Begonnen met de mat’36 kop uit te richten en aan de bak te lijmen.
Ook deze kop had weer niet de juiste vorm, te hoog, te breed en te bol.
Dus op de manier waarmee de kop van de ABk was aangepast ook deze kop gaan aanpassen.
Dit met veel styreen aan de buitenkant en oude wanddelen aan de binnenkant van de kop, gelijmd met rijkelijk secondelijm. De secondelijm dient dan ook hier weer als vulmiddel.
IMGP6914a by
G. van Vliet, on Flickr
Er verdwenen weer hele delen van de oorspronkelijke koppen en moest de plaats van de cabineramen opnieuw bepaald worden.
De maat van deze ramen konden mooi overgenomen worden van de geëtste FRIE cabineramen.
IMGP6916a by
G. van Vliet, on Flickr
Nadat de kop de juiste vorm had gekregen is de plaats bepaald van de lampen. Om doorschijnen in het kunststof te voorkomen heb ik buisjes van messing gedraaid.
De al aanwezige geëtste lampenringen van FRIE voor kop en sluitverlichting worden op deze messing buisjes gesoldeerd.
Voordeel is dat ik niet bang hoef te zijn dat deze ringen tijdens het rijden van de bak af vallen.
IMGP6930a by
G. van Vliet, on Flickr
Aan de binnenzijde ziet het er nog niet uit.
IMGP6933a by
G. van Vliet, on Flickr
De definitieve goede kop van mat’36 en de eerste kop naast elkaar.
Leek die eerste kop die af was op het eerste gezicht best wel aardig, nu de tweede kop de definitieve en goede vorm heeft gekregen, valt het op dat de eerste kop toch nog te bol is en dat de cabineramen veel te groot zijn.
Aan de kras op de grijze kop kan je zien welke hoogte de cabineramen eigenlijk moeten hebben. Daar moet dus nog wat aan gedaan worden….
Kunnen meteen geëtste cabinedeuren worden geplaatst.
IMGP6944a by
G. van Vliet, on Flickr
De basisvorm zit er nu wel goed in.
IMGP6947a by
G. van Vliet, on Flickr
Zo moet een mat’36 er dus ongeveer uitgezien hebben in het geel met reclamebanen.
IMGP6948a by
G. van Vliet, on Flickr