Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omlaag
Print
Auteur Topic: Show je realistische treinsamenstelling  (gelezen 66912 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Edgar
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 475


« Antwoord #45 Gepost op: 3 Januari 2016, 13:03:05 »

Ford op de trein in Nederland associeer ik met het SLoegebied, waar Belgische Ford's op de boot naar het Verenigd Koninkrijk werden/worden gezet. Maar dat ken ik uit tijdperk V/VI. Hoe dat in IVa zat, weet ik ook niet.
Gelogd
1200blauw
Full Member

Offline Offline

Berichten: 133


« Antwoord #46 Gepost op: 3 Januari 2016, 15:14:58 »

@Huub: duidelijk. Ik begrijp de twijfels en neig ernaar hetzelfde te denken.

Toevallig ken ik de wijze van distributie van Fords uit Keulen voor de Nederlandse markt in 2007. Auto's werden uit de fabriek naar Genk in België vervoerd (hoe is mij onbekend) en van daar per vrachtauto door Nederland verspreid. Dat is op het eerste gezicht ook niet heel logisch. En dan blijft er die foto van Fiesta's ergens eind jaren '70 in Nederland. Kon ik die nu maar terugvinden...

Sloegebied is ook een interessante trouwens. Dank!
Gelogd
1200blauw
Full Member

Offline Offline

Berichten: 133


« Antwoord #47 Gepost op: 9 Januari 2016, 15:50:40 »

Daarnaast vraag ik me af wat dan de bestemming in Nederland geweest zou zijn. Ford had geen importeur en zat zelf in Amsterdam. Dat zou dan ook het meest in aanmerking komen als bestemming, maar zelfs in het boek "Amsterdam Goederen" van Hans Kaas wordt met geen woord over dergelijk vervoer gerept, terwijl andere autovervoeren daar wel worden genoemd.

Die bestemming heeft me de afgelopen dagen wel beziggehouden. Daarbij vroeg ik me natuurlijk af waar dan die Fiesta's die ik op een foto heb gezien naartoe zouden kunnen zijn gegaan. Het Sloegebied is dan misschien een optie, maar Ford had ook tot begin jaren '80 een eigen fabriek in Amsterdam. Daar werden oa Ford Transit busjes gemaakt. Het zou me niets verbazen als daar ook een opstelterrein bij hoorde waar een (flink) aantal auto's geparkeerd zou kunnen worden ter distributie in Nederland. Tenslotte werd iig in 2007 de fabriek in Genk (B) voor hetzelfde doeleind gebruikt. Het blijft speculeren, maar misschien iemand die dit op een spoor zet?

http://www.anp-archief.nl/page/43606/nl
Gelogd
1200blauw
Full Member

Offline Offline

Berichten: 133


« Antwoord #48 Gepost op: 20 Januari 2016, 21:52:19 »

Na een hele pagina constructieve discussie en gefundeerde speculaties (waarvoor dank!) weer wat rechttoe rechtaan materieel.

Het moet de Hoek van Holland - Scandinavië Express voorstellen, in de winter van 1976 en in de samenstelling zoals die tussen Utrecht (kopmaken) en Hengelo reed.

1976 winter D231 Holland - Scandinavië Express Hoek van Holland (V07.37u) - Puttgarden (Kopenhagen)

loc + Bm (DB)* + ABm (DB)* + B (fac. DSB of Plan D)** + Stalen DV + ABm (DB) + ABm (DB) +  Bm (DB) + WR (NS)
*uit Amsterdam **Asd of Hoek

De loc kan een 1100, 1200 of 1300 zijn in blauw (met vignetten) of grijsgeel (pre-reno) met omgekeerd L of A.



De loc is de 1113 van Roco. Die voert A-sein. Dat is vanaf 1976 juist. De groene DB-rijtuigen zijn ook van Roco. Het derde rijtuig kan ook een DSB-rijtuig zijn, zoals het tekeningetje weergeeft, maar ik heb ditmaal voor de eenvoudiger te verkrijgen Roco Plan D gekozen. De Stalen D zou eigenlijk een zesdeursuitvoering moeten zijn. Aangezien Artitec die nog (nèt) niet heeft uitgebracht heb ik een vierdeurs exemplaar gebruikt. Dat kwam overigens in de praktijk ook wel eens voor. In 1976 kwamen ook de oceaanblauw/beige rijtuigen van DB al voor, waarvan in mijn samenstelling een voorbeeld na de Stalen D. Oplettende lezers zullen misschien hebben gezien dat de NS WR ontbreekt. Inderdaad, ik heb nog geen fabrikant gevonden die een correct exemplaar levert...
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 172


Busje rijden...


« Antwoord #49 Gepost op: 27 Januari 2016, 19:18:48 »

Mag ik ook verzoekjes indienen? Grin
NS, jaren '50, diesel... Smiley
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
1200blauw
Full Member

Offline Offline

Berichten: 133


« Antwoord #50 Gepost op: 27 Januari 2016, 21:45:22 »

Natuurlijk mag je verzoekjes indienen. Ik weet alleen niet wie je wens laat zien, want ik heb 't materieel er niet voor.
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 172


Busje rijden...


« Antwoord #51 Gepost op: 25 Februari 2016, 21:00:29 »

Mag ik ook verzoekjes indienen? Grin
NS, jaren '50, diesel... Smiley

Nou, dan ga ik mijn eigen verzoekje maar even invullen Grin Ik heb er een stuk of 5 gemaakt, dus de komende dagen zal ik er steeds 1 plaatsen. Mijn excuses voor de niet zo beste kwaliteit, foto's worden altijd in de avonduurtjes gemaakt met een mobiele telefoon...
Als eerste:



 2200      B12c         B12c         Bd8 (serie 6100)   DIV


Voor alle treinsamenstellingen geldt ook dat er een groene B12c ingezet kan worden, maar die heeft Artitec helaas (nog ?) niet uigebracht... Tevens kan de DIV ook in het groen worden ingezet, maar het exemplaar dat ik wil hebben (Artitec D6717 20.242.05) is helaas overal uitverkocht Sad
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
1200blauw
Full Member

Offline Offline

Berichten: 133


« Antwoord #52 Gepost op: 26 Februari 2016, 19:26:26 »

Nou, een geweldig idee om je eigen verzoekjes in te willigen, zeker als dat dit soort samenstellingen oplevert. Erg fraai! Duim omhoog

Ik smeer zelf ook mijn bijdragen uit over meerdere dagen hoor. Anders lijkt het meer op show je verzameling en dat is de bedoeling niet. Bovendien valt het topic dan snel stil en is de aardigheid eraf.
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 172


Busje rijden...


« Antwoord #53 Gepost op: 27 Februari 2016, 13:35:47 »

Zo, de volgende:



2200      DIV(eigenlijk groen)       B12c         A8b
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 4640


WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 27 Februari 2016, 13:54:40 »

Nu is mijn kennis van NS voor ik met de hobby begon niet bijster groot en ken ik 2200en alleen van goederentreinen en de trek-duwtreinen met plan E.
In wat voor diensten werd dit ingezet? En enig idee hoe dat in de winter ging? Want de 2200 heeft zover ik weet geen (stoom)verwarmingsmogelijkheid.
Gelogd
1200blauw
Full Member

Offline Offline

Berichten: 133


« Antwoord #55 Gepost op: 27 Februari 2016, 14:37:04 »

Mijn specialisme is dit ook niet, maar vooral op de noordelijke lijnen zag je dit soort combinaties in de jaren '50 wel rijden. Ik kijk er dus niet van op. Wel leuk om te zien.

@Servé: Misschien wel leuk om je bron erbij te zetten, bijv. een plaatje of het boek waarin je het gevonden hebt. Ik weet niet of dat mogelijk is?
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 172


Busje rijden...


« Antwoord #56 Gepost op: 27 Februari 2016, 16:52:02 »

Al mijn samenstellingen komen van www.seinarm.nl Tongue
De tweede samenstelling was de trein Leeuwarden – Harlingen in 1955. Als verwarming kan er een Heizwagen gebruikt worden (tussen 1951 en 1958, ook in bezit). Een warme stoof niet, deze kan alleen gebruikt worden bij een elektrische locomotief.

Dit was tevens ook de laatste samenstelling met een 2200, nu komen alleen nog 2400'n Grin
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 4640


WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 28 Februari 2016, 15:54:03 »

Dank je voor de link. Ik kende die site wel voor het seinengedeelte, maar de treinsamenstellingen blijkbaar altijd over het hoofd gezien.
Gelogd
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2181



« Antwoord #58 Gepost op: 28 Februari 2016, 18:12:21 »

NS, jaren '50, diesel... Smiley

 2200      B12c         B12c         Bd8 (serie 6100)   DIV


......... maar vooral op de noordelijke lijnen zag je dit soort combinaties in de jaren '50 wel rijden.

Leuk. Maar dan moet je de geluiddemper er wel afhalen. De 2200/2300 kregen de geluiddemper pas in begin jaren 60 op de huif gemonteerd.

Mvg, Johan
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 172


Busje rijden...


« Antwoord #59 Gepost op: 28 Februari 2016, 19:58:45 »

Ik weet, ik weet... Maar dan houd je van die leuke gaten over... Moet me nog eens bedenken wat ik daarmee ga doen.
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
« vorige volgende »
Ga naar: