Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 464048 keer)
1 Gebruiker en 2 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #795 Gepost op: 19 Oktober 2023, 11:22:30 »


Eens wat goed nieuws, boekjes zijn vlugger geleverd dan voorzien. Er kunnen er altijd bijgemaakt worden als dat moet , nu zijn er nog maar 2 gedrukt. Op 1 na van alle modellen die hier staan zijn er dus foto's van genomen op dijkje dat gemaakt is.En ja ik weet dat er nog een boek uitgebracht wordt van de Nohabs die nog rijden in Europa, naar aanleiding van 70 jarig bestaan van deze locomotieven, dit is maar een boekje van de modellekes .Later zullen er nog vervuild worden maar wanneer das nog lang niet vastgelegd, eerst andere zaken die moeten opgelost geraken. Heeft geen haast en deze modellen eten ook geen brood natuurlijk. Aan verbouwingen is er nog niet gebeurd en dat zal ook nog een hele poos kunnen duren, hangt af wat de geneeskundige diensten zeggen.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #796 Gepost op: 22 Oktober 2023, 16:21:29 »

Ik heb weer een paar dagen op mijn "buitenverblijf" vertoeft, maw de kliniek. Triestig dat ze verdomd echt niet kunnen vinden wat de pijnen veroorzaakt. Rustig aftellen nu naar 31 oktober voor UZ Gent (indien het weer niet verplaatst gaat worden, dit is dus nu reeds al 4 keer geweest)
Wat ik wel al kunnen doen hebben (laatste 3 weken dus) is achterzijde locomotief voorzien van de cabine, ramen voorzien in vierkante raamkozijnen. LED in cabine, LED bovenste van 3 punt lichten en het rode LED in de deur van de neus. Zie foto van de test hiervan. Sterkte kan ik laten nog aanpassen via de decoder (hoop ik?)

Het is niet veel, wat er nog aan dezekant moet komen zijn de twee onsterste lampen die dus rood/wit kunnen wisselen. Apart kunnen ze ook geschakeld worden als de locomotief geen sleep heeft. Rood licht gaat samen met rode LED op de zijkant pinken met pinkdoos. Voor één kant te doen nog een vracht aan kleine werkjes.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #797 Gepost op: 24 Oktober 2023, 17:34:52 »

Detail van de vervuiling aan de TMY106 Great Northern Nohab. Bezigheidstherapie.

Paar mensen hadden die vraag gesteld (op andere fora vandaar)
Den Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16825


302 *


« Antwoord #798 Gepost op: 24 Oktober 2023, 18:04:18 »

En jij denkt dat ze dan op het idee komen dat jij hun vraag hier beantwoordt?
 Grin

Tart de wetten van de logica nogal.

Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #799 Gepost op: 24 Oktober 2023, 19:32:40 »

Mensen die geen account hebben op fora zijn de slimste hoor, lezen enkel overal mee. Via via geraak je toch aan een e-mail adres om contact op te nemen met ondergetekende.
 Duim omhoog Gert.
Den Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3582



« Antwoord #800 Gepost op: 24 Oktober 2023, 19:55:12 »

In ieder geval kan ik nu die inspirerende foto ook zien Duim omhoog

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #801 Gepost op: 26 Oktober 2023, 12:40:47 »

Michiel, hier nog een paar foto's om inspiratie op te doen? Misschien nuttig?





Den Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3582



« Antwoord #802 Gepost op: 26 Oktober 2023, 13:59:35 »

Ja mooi Eric Duim omhoog, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #803 Gepost op: 29 Oktober 2023, 18:10:55 »

Verder de nodige LED geplaatst aan de achterkant van de TMY110, zijn apart aan te klikken, pinklicht rood in de deuren, binnenverlichting cabine 2, 2rode sluitlichten en dan 2 witte LED onderaan, apert bovenste LED wit van de 3 puntsverlichting. Dan reeds een maan- en zonsverduisting gemaakt voor uitstralen van teveel licht.

Rest van draden endergelijke zal voor in de loop van deze week waarschijnlijk zijn, alles hangt af van dinsdag onderzoek UZ Gent
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #804 Gepost op: 1 November 2023, 11:28:15 »


Deze morgen een paar testritten gedaan, ze mag blijven.
Den Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3582



« Antwoord #805 Gepost op: 1 November 2023, 12:29:57 »

Goed bezig en gelijk weer een mooie overzicht foto, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #806 Gepost op: 2 November 2023, 15:17:56 »

Eén van deze dagen eens beginnen voor samenstellen van de frontkant van dezelocomotief, met de nodige LED's dus ook rode in deur. Ik zie wel hoever ik nog spring (met meewind gaat dit een pak verder zijn dan de tegenwind die nu raast)
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #807 Gepost op: 10 November 2023, 11:00:25 »

Woensdag is de ruil doorgegaan in O schaal, een Belg geruild voor een Noor, de Di3b.643 versie. Dus gisteren maar even uitgelezen. En zoals steeds bij NMJ mankeren er wel wat onderdelen bij, dat lijstje is reeds doorgezonden naar de dealer.
Volgende week staat er een reisje naar mijn 2de buitenverblijf geplant, namelijk wat dagen vertoeven in hospitaal. Dus zal er niet veel gedaan worden hier. Gezondheid gaat immers voor alles. Locomotieven en rollend materiaal zal niet gaan lopen denk ik,?
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #808 Gepost op: 10 November 2023, 17:38:20 »

Telefoon gekregen dat de ontbrekende onderdelen worden nagezonden, als het goed nieuws is mag het ook eens geplaatst worden. Voor de andere onderdelen zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot er ooit nog eens een andere serie Nohab modellen van NMJ gaan uitgebracht worden.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #809 Gepost op: 11 November 2023, 18:15:34 »

Heb nu voor het ogenblik de 3 punts LED wit en de 2 rode LED samengesteld voor de frontzijde van de TMY110. Liggen klaar voor als ik ze nodig heb later. Eerste werk nog zal de cabine zijde 1 nog afwerken binnenkant, de ramen maken, zijn dus die niet volledig gesloten zijn  zodat je weer eens iets anders hebt, hopelijk zie er dan ook iets meer door? Rest van nodige onderdelen zijn ook voorhanden.
Waarschijnlijk een werkje voor met een 2 weken denk ik, eerst maar alles in orde brengen voor de opname dinsdag. Papieren invullen, veel papparassen, das de moderne tijd denk ik dan maar. Toch wat zenuwen te bespeuren maar das ook normaal. We zien wel
De messing relingen zijn ook op hun bestemming geraakt, persoon content en ik dus ook tevreden.
Nieuwe NMJ Di3b.643 is uitgelezen en kan op de baan, ontbrekende onderdelen worden opgestuurd, normaal in de loop van volgende week (?). Ligt niet in het vuur.
Als er iets te melden valt verschijnt het wel her en der.
Den Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: