Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 465145 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #855 Gepost op: 10 Februari 2024, 16:01:15 »

Gisteren een poging ondernomen om te vervuilen. Na 20 minuten stoppen door de hevige pijnen. Vandaag zien we het wel, er moeten niet veel onderdelen meer gemonteerd worden, ruitenwissers, platforms en de spiegels das alles. Achterbufferbalk is reeds compleet.
Dak is zo goed als klaar met de vervuiling. Rest zal voor in de loop van volgende week zijn.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #856 Gepost op: 11 Februari 2024, 14:29:09 »

Fotooke van vordering aan TMY110 model, nog nen dag of 3 werk aan voor de weathering.

Ruiten voor en achter hebben wel al sporen van de ruitenwissers. Wissers moeten nog gemonteerd worden.Dan nog wat verf laten afbladeren met schade, moet ik nog uitvossen hoe ik het beste resultaat van kan krijgen. Maar als je niets probeerd zal je het ook niet leren van neigenst.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #857 Gepost op: 11 Februari 2024, 16:28:05 »

Batterij aan het opladen, loopt snel af. heb wel al gezien dat er van deze verbouwing reeds 461 foto's van zijn gemaakt. Als ze helemaal klaar is gaat ze op de GM NOHAB staan uit Duitsland, daar kan ik die mensen wel een plezier mee doen
Ook reeds nuttige info gekregen uit Denemarken over Viking Rail, weer eens iets anders dan de originele standaard kleur of bordeaux met kroon motief.
Normaal was volgend project de MY1105 met rood/zwarte schildering maarzit al te twijfelen, natuurlijk moet ik rekening houden met de reeds afgewerkte modellen dat ik nite 2x dezelfde nummer maak van locomotief. Zou wat belachelijk zijn om op de baan 2 dezelfde nummers te zien rijden, zelf hou ik er niet van, dus wat schipperen denk ik welk model er wordt gemaakt.
Zorgen voor later.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #858 Gepost op: 11 Februari 2024, 20:05:51 »

Huppie, batterij ist vol nog een fotooke van vervuiling aan model. Altijd beter dan enkel linkskes te moeten zetten.

Ik zit nog steeds te wachten op "de man" die het perfecte model eens effekens gaat presenteren. Maar enkel mijn model wordt steeds beter  Grin Met fouten. Duim omhoog
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #859 Gepost op: 11 Februari 2024, 20:41:55 »

Heet van de naald met beelden, ruiten wat geknosseldom de sporen van de ruitenwissers wat weer te geven.

Spiekels staan er ook op, morgen zien we wel verder. Met foto's hopelijk als de batterij nu niet volledig is opgeblazen.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #860 Gepost op: 12 Februari 2024, 19:28:18 »

Vandaag de platforms gemonteerd en verlijmd, op de koppen staat er nu alles op, goed vol maar dat zijn we gewoon. Nu is het nog de ruitenwissers monteren en wat vervuilwerk. Misschien eind deze of begin volgende week is deze dame klaar.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #861 Gepost op: 14 Februari 2024, 09:46:23 »

Vandaag beginnen aan de laatste loodjes, ruitenwissers plaatsen en dan daar waar het nodig is wat bij sprietsen van verf met den air brush en penseeltjes. Ook wat gezellige tijd doorbrengen omdat het Valentijn is, de kleinzoon komt ook op bezoek. Duim omhoog
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #862 Gepost op: 14 Februari 2024, 16:34:30 »

Onze kleinste grootste fan van de baan hier, fijn om deze kerel ervan te zien genieten en uitleggen dat die kan. Grin Mag gerust nog komen, de mama gaat hem dan wel brengen.

Die zal ook wel groeien me dunkt en hopelijk blijft de interresse.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #863 Gepost op: 15 Februari 2024, 16:09:05 »

Laatste vervuiling, verdunde verf, op model spuiten en dan laten drogen. Normaal is ze dan af, zie dat dan wel als alles gedroogd is.
Ook al info aan het verzamelen voor volgende Nohab te maken. Wacht nog op de juiste kleuren pallet en extra details. Het steekt niet nauw maar het mag toch "iets" zijn denk ik dan maar.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #864 Gepost op: 16 Februari 2024, 13:00:37 »

Allerlei decals en overtollige details van de body aan het verwijderen, das een klusje van een paar dagen met tussenpozen.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #865 Gepost op: 19 Februari 2024, 10:55:12 »

Alles is verwijdert wat moet gedaan worden voor het volgende model, gaat er eentje worden uit 2010, weer een poos geleden reeds.Op dak staan de nodige attributen reeds gemonteerd, rest komt later wel.

Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #866 Gepost op: 21 Februari 2024, 13:40:31 »

Juist bericht gekregen dat electro stukken en de messing profielen binnen zijn. Kan er dan eens omrijden, zo kan ik verder aan de trappen werken. Duurt wel langer dan een paar jaar geleden maar uiteindelijk komt het er dan toch eens van. Duim omhoog
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #867 Gepost op: 21 Februari 2024, 20:15:34 »

Voor automatisch te kunnen ontkoppelen bestaan er deze, komen vanonder een Nohab. Maar zelf gebruik ik deze niet, lieer zelf doen zo blijf ik wakker. Grin

Aan model in aanbouw zijn de electrokleppen gemaakt en gemonteerd, morgen waarschijnlijk richels plakken en gaatjes beginnen aftekenen.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #868 Gepost op: 22 Februari 2024, 14:58:44 »

Richels staan er op, voorzichtig geweest met die straffe lijm, kan later restanten nog wel wat afschuren. 2 trappen zijn ook reeds gesoldeerd. Morgen maar eens de 2 andere samenstellen. Voor kleine gaatjes boren gaat dit nu niet, teveel pijnen dus wachten op een betere dag reeds.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #869 Gepost op: 24 Februari 2024, 10:14:41 »

Behalve de relingen zijkanten aan de neuzen en de trappen staat er alles er al op gemonteerd. Hier en daar nog wat opfrissen. Kleine L profielen kan ik eventueel ook nog aankleven naast de grote roosters.Kan alles in één keer in de grondverf gezet worden.
Dan nog even wachten op electro spul en ik kan dan eerst alle bedradingen solderen zodat chassis klaar staat om te testen.
Den Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: