Bedankt.
Nog even terugkomende op me eerdere verhaal, hier wat meer beeld materiaal.
Dit zijn de materialen die ik gebruikt heb:
Benodigdheden. by
Romar Keijser, on Flickr
Witte potje: Deze is gebruikt om en wash mee te maken, verhouding water/verf geen idee, doe altijd maar wat.
Bruine potje: Deze gaat alleen in de airbrush, is stofbuin hier behandel ik het onderstel mee en geef ik de bovenkant van de bak een licht waasje.
'Wit' flesje: Dit is matte blanke lak, die spuit ik over het model heen als ik klaar ben, dit om het de weathering te beschermen, zo'n Fccpps pak je al snel vast aan de bak. En om te voorkomen dat de weathering er dan gelijk afslijt spuit ik deze er op voor de zekerheid.
Bruine flesje: Vallejo roest, deze gebruik ik in combinatie met poeder van AD, beetje verf, water en poeder met elkaar vermengen en dan met het kleine kwastje opbrengen waar je wil.
Poeder: kan droog op het model aangebracht worden, maar ik vermeng het met wat verf, heb op de eerste twee modellen wel een dun laagje droog aangebracht op de bak, maar dat is niet echt heel erg opvallend.
Grote kwast: deze gebruik ik om de wash aan te brengen, doop alleen een stukje van het puntje in de wash in plaats van de hele kwast, doop je hem er helemaal in wordt het te nat en te veel, dat werkt niet prettig. Afhankelijk van de verkleuring kan er voor 1, 2, 3, ... laagjes gekozen worden.
Middel kwast: gebruik ik eigenlijk niet, enkel als ik wat poeder droog zou willen aanbrengen. Dit heb ik bij het derde model niet gedaan.
Kleine kwast: deze gebruik ik om de roest details aan te brengen, veren aanzetten e.d.
Wagen is er klaar voor. by
Romar Keijser, on Flickr
De wagen haal ik deels uit elkaar, dit is makkelijker met weatheren vind ik. Zo komt er geen waas van het airbrushen op de steunen van de bak bijvoorbeeld en het is makkelijker vasthouden/verwerken.
Heb het weatheren zelf iet vast gelegd, dat is vrij lastig, aangezien ik maar wat doe, kan best zijn dat de ene handeling de ander weer opheft zeg maar. Begin gewoon met een wash van wit dan wel 1 tot 3 laagjes, daarna begin ik met het onderstel, daar zet ik de veren aan met roest en bewerk het met de onderstel of een wash met roest. De bak pak ik daarna, ook met roest en ik doe dan altijd maar wat, net wat ik denk dat wel mooi zal staan.
Dus na wat aan rommelen ziet de wagen er zo uit:
vies 1 by
Romar Keijser, on Flickr
vies 2 by
Romar Keijser, on Flickr
Mvg,
Romar