Eerste testje om te zien wat het doet. De boel afgeplakt met zilvertape. Deze tape is goed te plakken in de juiste radius van het dak en sluit mooi af, geen licht lekkages.
Het rijtuig neemt nu stroom af van 1 as. Dat is wel wat weinig aangezien er 4 assen verdeelt over 2 draaistellen onder zitten.
Om dat te verbeteren zal ik ervoor kiezen om van 1 as per draaistel de stroom af te nemen. Dit geeft al de nodige zekerheid. Aangezien de printen ook nog mogelijkheden hebben voor het aansluiten van een extra buffer in de vorm van een elco zal ik ook die aansluiten. Mooie ervan is dat de aansluitingen van de elco nagenoeg boven het toilet zitten, zie onderstaande foto waar CAP staat geprint.
Tevens heb ik het verstevigings stripje van het chassis deels ingezaagd. Zodat er meer ruimte voor de elco komt en ik het overige draad er ook nog in zou kunnen proppen.
Ik kwam erachter dat uitlezen van de strip en het gebruik van de instellingen prima te doen is. Echter bij het uitlezen of programmeren van de strip dien je een weerstand of LED te solderen op 2 eilanden aan de strip. Hierover later meer.
Eerst de bedrading aanpassen, de stroomafname draden zijn nu beide bruin. Dat is verwarrend bij aansluiten en levert 50% kans op kortsluiting op. De draden worden vervangen voor rood en zwart. Duidelijk verschillende kleuren zodat dat niet meer fout kan gaan.
Wordt vervolgd....