Omdat spuiten weer vreselijk 'probleemloos'

ging, ben ik vergeten daar foto's van te maken.
Toen de verf en transfers er op zaten en de boel klaar stond voor de blanke matte lak, dacht ik er aan...

Hoe het eindresultaat is laat ik zien als alles klaar is want wat moet er nog gebeuren?
- schorten
- interieur bij voorkeur met enkele fietsen
- werkende sluitseinen
Om met het eerste te beginnen; dat is wel weer een kleine uitdaging.
Natuurlijk zitten er schorten bij het RD bouwpakket, maar die zijn
a. voor een RD en niet voor een Df
b. het rijtuig is 16 mm langer geworden. De draaistellen elk 3 mm naar binnen. Dus per saldo moeten de schorten 10 mm langer worden
c. de kleppen in de schorten die bij een RD open konden waren bij de Df dicht gemaakt zodat het 'gladde' schorten waren.
De technische dienst van Plettenburg opperde balsahout en dat zal vast een optie zijn, maar ik ben wat minder handig met hout

Daarom bekeken wat ik heb: 2 nieuwe schorten voor een RD en een slooprijtuig RD.
Na wat wrikken brak 1 schort in z'n geheel van het slooprijtuig. Alleen wat lijmresten die wel weggevijld konden worden.
De tweede zat evenwel muurvast. Dus kijken wat we hier mee kunnen.

uit 5 stukken samengesteld. Bij beide zijden: nieuw - oud - styreen - oud - nieuw
1 stel treden van de RD van worden hergebruikt, de andere moet worden gemaakt.

Aangezien de individuele kleppen nog zichtbaar zijn; plamuur er over

Na schuren begint het er op te lijken

Na het maken van de treden voor de nieuwe deuren een laagje grondverf er over met de spuitbus en.... nog een paar plekjes plamuren

En in de definitieve kleur en gemonteerd. Ook weer gelukt!
Nu de andere 2 punten van het lijstje nog en O ja, er moet ook nog wat gewicht in