Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870104 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #540 Gepost op: 7 April 2018, 23:32:11 »

Voor mijn Winterswijk diorama moest ik nog wat Nederlands materieel maken, dat word 1 DM90 en 2 Lintjes. Nu het eindelijk warm is is het moment aangebroken daar even heel snel werk van te maken. Vandaag moest alles gezaagd en verlijmd worden, voor ik weg ging vanmiddag( ik moest toch even naar Zandvoort vond ik) kreeg ik het niet af dus moest ik het afgelopen uur nog even aan de bak. Nu ben ik zover dat ik ze morgen begin van de middag kan gaan schuren.

Dit word de DM90 en nee komt geen knik in de zijwand, dat probeer ik in de tekeningen nog wel te bereiken. Hiermee heeft mijn camera de grens van 13.000 opnames bereikt, nog nooit gelukt met eerdere camera's.


Dit worden de 2 Lintjes.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:11:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #541 Gepost op: 12 Mei 2018, 20:27:29 »

Gister en vandaag ben ik lekker bij de N-spoorstore aan het prutsen geweest:















Op de treinen na komt eigenlijk alles uit de voorraad van de N-spoorstore.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:27:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #542 Gepost op: 30 Mei 2018, 21:01:49 »

De afgelopen dagen wat doe het zelf werk in schaal 1:1, het balkon moest weer duif vriendelijk gemaakt worden en het hok moest weer gebruikt kunnen worden en heb ik van voer en waterbakje voorzien en het dak wit gespoten tegen de warmte.


Het spreekt voor zich dat daar dan ook wat in komt:

Ze zijn nog wel erg jong, ik had ze liever nog een week of meer in het nest gelaten maar de persoon die het nest ongewenst op z'n balkon had wilde erg graag vanaf. Hier blijven ze minimaal 3 weken in het hok en daarna mogen ze vrij op mijn balkon rond lopen en als ze zichzelf leren vliegen( net als de vorige duif) dan kunnen ze de rest van de buurt gaan verkennen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:21:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #543 Gepost op: 30 Mei 2018, 23:34:23 »

Leuk! Een beetje hulp kunnen ze wel gebruiken. Dat waterbakje zal deze dagen vast populair zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #544 Gepost op: 1 Juni 2018, 13:07:19 »

Het nieuwe vee eet inmiddels zelf dus dat gaat goed.

Gister avond heb ik de 2 DM90 bakken en de lintjes eens in model geschuurd. Nu moet ik daarvoor de wanden tekenen en de draaistellen gaan opbouwen. Dat laatste is misschien iets voor de beurs volgend weekend in Blerick.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:29:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #545 Gepost op: 6 Juni 2018, 15:26:00 »

Het materieel uit de vorige post gaat denk ik toch niet mee naar Blerick. Ik heb 7 goederenwagen en 16 rijtuigjes die ik wil ombouwen en/of omschilderen. Daarnaast zwerven hier nog 8 rangeerlocjes rond die eens af moeten en dat moest ik ook maar eens gaan doen.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:31:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #546 Gepost op: 6 Juni 2018, 21:44:27 »

Ik ben nog met die bagagemotorwagens bezig geweest en daarna ben ik met een stukje presentatie op basis van een kaartenplankje en lege kaartenblokjes bezig.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:41:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #547 Gepost op: 10 Juli 2018, 17:44:49 »

Vandaag ben ik maar eens begonnen met het voorbereiden van mijn demo voor zaterdag. Naast het uitprinten van diverse dingen heb ik ook wat materieel van pantografen of andere dingen voorzien en de daken vast in hun basis kleur geschilderd. Ook wel leuk, voor het eerst in heel lange tijd weer eens een lyrabeugel voor een tram gemaakt.














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:47:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #548 Gepost op: 15 Juli 2018, 19:56:49 »

Gister heb ik lekker zitten prutsen in de n-spoorstore. Het bestikkeren ging wat roestig maar dat krijg je als je het een tijdje niet doet. Daarna ben ik 2 trams nog verder gaan opbouwen maar dat is nog niet af en ik moet de andere wagens ook nog verder afmaken.



Vooral hier kwamen de wanden niet helemaal zo strak uit als ik had gewild.





Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:50:19 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #549 Gepost op: 16 Juli 2018, 18:09:08 »

Straks alle trams en treinen verouderd op eentje na:










De Öscher Insel Bahnen diesel trein op basis van een dubbel gelede Aufbau tram is zoals de meeste stadstrams nogal smal en smaller dan het overige ÖIB treinen. Daardoor past het niet goed langs de perrons en word het gat tussen trein en perron veel te groot. Bij eerdere diorama's waar ik dit materieel op gebruikt heb heb ik hier niet aan gedacht. Nou zie ik die dingen toch niet terug dus kan ik het nu voor mezelf wel goed doen. Het probleem wat ik heb komt in het echt ook voor. Zou had men in Frankfurt normale Pt trams voor de inzet op U-stadtbahn lijnen nodig maar het stadtbahn materieel dat daar al op reed is breder. Ze hebben daar op een deel van de wagens van uitstekende bakken voorzien( en heten nu Ptb ipv Pt) waarmee ze zowel aan hoge stadtbahn perrons passen als ook nog mensen op straat niveau kunnen laten uitstappen. Dat zelfde heb ik nu bij die ÖIB diesel stellen ook gedaan maar dan zonder klaptrede:






Nu wil ik mijn grote treinen vitrinekast uitbreiden met een tram schap van 210cm en voorzien van meterspoor( Z rails of een U of I profiel van de zelfde breedte).

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:55:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #550 Gepost op: 23 Juli 2018, 13:54:25 »

Ik heb gister mijn vitrinekast uitgebreid met een extra schap om nog wat meterspoor materieel kwijt te kunnen. Dat is een zwart 2x2cm hoekprofiel geschroefd en gelijmd op een witte houten lat die dan weer tegen 5 balkjes geschroefd zit. Op dat schap het ik 8mm i profielen gelijmd waar de trams en treinen op staan en met een er in vallend stukje karton net zo geborgd staan als op de z rails.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 28 Juni 2020, 23:56:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #551 Gepost op: 31 Juli 2018, 22:19:56 »

Ik ben dit weekend ook begonnen met de bouw van 2 diesellocs waarvan er eentje op Ösch Hafen komt. De locs zijn de smalspoor versie van de NS2400 zoals die onder andere veel in





Ik richt me nu voornamelijk op het bouwen van het passagiersschip maar als ik tussendoor tijd over heb ga ik met deze locs verder.

Ik heb zaterdag ook nog hout gezaagd voor wat nieuwe trams; 2,5 gelede P3 tram, 2,5 LHB GT6 en 2,5 bijpassende LHB B4.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 00:01:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #552 Gepost op: 7 Augustus 2018, 22:01:22 »

Vandaag heb ik ook wat aan de 2 diesellocs verder gebouwd.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 00:02:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #553 Gepost op: 9 Augustus 2018, 16:14:41 »

Ik heb de 2 locs nu zover dat ik ze kan gaan schilderen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 00:03:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #554 Gepost op: 15 Augustus 2018, 21:53:48 »

De 2 diesellocs heb ik na een paar lagen grondverf nu oranje geschilderd. De locs moeten oranje blauw worden maar in welk patroon weet ik nog niet. Of het patroon van de treinstellen goed staat en vooral goed schilderbaar is moet ik nog zien.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 00:04:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: