Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456205 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #465 Gepost op: 20 Maart 2018, 10:06:27 »

Slangen aangebracht aan de front, ook de geschilderde klemmen bevestigd.

Kan zijn dat er een paar slangen gewoon gaan "hangen" met ondersteuning van een ketting, dat kan ik nog bekijken later bij eindmontage van alles. Maar al bij al zal het weer drukker worden.
Schroefkoppeling is reeds aan de rangeerderplateaus bevestigd, gesoldeerd.
Ondertussen reeds de nodige bedradingen gesoldeerd en aan de decoder met sound bevestigd, één van deze dagen er eens wat beweging insteken van sound en functies. Dat is nog eens te doen op een avond.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #466 Gepost op: 22 Maart 2018, 10:44:46 »

Decoder inbouwen en solderen van bedradingen

Geluid moet er nu nog ingestoken worden via programmeerder.
Dan reeds een paar extra plastic card platen gemaakt voor nog decoders (zonder geluid dan) te kunnen monteren in nog te maken modellen.

Hier moeten dus ook nog de bedradingen aankomen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #467 Gepost op: 23 Maart 2018, 08:39:47 »

Gisteren nog geluid ingestoken en reeds een paar aansluitingen van functies gedaan. Pinklichten en ventilatoren functioneren al.
Vandaag nog wat verder doen. Verwacht ook de 2de Koff met de post dus ook dan even controleren of alles in order ermee is.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #468 Gepost op: 23 Maart 2018, 13:18:28 »

Tweede Koff is aangekomen met postautootje.


Zullen nog wel verbouwd worden naar DK modellen en/of privé firma.
We weten weeral wat te doen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #469 Gepost op: 28 Maart 2018, 17:11:46 »

Deze dames even hun beentjes laten strekken op de baan

En ook de laatste stootblokken klaargemaakt.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #470 Gepost op: 29 Maart 2018, 16:37:46 »

Alle stootblokken vandaag in de grondverf gespoten en in het zwart, nadien een paar voorzien van houten latje dat gebeitst werd met kleur.

Blokken worden nog vervuild (natuurlijk  Grin )
Dus deze job zit er bijna op dus.
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #471 Gepost op: 29 Maart 2018, 17:07:54 »

Mooi hoor!
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #472 Gepost op: 30 Maart 2018, 08:45:23 »

Dag Arjen, mooi moeten ze heus niet zijn voor mij, als de locomotieven en wagons kunnen tegenhouden das de essentie van deze blokjes. Er is geen enkele dezelfde bij. Nu plankjes aan het zagen en bewerken met die beitskleur. Met dubbelzijde tape bevestig ik ze, kan steeds gemakkelijk dan vervangen worden bij sleet of breuk eventueel. Denk dat ik er 2 ga maken met een pinklicht op, zo heb ik in dat donker gat op de baan ook wat licht en iets om naar te kijken. Grin
Het zal wel in orde komen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #473 Gepost op: 31 Maart 2018, 09:32:19 »


Hier zijn er nog 2 bij voor een kameraad spoor 1 dan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #474 Gepost op: 20 Mei 2018, 19:32:52 »

Reeds een tijdje geleden, we zijn nu juist terug van een heerlijke Cruise naar Noorwegen. Eerste keer maar zeker voor herhaling vatbaar, ook een bezoek gebracht aan de winkel van NMJ in Oslo.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #475 Gepost op: 21 Mei 2018, 16:51:17 »


Bij bezoek in Oslo ook wat foto's genomen van modellen die in de winkel stonden, dit is een messing stoomlocomotief.
Goed gesprek gehad met Cnut Moe over wat er in de toekomst gaat uitgebracht worden. Wink Een paar modellen in handen gehad.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #476 Gepost op: 29 Mei 2018, 09:25:34 »

Ondertussen ook rustig wat voorbereidend werk doen aan bufferbalken voor modellen die op de plank hier staan. Messing kooien gemaakt met sierkoppelingen en slangaansluitingen van Weinert moeten bijwerken.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #477 Gepost op: 31 Mei 2018, 09:29:27 »

Juist afgegeven door de postman, LENZ spoor O koppelingen, nu kan ik elke locomotief hiervan voorzien. Elke loc heeft ook maar 1 nodig, alé die ik verbouw toch. Ik hou wel rekening mee dat er steeds ook de schroefkoppelingen kunnen gebruikt worden.(in geval van verkoop en een "eventuele" koper dat zou willen)

Der is immers al aanvraag binnen om afgewerkte modellen te verkopen , ik wacht rustig af en bekijk het wel. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #478 Gepost op: 7 Juni 2018, 08:52:17 »

Deze week alle functies uitgetest die ik nodig zou hebben bij de M17 NJ uitvoering. Provisoir dus LED aangesloten. Dus wisselend rood/wit aan front. Witte en rode apart te schakelen achterkant locomotief. Pinklichten op dak, dan apart de cabine verlichtingen schakelbaar en dan nog de ventilatoren die kunnen draaien. Ook andere nylon boutjes gestoken om geen kortsluitingen te krijgen (eventueel) van de decoder naar de chassis. Sound is goed luid te noemen maar dat vermindert wel als de body er nu eenmaal gaat opstaan.
En nu valiezen beginnen sorteren om terug op reis te gaan, nu eens naar het zuiden en niet naar het noorden zoals 3 weken geleden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #479 Gepost op: 22 Juni 2018, 12:02:45 »

Geduldig op het antwoord aan het wachten over gestelde vragen aan NMJ.
Méér kan ik nu niet doen, teveel last aan linker hand maar dat verschijnsel kennen we reeds door de ziekte.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: