Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870183 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #465 Gepost op: 23 Februari 2017, 16:46:41 »

Het diorama "Südportal Uhu Tunnel" blijkt nog al wat groen materiaal te vreten en ik heb er al een halve zak groen clusters FC58 Medium Green van Woonland er op zitten en om toch te kijken of het goedkoper maar wel bijna net zo goed kan ben ik nu van spons zelf groen brokken aan het maken. Ik heb gister bij de Big Bazar 3 grote auto was sponsen gekocht en bij de xenos de nodige acrylverf. Vandaag heb ik iedere spons in stukjes gescheurd( knippen geeft te rechte randen zo bleek uit een experiment met een schuursponsje), daarna heb ik de stukken van iedere spons in 3x met de staafmixer kleiner gemalen. Daarna heb ik het met de hand met verf gemengd in bak blikken en een paar uur laten staan. Net heb ik het uit geschut op platen karton om het sneller te laten drogen.



Als ik de structuur bekijk is het waarschijnlijk leuk voor grote gebieden met veel struiken maar vormt het nog geen volledig alternatief voor het Woodland spul, maar eerst zien hoe dit is als het droog is en later evt. andere soorten sponsen uit proberen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:14:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #466 Gepost op: 23 Februari 2017, 17:31:03 »

Michel, misschien is het mogelijk om de droge (en waarschijnlijk harde) stukjes spons nogmaals fijn te malen en dan eventueel nog een keer te verven.
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #467 Gepost op: 23 Februari 2017, 17:59:33 »

Zo iets zat ik ook te denken alleen zijn ze nu al 4x zo fijn als de meeste stukken groen clusters die ik gebruik en hoe kleiner het word hoe moeilijker het word om er later grote struiken mee te modelleren.

Het is wel iets wat ik in ieder geval uit ga testen en dan is het afwachten wat het effect is.

Ik denk dat ik straks nog even met een schuurspons ga prutsen en eens kijk wat dat oplevert als ik dat scheur voor ik het fijn maal.

Het van Woodland heeft in de basis een heel wollige structuur en alle soorten spons die ik ken hebben dat niet. Het heeft dus ook zin rond te kijken naar andere materialen die evt. bruikbaar zijn om groen materiaal van te maken.

Voor heel fijn strooisel heb ik in het verleden al succesvol oasis gebruikt maar dat is erg bros en dat heeft een korrelige structuur dus ook heel anders als het spul van Woodland maar ik kan ook eens testen wat dat in grotere brokken doet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #468 Gepost op: 28 Februari 2017, 06:32:50 »

Ha Michiel,

Is het met de testen met sponsen verder nog gelukt?
Mooi goedkope manier om zo natuur te maken. Smiley

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #469 Gepost op: 28 Februari 2017, 10:23:38 »

Het gaat de goede kant uit maar het spul is nog niet droog net als het groen op het Uhu-tunnel diorama.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #470 Gepost op: 28 Februari 2017, 11:48:31 »

Succes! En dat is dus een lange droogtijd?

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #471 Gepost op: 1 Maart 2017, 10:21:25 »

1,5 week?, ja dat lijkt me wel een lange droog tijd, ik vind 1,5uur al lang. Ik ben meer van de 1,5 minuut die het kost een struik met secondelijm vast te lijmen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #472 Gepost op: 6 Maart 2017, 20:41:38 »

De eerste 4 soorten groen spul zijn klaar, nu het droog is doe ik er verder niks meer aan en heb ik het gewoon zo in potten gedaan.



De linkse is op oasis basis, de rechtse is net als de overige 2 spons. Er ligt nu nog een partij bestaande uit schuimplastic en gemalen spons van schuursponsjes met verf te drogen.

Ik ben de afgelopen 1,5 week ook met het maken van historische rijtuigen bezig en ik ben vrij begonnen 3 stoomlocs om te bouwen en samen met een 4e te schilderen.









Deze rijtuigen zijn grotendeels van hard isolatie schuim met karton, papier en houten onderdelen. Ik heb nog wat rijtuigen voor een sneltrein in aanbouw maar ik ben nu wel door de laatste resten gesneden schuim heen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:21:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #473 Gepost op: 11 Maart 2017, 10:06:40 »

Ik heb sinds donderdag avond laat ook de sneltrein rijtuigen af en ben nu nog met een bagage rijtuig bezig.









De eerste foto's zijn niet echt geweldig maarja dat krijg je als je met nieuwe programma's moet leren werken. Door elkaar opvolgende hardware matige pc problemen gaat er nog steeds veel potentiële modelbouw tijd verloren helaas.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:24:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #474 Gepost op: 15 Maart 2017, 22:52:55 »

Zaterdag bij m'n ouders 2 transportkisten voor diorama's gemaakt om beurs schade te helpen voorkomen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:31:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #475 Gepost op: 22 Maart 2017, 16:39:19 »

Gister avond en vandaag ben ik eens een ander soort huisjes aan het bouwen:







De nestkastjes bouw ik in opdracht voor een vriend van mij omdat ik af en toe graag met hout werk.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:58:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #476 Gepost op: 22 Maart 2017, 22:43:14 »

Inmiddels zijn de volgende 4 ook bijna klaar, morgen nog even gaten er in boren.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:58:54 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #477 Gepost op: 24 Maart 2017, 12:19:06 »

Vandaag de( voorlopig) laatste 4 afgemaakt, of ik na het weekend gelijk nog een aantal maak weet ik nog niet, er is in ieder geval nog wat hout.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 15:59:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #478 Gepost op: 15 April 2017, 23:33:27 »

Vandaag ben ik bezig geweest met het verder aanvullen van de materieel geschiedenis van de Werse Angel Eisenbahn. Ik heb al wel wat oud WAE materieel dat in 2001 niet meer in dienst was en dat kwam dan meestal omdat ik iets had gebouwd wat ik dan een plek in mijn wereld wilde geven. Nu wilde ik het gat tussen een treinstel dat ik als museumstel heb dat dan tussen 1927/30 gebouwd moet zijn en de hondekop treinstellen die deels nog in dienst zijn opvullen. Toen ben ik gaan kijken hoeveel treinstellen er in de jaren 70/80/90 in dienst gesteld zijn en hoeveel bakken dat dan waren en hoeveel daarvan dan een vervanging van ouder materieel zouden zijn. Het hoeft niet 100% sluitend te zijn want ik beperk me nu even tot treinstellen en er is natuurlijk ook getrokken materieel en het spoorwegnet veranderd natuurlijk ook.

Tussen 1971 en 1978 zijn er 200 bakken enkeldeks en 270 bakken dubbeldeks materieel door de WAE in dienst gesteld.






Tussen 1984 en 1990 100 3delige LHB stellen maar die hebben korte rijtuigbakken dus omgerekend kom je op 200 bakken uit.


Aansluitend kwamen van 1990 tot en met 1993 de NPZ stellen zo'n 162 bakken, totaal zit je dus op 832 bakken die dan indienst gesteld zijn.


Beter is om het aantal zitplaatsen te rekenen maar dat ga ik niet allemaal uitrekenen en verzinnen, ook voor mij zijn er grenzen.

Dit spul kan dus een ruime 800 bakken aan oude treinstellen vervangen hebben. Dat materieel moet dan allemaal ergens tussen 1930 en 1958( begin instroom van de hondekoppen bij de WAE) indienst gesteld zijn. De enige plek waar naar mijn mening vroeg goede, degelijke en modern ogende treinstellen voor gelijkstroom te vinden waren is in Nederland. Ik baseer dus de WAE treinstellen op het Mat36/38/40/46 van de NS. Ik heb het nu als volgd bedacht:

1936 t/m 38 40 2delige treinstellen ET601 en 20 4delige stellen ET701.



Daarna 1939/1943( Nederland was eerst neutraal en daarna bezet levering naar Duitsland in die jaren moet naar mijn idee prima kunnen) 50 2delige treinstellen ET601 en 40 4delige stellen ET701. Totaal omvatten deze series 420 bakken.

Na de oorlog zie je dat het lang duurde voor er weer op grote schaal treinstellen werden gebouwd. Dus heb ik bedacht dat het volgende materieel voor een klein deel als nog uit Nederland komt maar grotendeels in Duitsland is nagebouwd op basis van de eerdere series. Nu gaat het om 3delige stellen en om een grote serie van 130 stellen die dan tussen 1949 en 1958 geleverd moeten zijn.


Natuurlijk heb ik dan ook bedacht wanneer ze weer buitendienst zijn gegaan. De ET601 en ET701 tussen 1971 en 1978 en de eerste ET801's in 1977/78 de rest tussen 1984 en 1993.

Voor de gene die zich af vraagt of ik dit materieel dan ook in model ga maken, een keer wel denk ik maar voorlopig nog niet.

Groetjes Michiel
Eerder ben ik al begonnen met de wanden te tekenen voor de hierboven genoemde treinstellen. Ik heb ook de houten basis er inmiddels voor gemaakt toen ik laatst een dag met mooi weer had en nog wat hout gekocht voor delen waar ik toen geen materiaal voor had.

Afgelopen dinsdag avond heb ik de wanden voor dit materieel maar eens afgemaakt:




















De dagen daarna ben ik met de nodige trams bezig geweest, eerst een kleine paardentramwagen getekend voor m'n moeder. Dat is een kleine geworden die het met 1 paard af kan dus krijgt ze nog een 2e paardentram en de zelfde 2 wagens bouw ik dan ook voor mezelf.




Daarna ben ik ook nog maar een museum tram stam van de fictieve voormalige Baseler Straßenbahn gaan tekenen, 2 wagens van een tussen 1912 en 1925 gebouwd eenheidstype.




Daarna heb ik ook nog een KSW ombouw dubbelgelede tram getekend.


Wanneer ik die treinen en trams af ga maken weet ik nog niet maar dat zie ik wel weer.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:16:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #479 Gepost op: 10 Mei 2017, 20:46:27 »

Gister en vandaag heb ik 4 paardentramwagens gebouwd voor gebruik op 2 mini diorama's.






















2 van de paardentrams hebben inmiddels een plekje op een mini diorama zie daarvoor een ander topic.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:23:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: