Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876848 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #795 Gepost op: 15 Augustus 2021, 13:50:10 »

Je bent er maar weer druk mee Michiel! Duim omhoog

Net bij het uitpakken foto's gemaakt maar de helft van de foto's die ik gemaakt dacht te hebben staan niet op de camera. Wel op m'n telefoon maar foto's van telefoon naar pc zetten lukt me nog niet.

Kun je de kabel waarmee je de telefoon oplaadt (minus de stekker met trafo) niet in de USB-poort van je PC pluggen dan? Dan zou je telefoon zichzelf kenbaar moeten maken aan de PC en kun je de telefoon benaderen alsof het een directory in je PC is. Het kan zijn dat je dan in de boomstructuur van je telefoon even moet zoeken naar een map DCIM of Camera. Daarin zouden dan je foto's moeten staan.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #796 Gepost op: 15 Augustus 2021, 15:03:51 »

Ja zo zou het moeten werken alleen zo werkt het niet Huh? Duim omhoog, opladen doet hij wel maar hij word niet herkent door ubuntu. Ook zo'n puntje om volgend weekend Bjorn ff naar te laten kijken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #797 Gepost op: 16 Augustus 2021, 00:55:09 »

Nou sta ik wel bekend om mijn heksen brouwseltjes maar nu had ik wel een hele vage ervaring. Net een donkere grijs/zilveren verf gemengd van 2 soorten muurverf en houtlijm. Verhoudingen een paar keer aangepast en steeds goed geschut tot de kleur goed was. Toen was het potje tot 5mm onder de rand vol. Ik schilder 2 dingen en toen stond de verf in eens tot aan de rand. Ik schilder nog wat en toen stond er een kop op het potje.

Het rook wat naar ammoniak, na veel tikken tegen het potje kwamen er gasbelletjes boven en nadat die 1 voor 1 open gingen begon de verf weer te slinken. Ik heb het wel vaker mee gemaakt maar niet bij een mengsel zonder meel en nooit zo snel.

Verder vandaag de brammen grijs of zwart gespoten. Bij de aluminium brammen zit daar nu deels de eerste laag licht zilver overheen en bij de stalen brammen aan 2 zijdes de donkere zilver.






Oohja wat ventilatie betreft waai ik bijna de woonkamer uit dus dat zit wel goed. De muggen kunnen bijna niet vliegen van de trek die er staat.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #798 Gepost op: 16 Augustus 2021, 18:25:44 »

Oohja wat ventilatie betreft waai ik bijna de woonkamer uit dus dat zit wel goed. De muggen kunnen bijna niet vliegen van de trek die er staat.

 Grin Grin
Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #799 Gepost op: 17 Augustus 2021, 13:12:39 »

Het raadsel van de borrel verf is opgelost; ik heb nog 2 keer de zelfde oude houtlijm gebruikt en beide keren met het zelfde resultaat dat het volume soms zelfs bijna verdubbeld door het gas uit de lijm. Het is bijna bruislijm terwijl het gewone houtlijm is maar die is dus gaan gisten. Gister middag zag het potje dat bijna overstroomde er zo uit:


Ik ben gister met de lading en het verouderen bezig geweest en flink op geschoten. De ijzeren/stalen brammen zijn nu net iets te roest maar dat is makkelijk op te lossen.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #800 Gepost op: 18 Augustus 2021, 22:54:25 »

Een aantal wagens is af:






Nu nog 4 wagens afmaken en daarna ff zien wat ik verder ga doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #801 Gepost op: 19 Augustus 2021, 14:32:11 »

Vannacht was het nog even tijd voor creatief met panty's deel 2 want de Eanos'en hadden netten nodig.


Daarna terwijl ik( te vergeefs zo bleek) op m'n pc zat te wachten ook nog de 2 laatste rongenwagens van lading voorzien.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #802 Gepost op: 29 Augustus 2021, 14:50:20 »

Zo weer terug van vakantie.

Net voor de vakantie mijn 2 Eanos bakken nog afgemaakt:


Ik had zo voor ik weg ging mooi alles af waar ik mee bezig was. Nu kan ik vrij met wat anders starten alleen wat ik wil?, er staan/liggen nog wat open projecten om me heen maar ik heb ook inspiratie voor iets nieuws. Als het afgelopen corona jaar iets geleerd heeft is dat ik vooral met de creatieve winden mee moet waaien alleen voelt het nu even bijna windstil. De creatieve storm die ik begin van mijn vakantie is even gaan liggen maar ik heb wel wat ideeën dat weer aan te wakkeren. Maar dan nog spoken de dingen die ik nog af moet maken nu ook door m'n hoofd. Aan 2 projecten tegelijk werken zou eigenlijk het mooiste zijn, ff zien of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #803 Gepost op: 4 September 2021, 23:56:22 »

Vandaag weer eens bij 2 kringloopwinkels geshopt en redelijk wat gekocht. Na een tijd weer eens een koffer gevonden van het type dat ik verzamel voor een betaalbare prijs. Ik gebruik die dingen om allerlei spullen in op te bergen.


Een set van 3 open kastjes waar ik diorama's in kan bouwen.


2 doosjes met kralen die voor verschillende dingen bruikbaar zijn zoals oa reddingboeien.


2 setjes kreeftvorken die ik meer zie als klein plamuurmes en om vormen mee in XPS schuim te drukken.


En dan nog 9 molens, sommige zijn te klein voor het type dat ze uitbeelden in N maar die zijn dan wel tot kleinere modellen aan te passen of op de achtergrond te gebruiken. Een deel mist hier en daar enkele balken maar de wieken zijn op 1 setje na compleet en de gene die er 1 mist dan gewoon in restauratie ofzo.



2 van de molens gaan nog naar m'n vader toe en ik gebruik er op korte termijn 1 of 2 en de rest beschikbaar voor wie ze hebben wil of voor latere projecten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #804 Gepost op: 6 September 2021, 10:29:27 »

Altijd weer mooi om te zien hoe je met "eenvoudig" materiaal vanalles uit de mouw kunt schudderen. Duim omhoog
Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #805 Gepost op: 13 September 2021, 22:37:38 »

Van de week bracht Jaap een zakje Woodland Poly Fiber mee waarvan ik was vergeten dat ik die bij de n-spoorstore gereserveerd had. Met dank aan Hans die mij wist te melden dat ik dat 24-8( tijdens mij vakantie) had gereserveerd. Toen ging er een lampje branden dat ik dat ergens vluchtig tussen het brainstormen met Bjorn na het kijken van youtube filmpjes had gereserveerd. Alleen na welke filmpjes en wat mijn plannen er toen mee waren blijft voor mij en Bjorn een raadsel.

Daarmee is de uitdaging opnieuw geboren en ik heb wel wat ideeën. Voor een deel daarvan moet ik( of Jaap) eerste de door mij bestelde boom skeletten van Woodland ophalen. Jullie kennen mij daar kan ik natuurlijk die op wachten en met de rol koord onder mijn werkblad hoeft dat ook niet. Dus gister 2 skeletten gemaakt van dat koord en aansluitend gelijk dat poly fiber er op gelijmd. Probeer dat niet zoals ik met secondelijm te doen want dat werkt niet. Het vraagd om een lijm die direct plak kracht heeft en alles lijm bleek hiervoor te voldoen.

Ik had de skeletten beter eerst kunnen schilderen. Aangezien ik dat dus niet had gedaan heb ik er 4 kleuren( turkoois, heel licht mint groen, zwart en grijs)  spuitverf nat op nat overheen gespoten, "wet bleding" met de spuitbus dus. Nu nog een drybrush er over en dan kan er groen op. Hiervoor ga ik fine turf van woodland gebruiken.


De komende tijd ga ik nog meer woodland producten uitproberen en testen wat ik er mee kan en of ze het voor mij waard zijn om vaker te gebruiken. In de basis ben ik fan van de woodland producten die ik tot nu toe gebruikt heb en ze bevallen mij beter als van veel andere merken. Alle proef modellen ga ik in 2 of 3 fout maken zodat van ieder en in ieder geval eentje als voorbeeld op bierviltjes naar de n-spoorstore kan. Dit plan om het zo te doen heb al weken en lijkt me voor iedereen zeer nuttig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #806 Gepost op: 23 September 2021, 15:11:28 »

Gister avond wilde ik even wat anders doen dus heb ik de bokkraan en het seinhuis voor Peter Ruifrok er weer eens bij gepakt. Aan het seinhuis heb ik niks gedaan nog maak de bokkraan heb ik zover afgebouwd dat ik hem net buiten kon spuiten. Het dak ligt ook klaar maar ik doe eerst wat verouderwerk op plekken waar ik niet meer bij kom als het dak er op zit.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #807 Gepost op: 23 September 2021, 23:41:01 »

De bokkraan is klaar en het seinhuis moet nog 1 wash hebben.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #808 Gepost op: 26 September 2021, 14:31:28 »

Maanden terug heb ik piepschuim voor een nieuw stuk van Peters modelbaan in model gesneden, deels uitgehold en in een laag primer gezet.




Daarna is er lang niks meer mee gebeurd en inmiddels zijn de plannen van Peter wat aangepast waardoor dit iets ingekort moest worden. Dat inkorten heb ik net gedaan en daarna heb ik het ingekwast met een laag tegellijm.



Boven op de heuvel komt een stuk kerk te staan en de terrassen worden kerkhof. De grotten er onder moeten iets van grafkelders worden ofzo.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #809 Gepost op: 29 September 2021, 00:23:04 »

Vanavond heb ik het blok in model gevijld en geschuurd en de gladde delen heb ik een laagje primer gegeven.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: