Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870041 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #990 Gepost op: 18 September 2022, 14:09:57 »

Gister wilde ik met het schilderen van de brandweerwagens verder. Dat moet ik na 1 laag op 1 wagen opgeven omdat het met de hoeveelheid tremor niet te doen was. Vandaag nieuwe poging, bijna het zelfde resultaat, iets minder tremor maar dan verkramping van m'n vingers erbij Undecided Angry Ik hoop toch ergens nog 2 wagens een laag zwart te kunnen geven vandaag. Undecided


Gister ben ik ook nog met de daken voor de 2e brandweerkazerne bezig geweest en dat ging nog net.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #991 Gepost op: 22 September 2022, 23:42:48 »

Gister veel geshopt en onder andere ook luchtbugs kogeltjes gekocht om als dakventilatoren op gebouwen te gebruiken, kartonnen nagelvijltjes en een sherman tank.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #992 Gepost op: 28 September 2022, 21:52:04 »

Aangezien het schilderen van bussen ook al is het op een standaard goed vandaag durfde ik het aan om met de hulpvoertuigen verder te gaan. Ik heb alle brandweerauto's nu 2 lagen zwarte primer gegeven en daarna ben ik met de ambulance en politie busje verder gegaan.




Ik probeer het wel rustig aan te blijven doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #993 Gepost op: 29 September 2022, 23:20:21 »

Ook aan de hulpvoertuigen heb ik verder geschilderd.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #994 Gepost op: 1 Oktober 2022, 20:58:47 »

De brandweerwagens van Jaap zijn af:




















Nu het politiebusje en de ambulance nog, die eerst is nu net een hamster( en de ambulance meer een geit).


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #995 Gepost op: 5 Oktober 2022, 23:12:42 »

De brandweerkazerne is ook af:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #996 Gepost op: 10 Oktober 2022, 22:05:27 »

De laatste 2 hulpvoertuigen voor Jaap zijn ook af:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #997 Gepost op: 23 Oktober 2022, 21:17:14 »

Vanavond heb ik weer eens aan de bezinepompen verder geschilderd. Dat hield ik minder lang als gehoopt maar ik ben weer wat verder.


Gister ben ik naar Bjorn geweest en heb bij hem in Haarlem aardig geshopt, het nodige aan hobby materialen bij gekocht.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #998 Gepost op: 26 Oktober 2022, 17:38:09 »

Ik heb eindelijk de benzinepompen af:




Ondertussen heb ik ook van iemand 5 coupérijtuigen overgenomen.


Daarmee wil een bestaande trein uitbreiden en samen met een motorwagen die ik al heb nog een nieuwe trein samenstellen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #999 Gepost op: 27 Oktober 2022, 23:40:21 »

Vandaag stond een oud begeleider van mij onverwacht voor de deur met een doos warhammer figuren.

Die komen van iemand die aan het opruimen was en hij wist niet of ik er wat mee kon maar ik ben er heel blij mee. Zo iets wilde ik al langer hebben om eens iets anders te schilderen. De boxart of wel de afbeelding op de doos vind ik niet zo mooi. Ik heb de modellen inmiddels uit de doos gehad en er zit heel veel detail in. Met meer kleur kunnen dat hele mooie figuren worden.

Ik heb nog niet veel kunnen vinden over de doos maar het schijtn Warhammer Fantasy te zijn wat ik al dacht. Er zit een zelf geprinte handleiding bij en die is afgedrukt in 2006, dus is voor die dingen al een leuke leeftijd.

Wat ik er allemaal mee ga doen moet ik nog zien, de modellen zijn 24 a 25mm hoog. Ik wil in ieder geval een aantal modellen gewoon schilderen zoals je dat soort modellen schilderd. Een aantal anderen zullen we als bronzen of stenen beelden op diorama's gaan terug komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1000 Gepost op: 28 Oktober 2022, 23:45:03 »

Vandaag stond grotendeels in het teken van oliedrums maken. Bij de 2e en 3e lichting maak ik vooral oliedrums die maar 1 kleur hebben. Mogelijk dat ik die later dan als nog met een pen van een witte band voorzie omdat dat met een penseel niet echt strak word en eigenlijk te belastend is.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1001 Gepost op: 29 Oktober 2022, 17:20:54 »

Vandaag stond een oud begeleider van mij onverwacht voor de deur met een doos warhammer figuren.
[-foto-]
Die komen van iemand die aan het opruimen was en hij wist niet of ik er wat mee kon maar ik ben er heel blij mee. Zo iets wilde ik al langer hebben om eens iets anders te schilderen. De boxart of wel de afbeelding op de doos vind ik niet zo mooi. Ik heb de modellen inmiddels uit de doos gehad en er zit heel veel detail in. Met meer kleur kunnen dat hele mooie figuren worden.

Ik heb nog niet veel kunnen vinden over de doos maar het schijtn Warhammer Fantasy te zijn wat ik al dacht. Er zit een zelf geprinte handleiding bij en die is afgedrukt in 2006, dus is voor die dingen al een leuke leeftijd.

Wat ik er allemaal mee ga doen moet ik nog zien, de modellen zijn 24 a 25mm hoog. Ik wil in ieder geval een aantal modellen gewoon schilderen zoals je dat soort modellen schilderd. Een aantal anderen zullen we als bronzen of stenen beelden op diorama's gaan terug komen.

Groetjes Michiel

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Het is inderdaad weer eens wat anders dan het reguliere "treinenspul". Ik ben benieuwd of het spoorwegpersoneel wordt, of dat je de wereld van adventure en cosplay in duikt. Maak er wat moois van Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1002 Gepost op: 30 Oktober 2022, 17:11:24 »

Als je de juiste pakken aanleverd verkleed ik me als van alles. Ik heb ook al een aantal malen met de kerst als monnik rond gelopen omdat het kan Wink

Ik heb nu 3 pasjes vol met oliedrums af en daarmee ben ik voor Jaap wat stapels gaan maken en een deel heb ik voor mezelf apart gehouden.






Nu ik het in mijn omgeving veel over oliedrums heb kom ik in eens allerlij mensen tegen die totaal niet weten waar ik het over heb Huh? Huh? Huh? Huh? Huh? Shocked Mijn autistische brein kan dat totaal niet bevatten dat er mensen bestaan die niet weten wat een oliedrum is Shocked Als je ze dan een foto van een echte laat zien herkennen ze het meestal wel weer Huh?

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1003 Gepost op: 31 Oktober 2022, 16:19:06 »

Vandaag even tussendoor wat leuks geprutst en even is ook echt even netto schilder tijd is 1uur en dat heb ik tussendoor gedaan in 2 sprintjes van 30min. De truck is je föhn gebruiken om de verf te drogen.

De basis, ik heb al jaren een VW spijlbus liggen waarvan de kap gescheurd was. Het gescheurde dak heb ik even met een aansteker verhit om het tot blikschade om te vormen. Deze spijlbus zal wel een keer een date met een boom gehad hebben waardoor de grote schade is ontstaan.

Deze ben ik in 2 kleuren paars gaan schilderen, de lichtere basis kleur is een lakstift van posca. De 2e donkere metalic paarse muurverf. Alle zilvere details en de lampen zijn weer met lakstiften van posca gedaan. De wielen heb ik met een goedkope watervaste stift na het paars bijgewerkt.



Daarna heb ik mijn roest wash gepakt hiermee het nodige roest aan gebracht. Om een vloeiend verloop in washes te krijgen kan je vooraf de ondergrond vast vochtig maken of de wash na behandelen met een penseel met alleen water. Nadat ik weer thuis was heb ik een laagje van een papieren zakdoekje gepakt en over het busje gelegd. Daar heb ik met een fijn penseel verdunde vernis in laten lopen waardoor het over het busje zakte. Daarna heb ik er terwijl het nog nat was blauwe muurverf op gestippeld dat vloeit er dan mooi in. Daarna heb ik verdund groen gebruikt om overal een meer of minder sterke mos/algen aanslag na te bootsen. Hierbij heb ik ook weer de verf tijdens het schilderen met water verder verdund. Daarna heb ik nog een vuile wash op het zeil aangebracht.




Veel van de door mij gebruikte technieken zie je ook in dit filmpje van "Laser-Creation-World".

In onze schaal is het bij dit soort werk heel belangrijk om wat je wil schilderen op een goed schilderhandvat te hebben.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1004 Gepost op: 1 November 2022, 23:18:41 »

Ondertussen heb ik ook van iemand 5 coupérijtuigen overgenomen.


Daarmee wil een bestaande trein uitbreiden en samen met een motorwagen die ik al heb nog een nieuwe trein samenstellen.




Groetjes Michiel
De rijtuigen waren wat langer als die ik al had wat mijn plan lastig maakte en m'n vader wilde ze graag hebben dus m'n vader heeft ze meegenomen Grin

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: