Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 63   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 466843 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #810 Gepost op: 18 November 2023, 13:39:06 »

Ingreep is gelukt, wachten nu tot 5 december om alle uitslagen te verkrijgen op controle. Rusten doet deugd.
Den Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2505

Oude meuk in h0


« Antwoord #811 Gepost op: 19 November 2023, 17:31:57 »

Fijn dat je ziekenhuisopname het gewenste effect heeft gehad. Nu rustig aan herstellen.
Gelogd

Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #812 Gepost op: 20 November 2023, 13:19:31 »

Dank Arjen, herstel +/- een 2 tal weken kunnen duren dus rustig aan met die kar. Grin
Wel al bericht binnen gekregen dat de ontbrekende ondeeltjes van de NMJ Di3 versie onderweg zijn, dus ook weer wat positief nieuws.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #813 Gepost op: 26 November 2023, 14:50:46 »

Alle donor modellen van Heljan aan het inspecteren, komen we dit tegen.

Hallookes, geen print in en rechtse motor doet het niet.Is volgens de beschrijving van de verkoper "in zeer goede bijna nieuwstaat" hier aangekocht.En dan zeggen ze dat ik onbetrouwbaar ben?
Zal de naam van verkoper hier maar niet plaatsen, zal mijn plan wel trekken om er iets deftigs van te maken, dat ben ik gewoon.
En neen , moest ik het voorhand geweten hebben zou ik hem niet aangekocht hebben maar het vlees is zwak. Wink
Is ook hier nog maar 1 keer dus voorgevallen, wel al meerdere keren met ontbrekende onderdelen maar dat is simpel op te lossen, ik gebruik die onderdelen zelfs niet, enkel de deurgrepen en de ruitenwissers zijn het belangrijkste.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #814 Gepost op: 27 November 2023, 20:18:12 »

Ik ga de defecte motor verwijderen en de tandwielen in de box ook. Eén motor gaat de boel wel kunnen trekken.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #815 Gepost op: 28 November 2023, 18:27:52 »

Motor en de tandwielen zijn er uit, alles terug gesloten. Is niet zo moeilijk dan ik dacht. Getest op analoge functie en dat werkt al. Heb wel de stroomafname behouden aan de 2 draaistellen, is in feite nooit slecht denk ik.Nu een grote Visatron speaker en een kleine bass + de decoder met sound V5 aanbouwen.
Den Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3584



« Antwoord #816 Gepost op: 28 November 2023, 21:15:18 »

Stroomafname heb je nooit genoeg dus goed plan dat te behouden Duim omhoog

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #817 Gepost op: 29 November 2023, 18:39:27 »

Dat staat zoals een paal boven water, die waarheid.
Nu reeds de speaker onderaan geplaatst nadat de stroomverbindingen zijn gebeurd en uitgetest. Had nog 1 ESU V5 sound decoder voorhanden (zulke zal ik er dus nog wat mogen bijkopen voor de abdere prjecten)
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #818 Gepost op: 30 November 2023, 11:42:11 »


Alles aangesloten zoals te zien is. Nu nog de sound samenstellen en instekken, das voor later, ook de nodige functies voor de verlichting. Gaten afgeplakt met tape om dan de sterkte van de sound beter te horen als later deze gevuld worden met de ramen en ruiten.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #819 Gepost op: 1 December 2023, 10:33:11 »

Sound zit er nu in, draait weer volledig anders dan de vorige machines. In feite komt deze in de buurt van eerste versies dus +/- jaren '70/80. De functies voor verlichting ben ik aan het bekijken hoeveel er effectief nodig zijn en wat dit voor verandering zorgt voor terug op te laden.
Al bij al nog een vrij rustig werkje,
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #820 Gepost op: 1 December 2023, 16:21:21 »

Twee nummers komen er hier voor mij in aanmerking de MY1103 en de MY1133, beiden in rood/zwarte uitvoering rond de jaren '80. Zonder veel werk aan. Mag ook eens.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #821 Gepost op: 6 December 2023, 10:37:39 »

Dit lag er in mijn schoentje van de brave man met witte baard, nog wat extra speakers om in te bouwen in de machines

Bedankt lieve man.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #822 Gepost op: 2 Januari 2024, 10:54:07 »

Eén van de voornemens voor dit jaar is de verdere afwerking van de TMY110 zodat het schap vrij komt in de grote kast voor een ander project op stapel. Hangt enkel wat af hoe de gezondheid verder verbeterd of niet. Het worden nog 2 spannende maandjes reeds.Als het ware.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #823 Gepost op: 9 Januari 2024, 11:28:47 »

Na een paar figuren te hebben afgewerkt nu eens wat onderdelen in cabine TMY110 proberen te maken, zonneweringen zodat de machinist niet teveel zon in zijn gezicht krijgt. Beetje variatie in het werk mag wel anders wordt het bandwerk en heb ik nooit graag gedaan.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 278


« Antwoord #824 Gepost op: 9 Januari 2024, 14:56:50 »

Ramen aan het aanpassen voor de frontcabine waar de machinist zch bevind. Ik ga de zijramen langs beide kanten open zetten ttz eentje half en eentje langs de kant van de machinist laag genoeg om hopelijk achteraf meer te zien in de cabine (maar dit bezie ik dezelfde moment dan wel wat er het beste staat). Maar al bij al valt het nog mee, er lag al gesneden brood klaar van de vorige keer, tja vergeet soms wel al eens een pakje maar nadien bekeken een pluspunt reeds. Interieur ook verder voorzien van de kleur zoals cabine 2.Maar geen extra personeel nu eens. Mag eens alleen de machinist worden.
Rode LED voor in de deur lag ook al gereed te samen met een zilvergeschilderde ring.
Voor de lichten zal ik wel nog de LED moeten samenstellen, had maar voorzien van 1 kant.Ik hoop eind deze week ermee klaar te zijn alhoewel?  Huh?
Komt allemaal snor.
Den Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 63   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: