Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Modelspoor => Topic gestart door: Noordwaarts op 6 April 2017, 12:02:26



Titel: Dortmund 2017
Bericht door: Noordwaarts op 6 April 2017, 12:02:26
Niet alleen Jakop, mijn broer en ondergetekende maakten gisteren Dortmund onveilig, ook Ralf Wittkamp, liep gewapend met zijn camera rond.
En hij schoot op menig stand raak, getuige dit draadje bij der Nachbar: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8146451,8146451

mvg,
Gert


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Noordwaarts op 6 April 2017, 12:10:03
Nieuw merk (althans voor ons; wij hadden er nog nooit van gehoord) dat we aantroffen in Dortmund, was het Poose Inari: http://www.inari.net.pl/index.php/en/modele/modele-mostow-2/modele-h0

mvg,
Gert


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Chris van Diesen op 6 April 2017, 13:11:38
Staan er al een paar jaar :)
Mooi ! en....helaas...duur ! Maar wel mooi. Kwijlen.


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Noordwaarts op 6 April 2017, 13:37:04
Ja, ik zag het. Alleen al een halve meter geëtst hekwerk moest 35 euro kosten.

We hebben overigens alledrie gisteren die stoom-diesel-Ludmilla bij Märklin over het hoofd weten te zien!  :D
Ik hoop dat daarvan nog filmpjes opduiken, want ik wil het wel eens in werking zien.

mvg,
Gert


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Chris van Diesen op 6 April 2017, 14:40:05
Die met waterdamp ?


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Jakop de Bruin op 6 April 2017, 15:07:27
Ja die  :D


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Noordwaarts op 6 April 2017, 15:17:33
Ja, die dieselloc met een watertankje erin waarmee 'dieselrook' wordt nagebootst, terwijl het dus feitelijk echte stoom is. Die loc dus. Die hebben wij gisteren niet gezien.
En dat verbaast me, want tenzij wij collectief s@#&t in onze ogen hadden, heeft Märklin er alles aan gedaan om géén aandacht aan deze nieuwigheid te besteden.

Ik vraag me trouwens af hoe je 'm moet bijvullen? Locje onder de kraan houden om die tank snel te kunnen vullen? Lijkt me nogal link met alle elektronica aan boord.
Maar pielen met een pipetje schiet bepaald niet op...

mvg,
Gert


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Chris van Diesen op 6 April 2017, 16:32:14
Via een pipet op het dak :)
Grote watertank staat er in de omschrijving, dus dat is een paar keer herhalen :) ben wel benieuwd hoe de 'rook'zich gaat gedragen.

Deze rook (is koud) zal zich gedragen als mist.
Dus valt snel naar beneden langs de lok. Dus benieuwd hoe dat eruit gaat zien.


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Noordwaarts op 6 April 2017, 16:43:51
Ik ben vooral benieuwd wat al die snel naar beneden vallende rook (lees: waterdamp) gaat doen met alle elektronica op modelbanen.
Eén voordeel is er wel: je rails gaan vanzelf roesten. Dat scheelt weer wat weatheren met bruine verf.   ;)

mvg,
Gert


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Chris van Diesen op 7 April 2017, 11:11:03
 ;D


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: Christoph op 8 April 2017, 10:17:52
Ja, die dieselloc met een watertankje erin waarmee 'dieselrook' wordt nagebootst, terwijl het dus feitelijk echte stoom is. Die loc dus. Die hebben wij gisteren niet gezien.
En dat verbaast me, want tenzij wij collectief s@#&t in onze ogen hadden, heeft Märklin er alles aan gedaan om géén aandacht aan deze nieuwigheid te besteden.

mvg,
Gert

Ik ben gisteren geweest, maar ook deze loc in werkelijkheid niet gezien er lag alleen een foldertje op de balie van.
Verder, ik vind het een leuke beurs blijven. Om 6.00 uur hier weg, m'n Pa opgehaald en om 9.30 uur in Dortmund. De parkeerplaatsen waren nog voldoende aanwezig, ik stond recht voor de deur van hal 2.

Groeten,

Christoph


Titel: Re:Dortmund 2017
Bericht door: hubertus op 14 April 2017, 08:35:54
Ik ben vooral benieuwd wat al die snel naar beneden vallende rook (lees: waterdamp) gaat doen met alle elektronica op modelbanen.
Ik denk niet veel. Zo te zien is het hetzelfde principe als een ultrasoon luchtbevochtiger. Van tijd tot tijd hier ook in gebruik en ik kan dit bericht nog gewoon tikken op mijn pc vol elektronica.
Je kunt natuurlijk een elektronische vochtigheidsmeter in je treinenkamer ophangen en verbinden met een terugmelder. En dan in koploper instellen dat deze loc automatisch een rondje gaat rijden als de luchtvochtigheid te laag wordt.

Huub