Hier laat ik de Roco 64420 al zien die ik destijds aan de buitenzijde had ontdaan van zijn ARkimbz kenmerken: 1
e klas logo en type-opschriften en wagennummer.
Er voor in de plaats kwamen de DB Autozug opschriften en de een juist wagennummer voor een WRmbz 1381.
In werkelijkheid zijn er 10 ARkimbz rijtuigen omgebouwd naar WRmbz, dus een ARkimbz in de juiste kleurstelling is een goede basis voor ombouw.
De buitenzijde was ook niet zo moeilijk en was al jaren geleden gedaan.
De binnenzijde is een ander verhaal...
Ik wist dat die behoorlijk afweek. De A verdween uit het typenummer wat betekende dat de 2 coupés moeten verdwijnen.
Ook de ronde zitjes van de ARkimbz waren niet correct, maar hoe moet het er dan wel uitzien?
Ik kon geen foto's van een interieur vinden, wel van allerlei andere restauratiewagens, maar niet deze.
Nadat ik me tot Huub had gewend of hij wellicht zelf foto's er van had of misschien een boek met foto's, kwam hij terug met
deze link.
In één klap had ik meer informatie dan ik gehoopt had te kunnen vinden!
Nogmaals dan Huub

Aan de slag dan maar. Eerst een kijken hoe het er nu uitziet

En wat moet het worden? Het vluchtplan op één van de foto's helpt me op weg.

Er moet dus flink gesloopt worden. Vooral de ruimte met de ronde zitjes.

Dat viel niet mee, maar uiteindelijk redelijk gelukt zonder het interieur zodanig te beschadigen dat ik het niet meer zou kunnen gebruiken.
Dan het begin van een de nieuwe opbouw. Eerst maar eens een fatsoenlijke vloer er in.

De functie van de 2 ruimtes (ex-coupés) is me nog niet helemaal duidelijk.
Die het dichtste bij het restaurantgedeelte is volgens mij een opslagruimte gezien de kratten die voor het raam te zien zijn op één foto en ook de kratten voor de deur ervan op de binnen foto's.
De andere ex-coupé is nog onduidelijk...conducteursruimte wellicht?
Nu eerst maar verder met het restaurant en bar.