Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870020 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #810 Gepost op: 1 Oktober 2021, 23:12:33 »

Vandaag bijna de hele dag weg geweest en na thuis komst geen zin met de zeilschepen te gaan prutsen, dus......... Ik ben met de kerk voor Peter verder gegaan en de vorm is klaar, nu nog verder stenen aanbrengen en daarna het behang voor de dakpannen of leisteen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #811 Gepost op: 3 Oktober 2021, 13:36:45 »

Mooi werk weer Michiel!
Wel jammer dat je eerst zo'n doosje moet leegdrinken voordat je de kerkgangers een fatsoenlijk dak boven het hoofd kunt bieden Wink
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #812 Gepost op: 5 Oktober 2021, 10:58:17 »

Ik heb gister m'n nieuwe flesjes secondelijm binnen gekregen. Ze ogen naast een tubetje niet heel groot maar er zou bijna 7x zoveel in moeten zitten als in een tubetje.

De lijm is echt anders als die in de tube. Het veel dunner en vluchtiger op poreuze materialen trekt het veel sneller in en word dan dus ook heter als de andere secondelijm. Ik heb het op wat foliage clusters van woodland geprobeerd. Dat werkt duidelijk heftiger dus doordat het dunner is verdeeld het zich veel beter en trekt sneller in. De drogingsreactie word ook heftiger en dan slaat het groen witter uit als met de andere secondelijm. Opzich niet erg, iets minder gebruiken zou de oplossing moeten zijn maar dat is proberen en wennen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #813 Gepost op: 8 Oktober 2021, 00:51:07 »

Ik heb al van alles gebouwd maar er blijft altijd ruimte voor wat nieuws......... Remco heeft een nieuwe grotere krabpaal voor z'n kat nodig dus bouw ik nu een krabpaal in schaal 1 op 1.





Zoals te zien heb ik hier en daar nog wat verstevigingen aangebracht en dat moet ik onderaan ook nog doen, daar moet ik morgen nog wat voor zagen.


Verder nog even met Remco overleggen of de voet nog vergroot moet worden( ik denk van wel). Ook nog 2 tapijttegels afsnijden morgen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #814 Gepost op: 8 Oktober 2021, 22:32:32 »

Vanmiddag is Remco hier geweest en die heeft wat spullen gehaald en mee geholpen. Hij wilde graag dat ik er een huisje in zou maken dus dat zijn we samen gaan doen. Daarna zijn we sisal touw er omheen gaan lijmen, dat moet de komende dagen beetje bij beetje. Vooral veel droogtijd en weinig doen maar ik vind het best.


Vanavond ben ik nog naar Breda geweest, even een vriend van raamkozijnen voorzien en taart zitten eten op het perron.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #815 Gepost op: 13 Oktober 2021, 21:31:31 »

Tussendoor ben ik met wat muren en de kerk voor Peter Ruifrok bezig. De Kerk is wat stenen betreft af, nu de ramen nog, de muren moet nog een drybrush hebben voor ze langs de paden rond het kerkhof kunnen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #816 Gepost op: 14 Oktober 2021, 23:50:10 »

Ik ben met de muren aan het prutsen geweest en ik had ze beter na het plaatsen kunnen schilderen. Daarnaast bleek ik te weinig gemaakt te hebben, dus nog even wat bij gemaakt.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #817 Gepost op: 16 Oktober 2021, 19:11:36 »

Gister heb ik bijna de hele berg weer steengrijs geschilderd.

Nu moet ik er aan denken eerst het behang voor de grote keermuur aan de voorzijde aan te brengen voor ik verder ga schilderen zodat het nu wel in 1 keer goed kan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #818 Gepost op: 16 Oktober 2021, 23:21:23 »

Straks de stukken behang afgetekend en geknipt en er op gelijmd. Daarna 2 lagen steengrijs er over en toen kon het echte schilderwerk weer beginnen. Hoe het er uitziet als alle lagen droog zijn is nog even afwachten maar het ziet er hoopgevend uit. Ik denk dat de muren dan alleen nog een wash nodig hebben en de rotsen een wash en een drybrush gok ik.




Onder tussen heb ik ook even met Peter overlegd over de aankleding. Dinsdag krijg ik van hem ook nog even een foto update van de plek waar het komt te staan zodat ik daar met de aankleding rekening mee kan houden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #819 Gepost op: 26 Oktober 2021, 22:47:05 »

Ik begon weer eens het overzicht in m'n modelbouw werk te verliezen en dan word het rommelig in m'n hoofd en komt er niet veel meer onder m'n handen vandaan. Dus vandaag weer een nieuwe modelbouw planning gemaakt of ik die wat tijd betreft vast kan houden zie ik wel als ik maar met weinig nadenken door kan werken en rust in m'n hoofd krijg/houd.


Vanavond ben ik grafstenen voor de graven gaan maken en ik ben met wat kleine aanpassingen begonnen zodat het beter op de baan past.






Op whatsapp begonnen vrienden al; "dat is een dooie boel", uiteraard geantwoord "pas op wat je wenst" en dat geeft dan weer extra inspiratie om het nog minder dood te laten zijn als ik al van plan was............hmmm :Smiley.........ik heb nog zombie honden Tongue....

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #820 Gepost op: 28 Oktober 2021, 19:54:39 »

De afgelopen dagen ben ik de tijd dat ik thuis was bezig geweest met het plannen en voorbereiden van 2 series bijwagens. Dat koste meer tijd als verwacht en ik was minder thuis als verwacht.

Voor de 4assers moest ik iets passends zoeken omdat de draaistellen niet afgedekt kunnen worden door beplating of trappen. Een passend type bijwagen is er niet maar de LHB bijwagens die in Braunschweig rijden bleken een goede basis. Voor een andere vervoerder had ik daar al modellen van gebouwd zodat ik de indeling en maten kon vergelijken.

De beide eind balkons moeten vervallen en de lengte mag wat langer. De kopwanden worden voor het gemak gewoon verticaal en de bak gaat wat meer taps toelopen om binnen het vrije ruimte profiel in de bogen te blijven.



Ik bedenk net dat deze wand nog aangepast moet worden omdat hij verticaal word en niet schuin.

Dan heb ik nog wanden voor een serie aufbau bijwagens gemaakt met vouwdeuren, daarvan komen er 4.




Nu nog checken wat ik aan de onderstellen moet voorbereiden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #821 Gepost op: 31 Oktober 2021, 12:23:32 »

De afgelopen paar dagen heb ik vooral tussen door verder gewerkt aan het kerkhof en de kerk. Nu zit het basis groen en kleur er op en kan ik aan de afwerking en detaillering gaan werken.










Samen met Bjorn heb ik vrijdag eind van de avond wat bomen gemaakt. Deze moeten nog wel met verf worden afgewerkt. Daarbij liepen we tegen een probleem aan. De tubetjes secondelijm die ik via internet had besteld waren wat minder vloeibaar en trokken daardoor niet goed in het schuin. Gelukkig was er ook nog duurdere secondelijm van de zeemann en die werkte beter. Ik heb voor dit soort dingen gelijk bij de voordeeldrogisterij weer flesjes secondelijm besteld. Die lijm is heel dun en voor dit werk het beste geschikt.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #822 Gepost op: 31 Oktober 2021, 12:52:58 »

Gister de 2e Demoteamdag gehad en dat was weer zeer geslaagd, hopen dat de 3e keer Maarten er wel bij kan zijn.

Ik was lekker bezig met trams bouwen alleen toen ik 4 kappen grotendeels af had bleken ze 1cm te lang. Ergens in m'n hoofd heb ik de maten ook na 2x meten anders opgeslagen als ze waren. Ik vond de verhoudingen al raar ogen maar ik kon dus overnieuw beginnen. De te lange kappen bleken voor de 4assers juist weer 1cm te kort dus ze daarvoor hergebruiken kan dus ook niet. Toen maar 4 nieuwe gemaakt die iets minder ver gekomen zijn.





Aan de binnenkant heb ik de naden verstevigd met secondelijm en meel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #823 Gepost op: 2 November 2021, 19:24:59 »

Ik ben bezig met het voorbereiden voor het berg station van de tandradlijn van Jaap. Het station en het kasteel gaan Burg Wolfersgrün heten. Het echte Wolfersgrün ligt vlakbij het echte Reichenbach wat op deze baan ook zo uitkomt.

Jaap heeft mij wat foto's gestuurd van de hoek van de modelbaan waar dit moet komen.










Daarmee ben ik wat ontwerptekeningen gaan maken waarbij ik teken met 1 pixel per millimeter.



Aangezien de ruimte beperkt is en ik met diverse spoor en hoogte lijnen rekening moet houden is het fijn als het zo compact mogelijk kan zijn. Optie 1 is dus waar ik daarom voor ga. Doordat het vrij vierkant is hebben we ook de vrijheid hem op de baan wat te kunnen draaien om tot de juiste inpassing te komen.

Ik heb net 1,5uur zitten tekenen om tot een impressie te komen van hoe het er uit gaat zien.


Ik ben tussen de middag vast met een basis begonnen waar de verschillende delen( het perron deel, het stationsgebouw en het trappenhuis) op moeten komen.

Ik zal nog het nodige moeten puzzelen om alles passend in het landschap gebouwd te krijgen. Dat is denk ik het belangrijkste dat het mooi in de zicht en hoogte lijnen van dat deel van de modelbaan past. Ik had dit als een 2 daagse demo in Zutphen willen bouwen maar dit word veel meer werk dus of daar iets van te recht komt kan ik nu nog niet zeggen. Maar dit kan samen met het kasteel de blikvanger van de modelbaan worden dus het moet wel goed gebeuren.

Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #824 Gepost op: 3 November 2021, 12:39:23 »

Ik ben gister verder aan het puzzelen en bouwen geweest om langzaam de vragen in m'n hoofd op te lossen. De trappen heb ik iets steiler gemaakt als ze zouden moeten zijn maar daar kom ik mee weg omdat je die alleen van voren beperkt gaat zien en op de baan alleen op afstand.

Voor het idee even de trap die van Bardüttingdorf over was er opgezet en tijdelijk een arnold rails er op geschroefd.










Nu kwam de zak dominostenen die ik vorig jaar bij een kringloop voor dit soort dingen gekocht had goed van pas.


Ik ben nu zover dat ik denk ook de maten van het stationsgebouw kan bepalen. Mocht dat toch nog niet lukken dan moet ik nog iets verder gaan bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: