Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456278 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #150 Gepost op: 18 September 2016, 12:15:24 »

Sommige mensen vragen wel eens , het is toch gemakkelijker in een grotere schaal te werken ? Tja hier een klein voorbeeldje met een meetlat ernaast.
Het is niet omdat het een grotere schaal is dat de details groter zijn hoor.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #151 Gepost op: 19 September 2016, 19:15:40 »

Der begint al wat zicht in te komen, voor partij. Wel alles nog lijmen en fijner afwerken .

Alles komt wel in de grondverf te staan en semi gloss zwarte kleur gespoten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #152 Gepost op: 21 September 2016, 16:36:52 »

Al wat meer geflanst en geknosselt aan bufferbalkje.

En zo moet het er ongeveer uitzien van opzij. Alles komt wel nog in zwart gespoten.

Ook komen er nog relingen op, dan de rangeerder plateaus met andere woorden het zal weer ferm vol staan.
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #153 Gepost op: 21 September 2016, 16:40:47 »

Wat een priegelwerk!  Duim omhoog
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #154 Gepost op: 22 September 2016, 12:11:12 »

Arjen, ben voor het ogenblik de rangeerder plateaus aan het samen stellen, solderen, afschuren.

Nu bericht binnen gekregen dat de ESU LX 4.0 met speaker Visatron (?) of zoiets binnen is. De file wordt er nog opgezet. Op digitaal vlak ben ik dus nen leek en lees dan maar nen bleke leek die veel licht geeft in het duister.Dus kan er waarschijnlijk om in Leuven op de beurs aldaar volgende maand.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #155 Gepost op: 25 September 2016, 08:35:06 »

Relingen plooien en voorzien van plakketjes voor de zijkanten. Dan nog extra antennes gesoldeerd komen aan de dakgoot bevestigd.Alle gaatjes aftekenen om te boren met 0,6 m/m. Ook de 5 voet steunen naast de deuren op de neus (dat zijn dus messing onderdelen van Weinert) De rangeerderplateaus Dan nog plastic card snijden om een vierkant raam te verkrijgen en we zien wel of ik daarvoor doorschijnend materiaal voor kan vinden.verder samenstellen en proberen deze week af te krijgen alhoewel het niet gaat lukken. We hebben nog recht op een reis naar warmere oorden. Heb gemerkt dat ik nog 32 dagen verlof staan heb, moeten gebruikt worden dan vind ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #156 Gepost op: 25 September 2016, 12:51:24 »


Nu nog plooien, rangeerder plateaus
Eric..
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #157 Gepost op: 26 September 2016, 14:58:20 »

Zo moet ik er dus nog een 3 tal van maken, plooien. Ook al wat reserve maken voor eventueel bij ander model reeds te kunnen gebruiken.


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #158 Gepost op: 11 Oktober 2016, 12:12:52 »

Terug van mooie reis. Nu een lange lijst van alle benodigdheden opschrijven, das een hele boterham geworden profielen in messing, plastic card profielen alsook platte platen, dan nog ESU LX decoder met sound en speaker. Weinert koppelingen van imitatie slangen en dan nog extra materiaal om de rangeerder plateaus samen te kunnen stellen. Soldeertin. Het zal wel weer een ferm bedrag wezen als ik alles heb .
Daarna kunnen we weer een model of 4 verder afwerken.
Meeste zal ik op de komende beurs in Leuven (B) wel kunnen vinden denk ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #159 Gepost op: 15 Oktober 2016, 17:12:04 »

Vandaag het verlanglijstje gaan afhalen op de beurs te Leuven (B), messing, koper en plasticcard om modellen te kunnen verder afwerken. Ook de ESU LX met speaker, file staat er nu reeds op van de NOHAB sound.

We zijn benieuwd voor later hoe dit gaat klinken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #160 Gepost op: 16 Oktober 2016, 11:45:59 »

Even het aangekocht materiaal testen voor kooien rangeerder plateaus.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #161 Gepost op: 17 Oktober 2016, 19:03:27 »

Treden beginnen samen stellen en solderen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #162 Gepost op: 18 Oktober 2016, 15:48:05 »

Vandaag wat verder klop en timmerwerken gedaan alsook nog wat gesoldeerd.Onderdelen voor de trappen zijn nu bijna klaar dan kijken voor samen te stellen.


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #163 Gepost op: 19 Oktober 2016, 18:51:59 »

Alle 4 de treden zijn nu gesoldeerd, moeten wel nog samengesteld worden aan de plateaus zelf. Reling ligt ook gereed. Das een jobke voor de komende dagen.
Hier een rijtje met modellen die op stapel staan en in de atelier verder moeten afgewerkt worden. Vooraan in Ho schaal en erachter in een grotere versie van schaal O.
V.l.n.r de MY1106 anno 1970, dan de 9505 Structon, MY1158 ContecRail, STT TMY M1111 en de CFL 1601.

Het zal wel nog wat jaartjes aanlopen eer deze allemaal zullen kaar zijn, der staan nog 3 stuks te wachten compleet om te verbouwen waar ik nog niets heb aan gedaan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #164 Gepost op: 20 Oktober 2016, 15:48:21 »

Verder de plateaus samen gesteld en gesoldeerd. Alle vier staan ze nu even ver. De relingen gaan er ook nog eens moeten opgeplaatst worden maar dat kan nog later gebeuren.

Dan alles verder gedemonteerd zodat chassis nu compleet naakt staat. Moet eens goed bekijken hoe ik alles van decoder en grote speaker op een deftige wijze er in krijg.

Zal een ferme kluif worden denk ik.
Maar tijd brengt raad als het ware.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: