Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Nederlandse Modelspoordagen 2024
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse Modelspoordagen 2024  (gelezen 3715 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Gepost op: 21 December 2023, 14:54:57 »

Op zaterdag 13 en zondag 14 januari zijn in de Broodfrabriek in Rijswijk weer de Nederlandse modelspoordagen.
Natuurlijk is Modelspoorwijzer hier bij aanwezig.

Ook dit keer zullen wij Demonstraties geven in onder andere:

3D Tekenen,
3D Printen (Resin)
Modelbouw met styreen.
En diverse andere zaken.

Ook is onze Testbaan aanwezig waar je je nieuwe aankomen kan laten testen of een kleine reparaties kan laten verrichten.

Mocht jij nou geïnteresseerd zijn om zelf ook demonstraties te geven stuur dan even een Mailtje naar Info @ Modelspoorwijzer.net of Stuur mij of Erwin een privebericht.


Wij zijn te vinden in het midden van de grote zaal bij de I
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1729


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1 Gepost op: 4 Januari 2024, 23:21:55 »

Gaat er nog iemand naar de Modelspoordagen Rijswijk volgend weekeinde 13/14 jan?
Zelf ga ik op zaterdag.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
131* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1967


« Antwoord #2 Gepost op: 5 Januari 2024, 10:15:19 »

Ik had graag gewild maar het valt tegelijk met mijn vakantie in Oostenrijk.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8508


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 5 Januari 2024, 13:46:27 »

Ik twijfel nog. Zal wel een last minute ja of nee worden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #4 Gepost op: 5 Januari 2024, 16:29:38 »

Ik wens iedereen die gaat veel plezier. Voor mij is het momenteel te ver.
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1988


« Antwoord #5 Gepost op: 5 Januari 2024, 18:32:13 »

Gaat er nog iemand naar de Modelspoordagen Rijswijk volgend weekeinde 13/14 jan?
Zelf ga ik op zaterdag.
Dat ben ik ook van plan, ook al om even Gerard Tombroek weer de hand te schudden. Er is een tentoonstelling van modelspoorfoto's van hem en zijn fotoboek over modelspoorbanen wordt gepresenteerd. Dus ene Noordwaarts zal daar ook wel 'rondsluipen'.
Gelogd

Groet, Frank
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1642


HCC!m-IG


« Antwoord #6 Gepost op: 5 Januari 2024, 19:38:37 »

Helaas beide dagen al andere verplichtingen, dat gaat 'm dus dit jaar niet worden  Sad
Gelogd

NI
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #7 Gepost op: 6 Januari 2024, 18:53:25 »

Dat ben ik ook van plan, ook al om even Gerard Tombroek weer de hand te schudden. Er is een tentoonstelling van modelspoorfoto's van hem en zijn fotoboek over modelspoorbanen wordt gepresenteerd. Dus ene Noordwaarts zal daar ook wel 'rondsluipen'.


Gerard Tombroek zal inderdaad aanwezig zijn in Rijswijk en zijn nieuwe boek krijgt zijn verkoopprimeur op de stand van Modelspoormagazine. Zelf heb ik geen stand en ik ga ook niet rondsluipen op de beurs.
Op de zaterdag familieverplichtingen en op de zondag iets anders. Maar Gerards nieuwe boek met daarin twintig prachtige modelbanen, is dus vanaf volgend weekend te koop.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16858


304*


« Antwoord #8 Gepost op: 7 Januari 2024, 16:11:32 »

Tip voor wie komend weekend naar Rijswijk gaat: als je vooraf tickets bestelt op www.modelspoordagen.nl krijg je 25% korting met de code MSM25.

Die korting krijg je dan van het blad Modelspoormagazine. Vergeet niet om dan ook even bij hun stand te gaan kijken. Naast 'Focus op Modelspoorwegen' van Gerard Tombroek tref je daar ook 'Belgische trams en lijnbussen' van Adriaen Louman aan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8853


266*


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 7 Januari 2024, 16:36:29 »

Ook ik pas...ander bezigheden elders... Sad
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 139



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 8 Januari 2024, 09:52:24 »

Het wordt druk bij de stand van MSM.

Nu zit ik daar direct naast een workshop te geven, verweren voor beginners: "Koop een wagentje voor €2.50 op de tweedehandsmarkt en ga dat bij ons verweren."
Dat was vorig jaar hartstikke gezellig en we hebben velen de eerste stap geleerd bij het vervuilen: gewoon doen.

Ik ben er dus gewoon twee dagen Smiley

Groet,
Michel
Gelogd

Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #11 Gepost op: 12 Januari 2024, 13:49:22 »

Zo het is wachten op de rest van het team dan kunnen we gaan de boel gaan aankleden en inrichten.



.

En een uurtje later staat de hele boel ingericht.





Wij staan zoals reeds eerder vermeld in het midden van de grote zaal. Tegenover PB Models.

Wij zeggen tot zaterdag of zondag.  Duim omhoog



« Laatste verandering: 12 Januari 2024, 16:22:33 door Arjen_V » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #12 Gepost op: 12 Januari 2024, 15:27:05 »

Heel veel succes daar! Duim omhoog
Gelogd
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 139



WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Januari 2024, 10:32:38 »

Afgelopen weekeinde bij op het expertiseplein bij de workshop 'verweren van wagons' was het gezellig druk. We (Tjalling en ik) hebben weer veel mensen geholpen de eerste stap te nemen bij het verweren. Ze vonden het leuk om te doen en het was daardoor ook erg gezellig.

Wat heel leuk was, waren de korte bezoekje van enkele deelnemers van vorig jaar. Ze wilden ons nog (een keer) even bedanken voor de workshop. Ze vonden het ook fijn dat we er weer stonden. Van enkelen hebben we zelfs foto's gezien van de vervolg verweerprojecten na de workshop. Een betere pluim konden we niet krijgen.
Daarnaast hadden zeker op zondag een leuk aantal kinderen die ook hun wagon gingen verweren. En dat deden ze vol ijver, met de nodige concentratie en leuke resultaten.

Ik ben ook nog de beurs rondgegaan, maar een verslag daarvan volgt later deze week.

Het was een mooi weekeinde waar we weer goed op terug kunnen kijken. Volgend jaar staan we dus weer op het expertiseplein.

Groet,
michel
Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8853


266*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Januari 2024, 10:43:10 »

Ik hoor allemaal goede berichten over deze beurs. Mooi dat het een succes was  Duim omhoog
Al vond een collega van me dat de markt wat tegenviel...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Nederlandse Modelspoordagen 2024
« vorige volgende »
Ga naar: