Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vervuilen van spoor O wagon MTH  (gelezen 127399 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: 4 Oktober 2018, 08:38:52 »

Hier nog een detailfoto van de vervuiling. Er is geen enkele wagon hetzelfde. Heb ze allemaal eens op een rijtje gezet. Gaat van vuil naar vuiler in allerlei tinten en kleuren.

Soms is het iets zwarter en vettiger aan potten en/of assen. Das te zien hoe de muts van de vervuiler staat. Grin Enigste wat wel tof is dat de variatie nog meer de nadruk legt op zoals het in het echt ook eventueel zou kunnen zijn. Zal ze eens moeten meenemen naar iemand met een lange baan om ze allemaal eens achter een locomotief te kunnen hangen zodat er nog eens een goed filmke van kan gemaakt worden. Er is hier in de buurt wel iemand.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: 6 Oktober 2018, 09:03:36 »

Nog een paar foto's van de JET MTH wagon, is reeds afgehaald. Duim omhoog



Nu staan er hier nog wel wat wagons van Heljan en Brawa maar das voor later.
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #107 Gepost op: 6 Oktober 2018, 19:43:37 »

Hallo Eric,
Ik heb een tijd niet van mij laten horen, maar blijf verwonderd over jouw "verweringen".
Het lijkt wel of je er steeds meer vaardigheid en lol in krijgt.  Duim omhoog
Ga vooral verder.

Tschüß,vanuit Duitsland.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #108 Gepost op: 7 Oktober 2018, 08:22:44 »

Hallo Arjen,
Dank. Ik doe het rustiger aan, gaat het dan doe ik wat, anders blijft het gewoon nog een tijdje liggen. Ik bekijk het dag na dag.
Wat handigheden betreft, das inderdaad wel waar. Maar je durft ook al wat meer. En perfect is het nooit zoals het in je hoofd zit hoor maar iets helemaal gepersonaliseerd is het wel. Het is een mooie bezigheid waar vele uurtjes werk inkruipen en dan bedoel ik niet enkel het spuitwerk maar uit kuisen en reinigen van pistool en materiaal slokt soms méér tijd op dan je zou denken.
Bij een vervuiling is, als je eraan wilt beginnen als starter, 5% kunde en 95% durf en na verloop van tijd wordt dit wel omgebuigd naar 75% kunde en 10% durf en de rest is over te laten aan de fantasie van de mensen zelf.
En zoals het spreekwoord zegt, oefening baart soms eens een kunst (niet altijd)  Grin
Natuurlijk terwijl ik bezig ben aan vervuilen van materiaal blijft het andere dan wel stilstaan en wordt er niet veel aan verbouwd. Misschien komt dit nog wel eens. Nu is het meestal e-mails beantwoorden voor eventuele kopers van Ho materiaal (zowel binnen- als buitenlandse kandidaten) daar kruipt ook veel tijd en energie soms in. Alle Ho materiaal gaat immers de deur uit, zo van de 101 Nohab modellen die hier staan zijn er nog een 49 te koop, dus al een flinke afslanking achter de rug.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: 8 Oktober 2018, 07:35:23 »

Voordat de wagon is afgehaald nog een filmke gemaakt in samenstelling andere vervuilde wagons. Diende ook als voorbeeld van de koper. Diegene die willen kan ik het doorsturen via mail.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: 8 Oktober 2018, 14:14:00 »


Deze koelwagons moeten ook nog een beurt krijgen van vervuilen, dit zal even zoeken worden omdat het een volledige andere profiel is dan een ronde ketel.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #111 Gepost op: 10 Oktober 2018, 14:22:28 »

Vandaag echt kunnen profiteren van warm weer en weinig wind om wat afplakwerk en spuitwerk te doen, zowel als graffiti en/of een locomotief al voorbereiden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #112 Gepost op: 16 Oktober 2018, 08:19:50 »

Vrachtje O spul binnen.

Kunnen we weer een tijdje verder met knosselen met vuil
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #113 Gepost op: 24 Oktober 2018, 09:31:42 »

Een vraag voor de experten op dit forum, zijn er ooit 4 assige koelwagons gemaakt in schaal O, meestal Vis vervoer DB ?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #114 Gepost op: 24 Oktober 2018, 11:03:32 »

De vraag heeft betrekking voor een sleep te kunnen vervolledigen

Zouden achter deze locomotief kunnen passen
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #115 Gepost op: 26 Oktober 2018, 10:48:17 »

Reeds 2 antwoorden ontvangen via mail, er zijn dus geen gemaakt. Zelfbouw wel een paar man gemaakt, verder zal het "eigen product" moeten worden. Enfin een sleep van 5 koelwagons met 2 assen zal ook wel al goed zijn denk ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #116 Gepost op: 31 Oktober 2018, 09:12:49 »

Juist afgegeven door de postman, Brawa koelwagon, das nummer 3 voor de sleep van 4 (die is onderweg reeds) te vervolledigen achter de M17 NJ schaal O.

Ik weet het, ze zijn niet vuil m, ik sta wat achter met dit werk wegens andere katjes te geselen.
Komt wel, volgend jaar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #117 Gepost op: 5 November 2018, 11:27:14 »

De laatste koelwagon is vroeger geleverd dan verwacht, dus deze sleep van 4 koelwagons komen achter de M17 Nordjyske Jernbaner te hangen. Wagons gaan wel nog een vervuiling krijgen maar das voor achter de afwerking van de loc, reeds.

Zijn 2 dezelfde bij, enkel heb ik dus reeds bij eentje de nummers reeds verandert, duurt nu ook maar 5 minuten me dunkt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: 6 November 2018, 10:32:41 »

Vandaag nog een wagon binnen gekregen, kwarts wagon. Brawa, dus sleep van 5 stuks is nu ook compleet, komt waarschijnlijk achter de NEG/DJ MY1154 te hangen maar das voor volgend jaar.
Wagons worden ook nog vervuild, foto's zullen wel dan verschijnen, reeds.

In totaal staan er hier al 7 slepen, variërend van 2 wagons tot 5, kunnen gerangeerd worden door 2 kleine Koff loco's, dus mogelijkheden genoeg al voor het ogenblik enne..........veeeeeeel werk. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #119 Gepost op: 9 November 2018, 15:11:08 »

Op mijn gemakske aan het kijken hoe de eerste Brawa koelwagon wat kan gedemonteerd worden om te kunnen vervuilen. Wel enorm veel details aan wagon en zeer fragiel te noemen.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Vervuilen van spoor O wagon MTH
« vorige volgende »
Ga naar: