De volgende beelden kunnen als schokkend ervaren worden
Nadat er weer tijd gevonden was om wat aan het mat ’36 stel te doen, de kap van de ABk kon geplamuurd worden, viel het op dat de naad tussen de kop en de rest van de bak niet was weg te werken, niet door plamuur en niet met plamuren met snellijm. Telkens kwam de naad weer tevoorschijn.
Na onderzoek bleek dat de kop met een elastische lijm op de rest van de kap was geplakt.
Goede raad was duur dus de kop moest van de kap af om hem later weer met een harde lijm op de kap te plaatsen.
Dat leverde in eerste instantie een ‘Koek’achtig plaatje op.
IMGP6808a by
G. van Vliet, on Flickr
Na het schoonmaken van de lijmranden en het verwijderen van de lijmresten zag het er zo uit;
IMGP6811a by
G. van Vliet, on Flickr
en kon de kop weer provisorisch aan de rest van de kap worden geplakt. Dit keer maar snellijm gebruikt, vooral met activator kan je dan lekker doorwerken en de naad word keihard.
IMGP6812a by
G. van Vliet, on Flickr
Daarna de naden verder rijkelijk opgevuld met snellijm.
Aan één zijde was toch wat meer schade ontstaan door de kapverwijdering. Gelukkig konden alle afgebroken delen weer hergebruikt worden.
IMGP6813a by
G. van Vliet, on Flickr
En na heel wat plamuurwerk met snellijm en activator zag het geheel er weer een beetje toonbaar uit.
IMGP6814a by
G. van Vliet, on Flickr
Na een tijdje vijlen en schuren kon de eerste grondlaag er op, naden tussen kap en kop zijn nu niet meer te zien.
IMGP6815a by
G. van Vliet, on Flickr
De hele ABk kon na verder plamuren met snellijm de primer in.
IMGP6821a by
G. van Vliet, on Flickr
Ondertussen is er ook begonnen met een interieurtje van styreenplaat te bouwen.
IMGP6809a by
G. van Vliet, on Flickr
Ook de reeds bij overname gebouwde tussenbak is in de eerste plamuurlaag gezet.
Vier deuren aan de kopzijden moeten nog worden ingekort zoals de middendeur. Deze bak was gebouwd op de bouwwijze van mat’40 en week met de instapbakken af van mat’36.
IMGP6822a by
G. van Vliet, on Flickr