Titel: Kombimodell 2016 Bericht door: Noordwaarts op 2 Januari 2016, 23:32:01 Kombimodell 2016 (http://www.kombimodell.de/pdf/KM.Flyer.Programm_2015_16.pdf)
mvg, Gert Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Blausee-Mitholz op 3 Januari 2016, 13:01:40 Kombimodell gaat samen met Rocky-Rail zie de site klik (http://www.kombimodell.de/kombimodell.html). Opzich kunnen ze elkaar aanvullen dus hoef het geen slecht bericht te zijn.
Mvg, Johan Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Noordwaarts op 3 Januari 2016, 13:37:54 Ja, beide merken hebben zich kennelijk verslikt in het uitbrengen van gemotoriseerde modellen en leggen zich nu meer toe op de productie van goederenwagens.
Ben benieuwd wat dit betekent voor eerder aangekondigde modellen als de Plan U bij RockyRail en diverse diesellocs bij Kombimodell. mvg, Gert Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Blausee-Mitholz op 3 Januari 2016, 13:58:01 Die T4 is zo uitgemolken, die hebben we nu wel gezien. Heb er 16 stuks van eigenlijk al veel te veel.
Hoop dat ze nu eindelijk eens met aangekondigde nieuwe modellen komen dan komen ze weer in beeld bij mij. Mvg, Johan Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Noordwaarts op 3 Januari 2016, 20:21:34 RockyRail lijkt nu ook genezen van productie in China:
"Paul van der Steen, Geschäftsführer der P.V.M. Distribution und Sven Heydecke, Inhaber der Waggonfabrik, sind überzeugt davon, dass der Produktion hochwertiger Modellspielwaren in kleinen Serien in China keine Zukunft beschieden ist. »Die Entwicklungen der zurückliegenden Jahre, die bis zu vom Staat blockierten Produktionsmitteln bei Mitbewerbern führte, sind Mahnung genug, die Produktionskette unter eigene Verantwortung und Kontrolle zu bringen« erklärt Paul van der Steen dazu. »Bei der Waggonfabrik sind wir überzeugt, dass hochwertige und in vergleichsweise kleinen Serien produzierte Modellspielwaren besser hierzulande, Mitteleuropa, in unmittelbarer Nähe produziert werden« bemerkt Sven Heydecke und ergänzt: »Mit neuen Fertigungsmethoden, die uns sehr hohe Individualisierung bei praktisch nicht mehr vorhandenen Vorlaufzeiten ermöglicht, kompensieren wir viele komparative Nachteile gegenüber 'Billiglohn'-Standorten in Asien.«" Hiermee kiest men dus ook voor nearshoring. Een paar jaar geleden heb ik deze trend al voorspeld bij de buren, toen ik nog actief was op dat forum. Ik werd toen voor protectionist uitgemaakt omdat ik me liet ontvallen dat ik liever heb dat werkgelegenheid in Europa blijft. Zonder hier nu (opnieuw) een politieke discussie te willen gaan voeren, spreek ik toch de hoop uit dat uiteindelijk ook LS Models in Europa gaat produceren. Die firma heeft nu twee keer ellende gehad met een Chinees productiebedrijf. Hoe was dat spreekwoord ook alweer? mvg, Gert Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Wesley op 3 Januari 2016, 22:41:06 Ik werd toen voor protectionist uitgemaakt omdat ik me liet ontvallen dat ik liever heb dat werkgelegenheid in Europa blijft. Dat wil ik best wel nog eens doen hoor ;D: https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy (https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy). Neemt niet weg dat meer en meer bedrijven (niet alleen modelspoorboeren) ondervinden dat productie in het Verre Oosten niet altijd over rozen gaat, en - belangrijker nog - dat daar de loonkosten hard stijgen, waarmee het verschil met Oost-Europa kleiner wordt. Dus gaan ze naar Roemenië... Ik zelf vind dat an sich niet goed of slecht: dat is aan de onderneming om te bepalen. Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Noordwaarts op 3 Januari 2016, 23:12:25 Dat wil ik best wel nog eens doen hoor ;D Ik wist dat je daar niet te beroerd voor bent. :D Ondertussen stikken de Chinezen zowat letterlijk (op straat, wegens smog) in hun eigen economische succes, dus laten wij ze een handje helpen en productie terughalen. Bijkomend voordeel is dat de kans op sociale onlusten in Europa kleiner wordt. Dat laatste is weliswaar erg off topic hier, maar een beetje rust in de Europese tent kan echt geen kwaad. mvg, Gert Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Wesley op 4 Januari 2016, 15:02:51 Welk economisch succes? De economische groei in China blijft al jaren achter bij de verwachtingen (en bij de noodzakelijke drempelwaarde om in gestaag tempo verder te kunnen ontwikkelen en het volk tevreden te houden) en gisteren moest de beurshandel gestaakt worden omdat op beide aandelenbeurzen de koersen hard onderuit gingen...
Overigens halen "wij" dus geen productie "terug": we verhuizen het van China naar Roemenië. Maar goed, je hebt wel gelijk dat wat het volk over een bepaald onderwerp denkt, doorgaans weinig overeenkomsten vertoont met wat de feiten zeggen, en om die reden kan het gunstig zijn om productie naar Europa over te hevelen 8). Titel: Re:Kombimodell 2016 Bericht door: Noordwaarts op 4 Januari 2016, 15:23:13 Als je Europa als eenheid beschouwt (en ik ken iemand die door zijn uitgever op de achterkant van een boek tot 'Europeaan' is gebombardeerd),
dan is er wel degelijk sprake van terughalen, al komt het niet letterlijk naar hetzelfde land terug. mvg, Gert |