Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 88 89 [90]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 1400543 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1335 Gepost op: 12 Juli 2025, 11:10:41 »

Ik ben nu aardig opweg met de ramen en ik probeer alles op de zijwanden zo veel mogelijk af te tekenen om de verhoudingen kloppend te krijgen. Bij bussen waar ik geen maten van kan vinden is dat nogal lastig omdat ik alles moet schatten.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1336 Gepost op: 14 Juli 2025, 11:44:38 »

Ik ben bezig alles af te tekenen op de bussen. Bij sommige ben ik rond om klaar bij andere heb ik nog maar 1 of 2 zijdes gedaan en bij een enkeling moet alles nog.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1337 Gepost op: 16 Juli 2025, 00:09:02 »

Ik heb alle bussen af. Bij de veroudering ging het nog mis een plakkende bus raakte een andere en voor ik het wist had ik er 8 aan elkaar zitten en trokken ze lak en logo's van elkaar af. Ik heb ze snel in de wastafel gewassen en dat hield de schade beperkter als verwacht.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1338 Gepost op: 18 Juli 2025, 11:24:45 »

Ik ben gister met de rangeerlocs verder gegaan nadat ik eerst nog veel voorbeeld foto's had verzameld. Ik heb ze nu zover opgebouwd dat ik ze kan gaan spuiten.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #1339 Gepost op: Vandaag om 14:49:08 »

Na het spuiten van die locs ben ik ze verder gaan schilderen. 6 locs heb ik na het spuiten eerst gegrond met een primer bestaande uit roest kleurige verf en tacky glue met daarna licht roze er overheen. Hierdoor dekte zowel het oranje als rood in 2 laagjes.

Om bij 2 Hippels( NS600/Britse Class 08) het citroen geel goed dekkend te krijgen moest ik iets nieuws verzinnen. Bij de bussen had ik laatst nog 6 of meer laagjes geel nodig, dat kon hier niet. Ook de rode rangeerrobots moeten grote gele zijwanden krijgen. Die had ik na het spuiten eerst 2 laagjes vernis gegeven en daarna toch nog een laagje tacky glue met dasty ontvetter om beter op de spuitverf te hechten. Als basis voor het geel heb een lichte gele beton/cement kleur gepakt en daar wat warme donkere geel en wit doorheen gemengd. De warme kleur heb ik nodig om het geel goed te laten dekken en het zwart pigment van het grijs om de dekkracht te hebben over het rood heen. De kleur zit op het oog vrij dicht bij de kleur die ik voor de geel/groene bussen had gebruikt maar het geel reageerd hier heel anders op en dekt nu in 1 laagje net zo goed als op de bussen in 6 laagjes.

Dan heb ik ook wat lego in model geschuurd voor de volgende rangeerrobots. Ik was blij dat ik dat buiten deed met een nat mondkapje op want ik zat van top tot teen onder het plastic stof.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 88 89 [90]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: