gister eind van de avond ben ik nog wat aan de vitrinekasten gaan doen en had daarna door het zagen en schroeven minder last van m'n nek, rug en schouders _o_  :mrgreen:  Ik heb een dun plankje hout onder vitrinekast 3 geschroefd en gelijmd waar kast vijf op kan staan zowel bij montage als wanneer die dicht geklapt is. Daarna het pianoscharnier op maat gezaagd en de randen geschuurd en vast geschroefd en gelijmd aan de deur van kast 3. Voor kast 5 heb ik de profielen die de rails van de deur zijn op maat gezaagd en er op gelijmd.




Nu ga ik denk ik zo maar eens het deurtje aftekenen en op maat snijden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1137 Gepost op: 27 November 2023, 15:50:33 »

Ruitje gesneden, profiel als handgreep gezaagd en er op gelijmd, deurtje 95% er in geschoven en de kast opgehangen.










Nu moet ik nog iets van een haakje maken om hem in verschillende standen open te kunnen zetten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1138 Gepost op: 28 November 2023, 12:21:20 »

De haak zit er op en ik heb gister avond met treinen geschoven en de vitrine ingeruimd. Door het schuiven met treinen kwam in de 2e treinen vitrinekast boven m'n bed een heel schap vrij dus daar kan ik nu een lange trein( tot 163cm) kwijt.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3583



« Antwoord #1139 Gepost op: 30 November 2023, 01:45:31 »

Het schap van 163cm dat ik vrij had gaat gebruikt worden voor een kolentrein omdat ik daar al 10 wagens voor heb en er op korte termijn o.a. met wagens van Jaap nog aardig wat bij kan maken. Als loc daarvoor maak ik een Br140 op basis van een Br110 die ik van H@ns gekregen heb met de opdracht er iets mooi's van te maken omdat de vorige eigenaar de kap half had gesloopt. Rond de draaistellen waren stukken uit de kap geknipt of gebroken in een poging de draaistellen schijnbaar meer bewegingsruimte te geven. Ik heb aan de binnenkant afplaktape in de kap geplakt en alle ontbrekende stukken met fine turf en secondelijm opgevuld. Om het te kunnen moest ik eerst een nieuwe statisch onderstel maken zodat de wanden er op vast gelijmd konden worden. Daarna is alles glad en het model er zo goed mogelijk in geschuurd.




De loc word oriëntrood dus ben ik begonnen met een lichte huidskleur achtige kleur als grond verf.


Daarna heb ik de loc met 2 lagen met een mix van oriëntrood en de grond kleur geschilderd omdat ik een aardig verbleekte en verweerde loc wil hebben.


Gister heb ik een hele lading goedkope rijuitgen gekocht. Ze waren zo goedkoop omdat er roco kortkoppelingen op zitten. Deze vind ik erg mooi maar bijna niemand gebruikt ze. Een deel van de rijtuigen is niet meer van andere koppelingen te voorzien, bij andere zijn ze wel makkelijk te vervangen. 12 van de rijtuigen liggen inmiddels alweer ingepakt op Jaap te wachten, de rest is voorraad waar ik jaren mee vooruit kan.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: