Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 891086 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #285 Gepost op: 31 Januari 2014, 01:40:51 »

Ik ben toch wat anders gaan doen vanavond. Een vriend van mij komt Dinsdag weer eens op bezoek en ik heb hem maanden terug( oeps november 2012 zie ik) al beloofd interieur voor een h0 slaap en een restauratie rijtuig te bouwen. Uiteraard vind ik nu dat dat dinsdag meer eens af moet zijn.

Vanavond dus maar weer eens creatief geweest met lege kaartenblokjes( van de buskaartjes):




Zie hier voor een voorbeeld van hoe het echte rijtuig er van binnen uit ziet. Hier vind je het restauratie rijtuig dat ik ook nog moet doen.

Voor vandaag vind ik het wel best geweest, morgen maar weer eens verder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:20:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #286 Gepost op: 31 Januari 2014, 19:08:36 »

Vandaag weer verder geprutst en het interieur van het slaaprijtuig staat nu in de grondverf:


Ook de bouw van het restauratie rijtuig schiet op daar zitten de eerste tafels en banken in:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:22:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #287 Gepost op: 3 Februari 2014, 01:17:31 »

Vandaag die 2 interieurs eens afgeschilderd:










Uhhhhh soms wil ik te snel zie ik, ik ben vergeten deurtjes te tekenen in dat slaap rijtuig, zo nog maar even doen dan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:24:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #288 Gepost op: 4 Februari 2014, 02:04:28 »

Vandaag weer het een en ander geprutst, vooral veel voorbereidend werk waar ik nu geen foto's van heb.

Vanavond heb ik de wanden getekend voor een 2delige Poolse Bipa/Bhp dubbeldekker die ik voor Bjorn aan het bouwen ben:










Morgen ga ik de wanden tekenen voor nog zo'n ding maar dan als reclame object voor ons demoteam.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:28:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #289 Gepost op: 4 Februari 2014, 10:35:48 »

Je blijft ook maar gaan als een vuurpijl...... en dat zonder in te boeten aan kwaliteit.... Duim omhoog

Jeffrey
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #290 Gepost op: 7 Februari 2014, 14:11:31 »

Hier even een korte bouw update, ik ben bezig alles wat ik nog af wil hebben stikker klaar te maken zodat ik een dag uit kan kiezen om alles te bestikkeren. Ik heb het even na gekeken en tijden het n-spoor evenement 2011 heb ik 17 bakken bestikkeren en bijgeschilderd en 9 daarvan ook verouderd. Wat toen in 2 beursdagen = 14uur kon moet in 1 dag thuis ook kunnen dus binnenkort eens kijken of ik een mega hobby dag kan doen en dan van 12.00u tot 6.00u gewoon ff doorstampen ofzo zodat de zooi af is voor zover dat mogelijk is. Ik heb er al 2 hardstyle mixen van beide bijna 8uur voor gedownload.


Hier op de foto's is te zien wat ik nu allemaal heb liggen. Daar komen nog 4 bakken en anderhalve bus bij. Voorlopig dus nog even het nodige voorbereidende werk. Mocht het zo uit komen dat het bestikkeren van het spul tegen Rail aan valt doe ik het daar maar dat bepaal ik wel als het zover is want ik heb nog meer te doen.

Edit: nog even vergeten maar ik ga m'n railvoertuigen niet meer voorzien van die kleinen uit koperstaaf gebogen beugeltjes om ze in de rails te houden. Het blijkt heel goed te werken om een strookje dun karton van 1mm dik en 8mm breed daarvoor te gebruiken. Aangezien ik per week zeker 15 lege kaartenblokjes van bevriende buschauffeurs krijg en ik bijna om kom in dat spul ga ik dat gebruiken. Bijkomend voordeel verwacht ik is doordat er meer contact oppervlak is ze ook beter zonder rail blijven staan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:31:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #291 Gepost op: 9 Februari 2014, 16:08:42 »

Gister en vandaag druk geweest met plamuren en schuren. Gister ook de 2 gekochte minitrix rijtuigen opgehaald en de laatste 2 die er voor 6euro lagen bij wentink occasions ook gekocht. Ook deze zijn geplamuurd en geschuurd nu alle 4 en de 2 extra bakken betekend dat ik ook extra totaal reclame bakken ermee ga maken wat daar heb ik wel zin in.

Zoals te zien is zijn de 4 bakken met gladde onderkant, dit waren kappen zonder onderstel. Hier moet ik nog draaistellen en bij de 3 ex. umbauers buffers er onder maken.

Ik moet alles even na lopen maar als ik dat gedaan heb ben ik volgens mij zover dat alle bakken stikker klaar zijn. Dat wil niet zeggen dat ik gelijk kan gaan bestikkeren want er zijn nog 4 TU2 bakken moeten nog van de grond af aan gebouwd worden.


De wanden in de normale UHR huisstijl zijn al wel op 1 na klaar maar total reclame versies nog niet en hoeveel ik er precies nodig heb en met welke reclames moet ik nog even bekijken.








Word dus weer vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:35:19 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #292 Gepost op: 11 Februari 2014, 22:39:12 »

Ik heb gister en vandaag deels besteed aan het tekenen van wanden voor 2 totaal reclame uitvoeringen van de UHR TU2 en ET75. De zijwanden van de ET75 laat ik nog even niet zien omdat ik daar een foto in gebruikt heb waarvan het twijfelachtig of de betreffende personen daar nog in herkenbaar zijn en zo nog onder het portretrecht vallen.

ET75:




TU2:








Nu ben ik nog naar wat andere reclames aan het kijken die ik wil maken, een Coca Cola reclame wagen komt er in ieder geval en een groene of blauwe ET75 ook maar welke reclame dat moet worden weet ik nog niet. De Knorr reclame die ik eerst wilde doen blijkt bij gebrek aan voorbeelden en bruikbaar beeld materiaal niet haalbaar.

Edit: toch maar even bronvermelding erbij, de gebruikte plaatjes komen via google van; www.djguide.nl, www.jumpstyle4ever.com, www.flickr.com, elektrownia.info.pl, www.q-dance.com

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:39:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #293 Gepost op: 12 Februari 2014, 04:54:18 »

Aangezien ik weer eens niet kan slapen( heel fijn als je om 6.15u je bed uit moet) ben ik maar iets nuttigs gaan doen in plaats van gefrustreerd in bed naar het plafond liggen staren. Ik heb de ET75 en TU2 maar eens tot "Cola Dose" omgetoverd Cool

ET75:








TU2:








En dan ga ik nu toch eens kijken of ik nog een uurtje of 2 kan slapen Undecided Smiley, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:43:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #294 Gepost op: 13 Februari 2014, 23:16:00 »

Vanavond weer eens wat wanden getekend, dit keer met bier reclame speciaal op verzoek van een vriend van mij. In eerste instantie dat ik de gewenste reclame met niet zou lukken en dit is ook geen kopie van de reclame op de KVB4044 maar dit is zo dichtbij als ik kon komen en ik ben er zeer tevreden mee.










Nu word het tijd om de TU2 bakken te gaan maken en daarna te kijken hoeveel reclames ik nog nodig heb.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 22:53:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #295 Gepost op: 14 Februari 2014, 13:03:18 »

Vandaag het zoveelste werklijstje gemaakt maar nu deze ook uitgeprint en op de kast boven mij geplakt zodat ik kan afstrepen wat gedaan is:


Als ik alles stikker klaar krijg voor Rail dan heb ik daar dus 37,5 bak te doen. A; denk ik niet dat ik alles stikker klaar heb voor die tijd en B; is 37,5 bak wel heel veel want met alleen bestikkeren ben ik er niet.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 23:01:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #296 Gepost op: 16 Februari 2014, 18:24:28 »

Gister en vandaag eens besteed aan het bouwen van de draaistellen onder 11 wagens, een belangrijke stap in de voorbereiding om ze stikker klaar te krijgen.




Ik hoop nu nog 3 trams te kunnen bouwen voor vrijdag en ik moet nog voor 8 wagens wanden tekenen. Toen ik dit bedacht begin januari had ik gedacht inmiddels alles wel klaar te hebben maar het werk stapelde zich op en alles bleek meer werk als ik dacht. Waar ik eerst dacht dit is niks voor Rail want dan heb ik het allang af moet ik nu serieus doorwerken om alle voorbereidingen voor Rail af te hebben.

Ik hoop dat alles lukt en dat Rail een zeer productief weekend word en ik daarna zeer veel nieuw mooi spul in huis heb en me daarna weer op andere dingen kan gaan richten die ik niet uit m'n hoofd krijg. Vele creatieve processen hebben me nu al zolang in hun grep dat ik er hard aan toe ben dingen af te kunnen ronden zodat andere dingen die ik niet los kan laten eindelijk kan gaan uitvoeren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 23:03:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #297 Gepost op: 19 Februari 2014, 15:41:40 »

Gister heb ik 16 bakken kunnen spuiten waarvan ik een deel vandaag nog moet aflakken.


Verder veel tijd besteed aan het tekenen van wanden voor diverse soorten materieel.


























Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 23:10:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #298 Gepost op: 19 Februari 2014, 21:05:15 »

Ik heb nu 35 voertuigen klaar en ingepakt liggen om te bestikkeren komend weekend en heb alle wanden daarvoor uitgeprint.


Nu rest nog slecht 3 trams, maar die moeten nog van begin af aan opgebouwd worden, dus of dat vanavond en morgen nog lukt weet ik niet. Het zou mooi zijn als die ook mee kunnen maar lukt dat niet dan komen ze volgende week thuis aan de beurt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 23:13:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3588



« Antwoord #299 Gepost op: 20 Februari 2014, 15:55:29 »

Het schiet hier lekker op, ook de 3 laatste trams gaan nu hard, 2 van de 3 bakken zijn al klaar om te bestikkeren. De 3e een motorwagen moet het dak nog gespoten worden om de lyrabeugel die ik er op gemaakt heb een goede laag verf te geven. De Lyrabeugel heb ik gemaakt van 0,8mm koperstaaf dat ik met een tangetje in de juiste vorm heb gebogen. De schuine dwarsverbindingen heb ik daarna van naaigaren en secondelijm gemaakt.






De wanden van de wagens zijn ook klaar, die kunnen verschaald en geprint worden:



Zie nu wel dat ik nog even een aparte kopwand voor de einheitszug bijwagen moet maken want die heeft natuurlijk geen frontsein.





Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Juni 2020, 23:18:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: