Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 57 58 [59] 60 61 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 464319 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #870 Gepost op: 25 Februari 2024, 15:02:48 »

Eén kznt, wil dus zeggen 4 relingen kunnen doen. Had deze morgen een beetje minder pijn dus iets doen is dan de boodschap. Nog 4 te gaan en dan is het nog enkel L profielen plakken en de trappen verlijmen.Rest me dan de volgende stap alles in de grondverf sprietsen, hangt van temperatuur natuurlijk.
Qua verkoop deze week ben ik méér dan tevreden, een machinst die nog met de Arriva MY1158 heeft gereden heeft mijn model Roco overgenomen. De MY1158 DJ/NEG versie is ondertussen ook verandert van eigenaar.
Komt allemaal snor.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #871 Gepost op: 25 Februari 2024, 18:42:10 »

Relingen zijn allemaal klaar,nu de trappen verlijmen en de L profielen plaatsen. dan kan de kap in feite de grondverf ontvangen in de loop deze week reeds.
Den Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16830


303 *


« Antwoord #872 Gepost op: 25 Februari 2024, 19:25:38 »

Qua verkoop deze week ben ik méér dan tevreden, een machinst die nog met de Arriva MY1158 heeft gereden heeft mijn model Roco overgenomen.


Om te voorkomen dat mensen in de toekomst gaan roepen 'Ja maar, het stond toch op internet': Arriva heeft nimmer een Bolleneus in bezit gehad. De MY 1158 was in die tijd van Vestbanen, dat de exploitatie aan Arriva had uitbesteed. Vandaar dat er ook een kleine Arriva-sticker op de loc mocht staan. Vestbanen stond er uiteraard veel groter op.

Bron: https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=115&lokid=73

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #873 Gepost op: 25 Februari 2024, 20:05:53 »

Maakt echt mijn rekening niet hoor, weg is weg als vriend.
Den Eric
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16830


303 *


« Antwoord #874 Gepost op: 25 Februari 2024, 22:01:21 »

Dan hoop ik voor die vriend dat er wel netjes Vestbanen op de loc staat.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #875 Gepost op: 26 Februari 2024, 10:05:11 »

Alles staat nu op de body, enkel aan trappen nog wat bijwerken dan kan de grondverf gesproten worden, idem dito voor de messing onderdeeltjes die er later nog opkomen. Kan dan rustig uitdrogen reeds.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #876 Gepost op: 29 Februari 2024, 11:38:16 »

Body staat reeds van gisteren te uit te drogen in de grondverf, volgende stappen zijn, eerst de neuzen voorzien van een kleurtje, dan de middenbeuk zal ik maar schrijven, dan het dak een laagje of 3 geven en als laatste rondom de locomotief een matte zwarte verf spuiten. En dan kan ik misschien de onderdeeltjes meenemen om later te monteren op de body. Zal toch nog een paar weken aanlopen denk ik. Er moet immers nog net wat in de locomotief verandert en geschilderd worden reeds.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #877 Gepost op: 1 Maart 2024, 10:16:11 »

Chassis verder onder handen genomen, pinkdoos ingebouwd en alle bedradingen aangesloten met stekker. In feite staat deze dus klaar. Is getest en alles wat er moet zijn zit er in. Draaistellen moeten nog volledig verfraaid worden.
Verder misschien de spuit boven halen en wat spuitwerk doen.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #878 Gepost op: 2 Maart 2024, 10:09:37 »

Neuzen hebben hun kleur gekregen, nu vandaag eens afplakken om zwart te zetten zijkanten.
Normaal maar 3 keer afplakwerk, dus valt reuze mee.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #879 Gepost op: 3 Maart 2024, 11:03:03 »

Body is gespoten en staat te drogen, ook al de raamkozijnen een beurt gegeven. Nu rusten op de zetel en straks genieten van bezoek kleinzoon.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #880 Gepost op: 4 Maart 2024, 11:45:00 »

Vandaag maar eens de sneeuwruimers onder handen nemen. Moeten dan ook in grondverf en zwart gespoten worden. Zo kan ik ook de restanten van onderdelen en deurgrepen meespuiten in dezelfde zwarte kleur.
Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #881 Gepost op: 4 Maart 2024, 17:28:00 »

Het ging beter dan verwacht, van het mooie weer gebruik gemaakt om alles te kunnen spuiten, alle zwarte onderdelen staan in de verf alsook in één keer maar eens de onderdelen van de cabine voorzien van een kleur. Voor de cabines is het nu nog de LED verlichtingen maken. alsook voor de pinklichten op het dak bedradingen voorzien.

Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #882 Gepost op: 6 Maart 2024, 10:13:31 »

Onderdelen zijn allemaal gespoten, relingen, deurgrepen, opstapjes en de sneeuwruimers. Volgend werkje is het terug samenstellen van de cabines en voorzien van LED. In front komt er zoals steeds een machinist te zitten. Onderdelen voor de cabine hebben dezelfde kleur, details moeten nog geschilderd worden.Ook nog een tof jobke maar zal wel in orde komen.
Den Eric.
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #883 Gepost op: 6 Maart 2024, 13:24:06 »

Cabines schieten al op, meeste details zijn geschilderd, nu nog de LED aansluitingen solderen en plaats maken voor de doorsteek van de pinklichten op dak.

Den Eric
Gelogd
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 275


« Antwoord #884 Gepost op: 7 Maart 2024, 11:16:01 »

Draden aansluiten , das voorvandaag op het lijstje. Dan beginnen aan de onderdelen voor de bufferbalken, de verlichtingen ook al opstarten.
Den Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 57 58 [59] 60 61 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: