Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eurospoor 2018  (gelezen 36603 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #45 Gepost op: 12 November 2018, 20:06:08 »

Na zo'n geslaagde editie zal de beurs herfst 2019 toch extra gemist worden, denk ik.
Ben benieuwd of er een organisator is die in het gat op de kalender durft te springen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 12 November 2018, 20:35:05 »

Dat zou dan iets eenmaligs zijn, ik weet niet of iemand dat aandurft... Wat wel een leuke optie zou zijn is als de Nederlandse modelspoorfora de handen ineen slaan en het gat eenmalig opvullen. Dat zou een stunt zijn  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #47 Gepost op: 12 November 2018, 20:46:09 »

Gezien het feit dat er al een stammenstrijd (blauw versus groen) op module-vlak bij BNLS is ontstaan en men het daar binnen de eigen gelederen kennelijk al niet eens kan worden, lijkt de kans mij niet groot dat men in staat zal zijn om samen te werken met mensen van het 3Rail-forum en Modelspoorwijzer. Maar ik laat me uiteraard graag aangenaam verrassen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 12 November 2018, 20:54:43 »

Stammenstrijd? Welnee. Blauw en groen liep zeer gemoedelijk door elkaar  Smiley Modulebaan.nl is geen afsplitsing van BNLS, alleen een paar mensen die een andere koers rond de BNLS modulebaan voor zich zagen. We hebben alleen een eigen overlegforum, we zijn gewoon actief op BNLS. De relaties zijn verder ook prima over en weer. Een beetje zoals de BMB (Britse Module Baan), komt ook voort uit de BNLS modulebaan en is ook een eigen weg gegaan.

Eelco



Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #49 Gepost op: 12 November 2018, 21:12:30 »

Tjonge Eelco, je doet me denken aan Mohammed Saïd al-Sahaf.
Die stond ook openlijk de werkelijkheid te ontkennen. En nog wel voor het oog van de hele wereld.

BNLS is dan wel niet de hele wereld, maar toch. Er is daar namelijk gewoon te lezen dat er wel degelijk sprake is van onderlinge strijd, ik citeer:
Citaat
Wat ik wel zeer amusant vond was het geroesemoes onder ingewijden tussen de "groene" en de "blauwe".
De hele discussie is mij afgelopen tijd ontgaan maar na beide kampen gehoord te hebben.... mannen gooi jullie egootjes eens over boord, praat gewoon met elkaar en wordt gewoon weer 1 groep, het concept is te leuk en te mooi om zo verdeeld te blijven, daar is niemand bij gebaad
Bron: Marty van Beek op Beneluxspoor.net

Citaat
Heb iets vernomen van gekrakeel tussen organisatoren onderling. Niveau kleuterschool haalt het niet eens. Mij interesseert het niet. Blijf gewoon met mijn ding bezig.
Bron: Ad Cleijsen op Beneluxspoor.net

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 12 November 2018, 21:29:12 »

Frappant dat jij toch altijd de negatieve berichten voor het voetlicht moet en zal halen, in plaats van zaken ook van de positieve kant te zien. Waar komt die voorkeur toch vandaan, Gert?

Nee, er is geen strijd. Er zijn een paar mensen, te tellen op de vingers van een hand, die elkaar momenteel even niet zo aardig vinden. En als je BNLS goed gevolgd hebt, buiten de door jou uitgelichte citaten om de negativiteit te benadrukken, heb je ook gezien dat er vanuit Modulebaan.nl een nadrukkelijk positieve uitgestoken hand naar BNLS is.

En waar alles op neerkomt is: Gewoon lekker bouwen. Schijnt ook nog eens therapeutisch te werken. Dus tzt worden we wat ons betreft weer gewoon een grote, gezellige, bouwende familie  Smiley

Eelco
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #51 Gepost op: 12 November 2018, 21:52:12 »

Frappant dat jij toch altijd de negatieve berichten voor het voetlicht moet en zal halen, in plaats van zaken ook van de positieve kant te zien. Waar komt die voorkeur toch vandaan, Gert?

Wederom sla je de plank volledig mis, want ik zei juist:
Maar ik laat me uiteraard graag aangenaam verrassen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 12 November 2018, 22:00:09 »

Het is wel goed hoor, Gert  Kiss

Moet je je voorstellen wat een indrukwekkende modulebaan de samenwerkende modelspoorfora zouden kunnen presenteren, als ze zouden samenwerken om een eenmalige beurs te organiseren in 2019.  Smiley

De samenwerkende fora kunnen dan ook laten zien dat, ondanks de verschillen van inzicht, het plezier in de hobby de verbindende factor is.
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #53 Gepost op: 12 November 2018, 22:54:36 »


Om 15 uur reed ik weg. Vlak voor de grens tussen NL en DE zag ik een Duitse douaneauto langs de weg. Ik zat net te denken aan de Deense grensbewaking toen de Duitse douaneauto me voorbij reed, voor me ging rijden en een bordje "stop, folgen" toonde....  Lips Sealed Op een parkeerplaats om papieren gevraagd, of ik verboden waar bij me had en of ze even in mijn auto mochten kijken. Bij het openen van de kofferbak begonnen de heren vermaakt te grijnzen. Mijn T1 werd bewonderend aanschouwd. Op het laatst ging mijn rugzak open en kwam mijn boek tevoorschijn. De douanier ziet mijn naam, kijkt naar mij en vraagt:

"Dat bent u?"
Jazeker ben ik dat.
*stijgend respect*
"Heeft u dit boek geschreven?"
Ja, over stoom bij de NS.
"Zijn er veel exemplaren gedrukt?"
Ja, xx-aantal en 99% is verkocht...
*nog meer respect*
"Dat is indrukwekkend meneer! Dan hebben wij verder geen vragen meer. Goede reis verder!

De Deense douane had geen enkele interesse in mij. En om 00.30 uur plofte ik moe maar zeer, zeer voldaan in mijn bedje. Nu nagenieten  Smiley

Mooi verhaal maar staat het wel in de goede volgorde?
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 13 November 2018, 06:31:27 »

Hoe bedoel je?
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #55 Gepost op: 13 November 2018, 08:27:12 »

Om 15 uur reed ik weg. Vlak voor de grens tussen NL en DE zag ik een Duitse douaneauto langs de weg. De Deense douane had geen enkele interesse in mij. En om 00.30 uur plofte ik moe maar zeer, zeer voldaan in mijn bedje.

Ik zat net te denken aan de Deense grensbewaking toen de Duitse douaneauto me voorbij reed, voor me ging rijden en een bordje "stop, folgen" toonde....  Lips Sealed Op een parkeerplaats om papieren gevraagd, of ik verboden waar bij me had en of ze even in mijn auto mochten kijken. Bij het openen van de kofferbak begonnen de heren vermaakt te grijnzen. Mijn T1 werd bewonderend aanschouwd. Op het laatst ging mijn rugzak open en kwam mijn boek tevoorschijn. De douanier ziet mijn naam, kijkt naar mij en vraagt:

"Dat bent u?"
Jazeker ben ik dat.
*stijgend respect*
"Heeft u dit boek geschreven?"
Ja, over stoom bij de NS.
"Zijn er veel exemplaren gedrukt?"
Ja, xx-aantal en 99% is verkocht...
*nog meer respect*
"Dat is indrukwekkend meneer! Dan hebben wij verder geen vragen meer. Goede reis verder!

Nu nagenieten  Smiley
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 13 November 2018, 08:52:25 »

Ah zo, nee, het was op weg van Nederland naar Denemarken zondag. Op het moment dat ik vanuit Utrecht de Duitse grens naderde en een Duitse douaneauto zag staan, dacht ik aan de vertraging die je altijd hebt als je vanuit Duitsland de Deense grens over gaat. Daar staat men 24 uur per dag de boel op te houden.

Terwijl ik daar aan dacht, werd ik ingehaald door de eerder genoemde Duitse douaneauto om gecontroleerd te worden.

Toen ik een paar uur later de Duits - Deense grens overschreed, had de Deense douane geen interesse in mij.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Eurospoor 2018
« vorige volgende »
Ga naar: