De V90 waar ik mee bezig ben vind vandaag dat hij serieus moet zoeken. Schilder ik de ramen word de verf gelijk tussen de lagen kunststof weg gezogen( het ding was helaas niet vooraf gespoten). Dus verf droog geföhnd voor zover mogelijk en poging 2, weer het zelfde dus iets meer verf geprobeerd. Dat kwam er vervolgens bij de ramen aan de andere zijde weer uitlopen. Hoe meer lopers ik probeerde schoon te maken hoe meer de verf overal heen liep. Zwaar gefrustreerd dat dus maar opgegeven en zoveel mogelijk weg gehaald en toen de extra dunne secondelijm er bij gepakt en dat in de ramen laten lopen.
Uiteraard liep dat ook overal heen dus kon ik toen weer met water er over laten lopen om de lijm te laten stollen. Dat uitermate gefrustreerd en ongeduldig lomp geprobeerd droog te föhnen en toen had ik naast, verf vlekken, lijm vlekken ook secondelijm korstjes in naden die ik weg moest krabben en afgebladderde verf die de föhn er af geschraapt of getrokken had:
Toen was ik er helemaal klaar mee en kon ik mezelf nog net zover krijgen het ding over te spuiten ipv hem een klauwhamer behandeling te geven.
Ook deze foto's moesten 2x gemaakt worden ja waarom zou je als camera je scherp stellen op de loc als je dat ook op achtergrond kan doen. Als ik er aan denk stel ik de camera eerst scherp op m'n duimstok om dan dat vast te houden en op de zelfde afstand de loc of wagen te fotograferen. Uiteraard denk ik daar niet aan als ik in oranje of rood zit want dan kan ik niet of nauwelijks denken.
De 3 andere V90 die nog op voorraad zijn het ik gelijk de oorlog verklaard want de aanval is de beste verdediging in dit geval.
Hier een goede lading tamiya quick-setting extra thin cement in gedruppeld en dat smolt alles lekker snel aan elkaar. Wat ik dan op de laatste ramen per cabine druppelde werd al niet meer weg gezogen en dat was de bedoeling.
In het vervolg word in ieder geval alles vooraf gespoten of de ruiten op deze manier vast gelijmd zodat nergens meer in of door kan.
De rest ging ook niet echt van harte maar gedraagd zich vandaag redelijk en begint daardoor nu wel op te schieten.
Groetjes Michiel