Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456261 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #450 Gepost op: 19 Februari 2018, 11:35:26 »

In serie had ik deze ook reeds eens geprobeerd maar veel verschil was er niet te zien. Nadeel van dit systeem is dan wel, één motortje defect functioneren ze beide niet meer.
Ga het laten zoals het nu is, ben der tevreden over.
Dank Huub.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #451 Gepost op: 20 Februari 2018, 12:25:10 »

Nu de draaistellen voorzien van silicone tubes, lijkt meer op flexibele kabels dan.

En er is geen enkel draaistel hetzelfde.

Der is wat werk aan maar het loont.
Later zal het nog duidelijker worden na de vervuiling, maar das maar met een maandje of 5 denk ik?

Dit zijn ze dus alle 4. Zal straks nog even checken of er wel alles opstaat, soms begin ik zelf te twijfelen.
Natuurlijk deze draaistellen zijn dus beter afgewerkt dan de originele die op het Heljan model zitten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #452 Gepost op: 20 Februari 2018, 13:00:55 »

Heb even een originele bijgelegd. Er zijn een paar verschillen te zien, valt eigenlijk niet zoveel op. Grin

Nog hier en daar wat extra verf op.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #453 Gepost op: 7 Maart 2018, 09:09:18 »

Helaas ligt nu alles stil, terug teveel last van pijnen en onstekingen aan de zenuwen (zenuwuitstralingen nergens goed voor) Ik zie wel wanneer het terug wat beter gaat maar heb er nu echt niet veel zin in. Nogal een geluk dat de locomotieven af en toe nog eens kunnen rijden hebben we toch nog iets om naar uit te kijken .
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #454 Gepost op: 12 Maart 2018, 09:38:59 »

Was al vanalles bezig, grote sneeuwruimer te maken en nog wat prutswerk, eentje in rood koper is voor een collega Nohab verzamelaar. Of rest wordt afgewerkt? Blijft een vraagteken.
Deze gaat naar de collega, zal die dan wel verder afwerken.



Alles staat nu opgeruimd in de dozen en de kast in.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #455 Gepost op: 15 Maart 2018, 08:07:10 »

Onder het motto "bezigheidstherapie" de locomotieven laten rijden en baan testen. Nu alles reeds opgeruimd en in de dozen opgeborgen.

Modelbouw gaat nu een pak minder dus rustig bekijken wat wel en niet gaat, ook reeds wat Ho materiaal verkocht omdat ik ga stoppen van verzamelen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #456 Gepost op: 16 Maart 2018, 09:37:29 »

Eerste laag leggen.

We doen verder als het gaat.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #457 Gepost op: 16 Maart 2018, 09:45:57 »

Juist afgegeven een dcoder LX en wat decals.

Zalnog lang duren eer we deze nodig hebben maar het kan hier maar zijn .
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #458 Gepost op: 16 Maart 2018, 18:01:33 »

Wat extra onderdelen geplaatst en aan het schilderen nu, bufferbalkskes krijgen hun vorm. Nu nog de silicone tubes snijden en monteren maar eest goed laten drogen.

Daarna kunnen ze op de locomotief hun plaats in gaan nemen. En ja allerlaatste is dus vervuilen.
Ook gele gevaarsstroken kleven op de open en gesloten sneeuwruimers.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #459 Gepost op: 17 Maart 2018, 10:13:21 »

De achterzijde van de locomotief heeft dus zijn deeltjes voorhanden, geschilderd en voorzien van de silicone tubes. Ziet er voor het ogenblik zo uit.

Aan de achterzijde enkel de haak , geen schroefkoppeling aan gedaan, die zit immers in de weg voor de Lenz koppeling. Is een beslissing die je neemt ofwel gebruik je de schroefkoppelingen ofwel iets anders van koppelingen. In ieder geval kan later de Lenz koppeling gemakkelijk verwijdert worden en je van af de eerste wagon gebruik maken van en schroefkoppeling. En zo heb je dus een compromis. Voor mij goed voor iedereen goed. Grin
Nu hetzelfde doen voorzijde van de locomotief, enkel heb je daar wel de sier schroefkoppeling te zien, ook een andere opstelling want in feite ééntonigheid zou rap vervelen.
Wel nog voorzien van gele blok gevaardecals.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #460 Gepost op: 17 Maart 2018, 13:03:55 »

Zo voorkant hangt er ook aan, dan voor de aardigheid even het kapje van de locomotief opgeplaatst en een rangeerderplateau opgezet, zomaar. Is een volledig ander zicht zo.

Dat komt allemaal wel snor met tijd en boterhammen. Smiley
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #461 Gepost op: 17 Maart 2018, 16:12:07 »

Bedradingen voorzien voor de functie aan de decoder.

Ook reeds berichten gekregen van personen die nu de nieuwe eigenaars geworden zijn van Nohab modellen die ze aangekocht hebben, 10 stuks in totaal zijn er dus weg.
Voor op het Model M17 gaat er nog net wat extra details te zien zijn later, een extra schroefkoppeling , extra lange kabel die bevestigd is in de aansluiting in de neus.
Elk model is immers anders en nooit hetzelfde.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #462 Gepost op: 18 Maart 2018, 13:00:00 »

Voor het ogenblik zit er nog een gewone (zonder sound dan) decoder in de locomotief, wisselend licht van wit/rood als begin van functie.


Er komt er eentje met sound in plus extra 6 functies voor de lichten, dan zou ik al dik tevreden zijn.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #463 Gepost op: 18 Maart 2018, 14:12:49 »

Ik wist dat ik nog in één van mijn mapjes ergens nog een foto had van het model (maar dan in Ho gebouwd) Zo moet het HELJAN schaal O model dus gemaakt worden. Op de ene rangeerderplateau komt er nog een schroefkoppeling  gehangen en aan de andere kant hangt er de dikke oplaadkabel die dus vertrekt vanuit de stekker in de neus.

Is wel een voordeel dat je eerst het kleinere model gemaakt hebt, alles opschrijven wat eraan moet verandert worden. Bij grotere schalen kan je dan nog meer details voorzien.En zeker daar waar er genoeg aandacht aan moet geschonken worden.
Het is dan ook belangrijk dat je steeds het jaar vermeld hoe deze locomotief is gemaakt, enorme verschillen zijn er te zien van 2002 naar 2004.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #464 Gepost op: 19 Maart 2018, 21:05:47 »

Deze modellen staan ook op het lijstje om te maken in schaal O.
MY1135 "M" versie

9505 STRUCTON in combinatie met de TMY106 Great Northern

MY1153 maar dan in de Contecrail versie

MY1154 DJ/NEG

Om er een paar al te noemen.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: