De aanpassingen aan de ketel zijn klaar.
Haha, jammer joh...
Er zat me iets niet lekker en na wat foto's zag ik wat het was.
De beschrijving van de ombouw in "Chemiekesselwagen" van Stefan Carstens gaat uit van het juiste Wacker-model en in die beschrijving worden verder geen aanpassingen aan de appendages genoemd. Omdat ik er min of meer van uitging dat Fleischmann één soort ketel had gemaakt en die in diverse kleuren had uitgebracht, heb ik onvoldoende aandacht besteed aan wat er bovenop de ketel zal. Maar het merk heeft dus ook aanpassingen aan de ketel te hebben gedaan en laat het Shell-model nu net een verkeerde versie te zijn. Het meest opvallende verschil is het klapdeksel dat een soort van geschroefd deksel hoort te zijn, iets wat bij chemie-ketelwagens gebruikelijk is.
Kortom, ik moet op zoek naar zo'n deksel. Eerst maar eens de rommeldoos doorspitten.
De andere wagen is inmiddels klaar om de eerste echte primerlaag te krijgen. Dan moet ook duidelijk worden of er nog veel gevuld en geschuurd moet worden.
Als dat klaar is, nog wat onderdelen monteren, voor de definitieve lagen erop kunnen. Ik ben nog wel even van de straat.