Gister ben ik aan het kijken geweest wat ik nog meer voor de KBA wil hebben. Je wil iets voor baan onderhoud en iets om mee te rangeren en/of rijtuigen of wagens mee te kunnen vervoeren. Een voertuig voor baan onderhoud wilde ja 25 jaar terug en daarvoor in ieder geval nog met verbrandingsmotor en, ook een rangeerloc heeft z'n voordelen als die van de bovenleiding af kan. Bij dat laatste kan je het ook omdraaien, een dieselelektrische loc die ook elektrisch kan rijden.
Voor die laatste kwam op m'n pc en in een nieuw boek uit bij een Moyse 25-TDE, die ben ik van lego in elkaar gaan puzzelen.

De voorbeeld foto op de achtergrond heb ik vele uren geprobeerd terug te vinden om en een link naar de originele foto te kunnen posten en meer foto's te vinden maar ik heb die niet terug kunnen vinden.
Inmiddels heb ik er meer model in kunnen schuren:

Voor baan onderhoud kwam ik een foto van een draisine tegen die wel erg leuk is maar die ik ook op internet niet meer terug heb kunnen vinden.

Vooral de open constructie is een leuke uitdaging en mooi aan te kleden met volk.
De buffers krijg ik niet zo vlak op het plaatwerk dus heb ik een iets dikkere constructie gekozen op basis van Roco stootjukken die ik nog had liggen en reserve buffers die erbij zaten.

Deze kan nu ook verder opgebouwd worden.
Groetjes Michiel